Opzoek naar schema 7025+

• Topic starter speedyisfast
  • Startdatum
S

speedyisfast

Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een 7025+ voeding schema.

wie kan mij hier aan helpen?

Met veel dank,

Martijn

heb net een kapotte voeding van 7025

(gele trafo) weet niet of het van 7025 of van de + versie

is wat is het verschil

heb net een kapotte voeding van 7025(gele trafo) weet niet of het van 7025 of van de + versie

is wat is het verschil
Volgens mij is het de 7025. wat doet ie niet meer ??

anders heb ik er wel belang bij.

Is dit wellicht iets voor je:

Repareren is heel simpel, voor een euro of 3 a 4 heb je de benodigde condensatortjes.

Als je kunt solderen dan kun je de voeding voor circa €3,35 zelf maken.

Voeding gele trafo,

C8 2200uF 16V or 25V

C2 100uF 25V or 35V

C5 47uF 25V

C26 100uF 25V

C27 220uF 25V

C36 100uF 25V of 35V

Voeding groene trafo,in mij geval,

C8 2200uF 16V or 25V

C2 100uF 25V or 35V

C5 47uF 25V

C26 100uF 25V

C27 220uF 25V

C36 100uF 25V of 35V

Wel 105 graden Elco's nemen.

Printplaat is voorzien van nummers dus eenvoudig zelf te doen

Na vervangen van bovenstaande elco's is box weer als nieuw.

Defecte condensatoren zijn meestal het probleem inderdaad.

Kees, dank je wel voor deze mooie opsomming.

Je kunt dat herkennen aan een of meerdere exemplaren die bol staan (de "zwagere" uit het boven genoemd artikeltje).

Het volstat dan niet om alleen diegenen die duidelijk defect zijn te vervangen, de andere elco's hebben dan ook geleden.

Dus gewoon allemaal vervangen, en wel door types die beter tegen hogere temperaturen bestemd zijn dan standaard.

Standaard is 80 graden, dus nu gaan voor die 105 graden types.

Oorzaak is vaak een gebrek aan koeling.

Dat kan komen door een niet zo sterk ontwerp, maar heel vaak komt zoiets ook doordat er andere apparatuur op het betreffende apparaat word gezet.

Of moeder de vrouw vind het mooier als er een doekje over die lelijke bovenkant met die gaatjes ligt (plant erop is ook veel gezien; ff water geven....)

Dus:

Zet het ding zo neer dat ie niet te veel opgesloten is.

Ben je bang dat dat niet volstaat, dan kun je nog een ventilatortje inbouwen.

Let er in dat geval op dat je wel een type neemt dat erg stil is, en/of laat hem langzamer draaien zodat je 'm niet zal horen.

Weer zo een die effe zich aanmeld,een vraag deponeert, en vervolgens nix meer van zich laat horen.

Hierdoor wordt de zin om iemand te helpen wel tot het nulpunt gereduceerd.:sad:

Misschien heeft ie het wel gelezen, maar niet iedereen komt een bedankje plaatsen. Soms is het inderdaad volhouden en irriteert het wel eens inderdaad.

Maar je mag in elk geval ervan overtuigt zijn dat je inzet zeker gewaardeerd wordt, is het niet van de vragensteller, dan in elk geval wel van onze kant!;)

Afgezien van een bedankje, het zou leuk zijn om te horen of het probleem opgelost is

Maak jezelf er nier druk om joh! ;)

Het zou inderdaad fijn zijn als er een bedankje gegeven werd, of dat er gezegd werd wat nou de oplossing was ( komt het forum/database ten goede ) .

Maar ga vooral om deze dingen niet opgeven om te posten of te helpen.

Nou...

Bij deze wil ik Kees nog even bedanken dan, na 2 jaar.

Via google gezocht op een schema en welke onderdelen er nodig zijn, kom ik toch mooi hier uit. (-;

De condensatoren heb ik inmiddels besteld, ben benieuwd...

Allereerst welkom op Satellite Fun Cylon!

Kees is hier geen gebruiker meer en normaliter verplaatsen we reacties als die topics van 2 jaar oud naar boven halen, maar voor deze maken we een uitzondering.:)

Omdat Kees misschien toch nog meeleest of een andere naam gebruikt, maar ook omdat het toch leuk is dat iemand zich nog eens de moeite neemt om iemand te bedanken die dat wel verdiende, maar nooit een gehad heeft en omdat we je reactie leuk vinden.;)

Maar zoals gezegd, bij wijze van uitzondering.:biggrin:

Ja ik weet het...

Ik ben wel bekend met forums en topics omhoogschoppen hoor. :biggrin:

Vond het alleen zo sneu dat ik MOEST reageren..

Dankje voor het staan laten en idd wie weet leest Kees dit nog een keer...

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan