Oscam svn-11347 start niet goed op.

parabolica zei:
Wat ik krijg is dit: oscam: error while loading shared libraries: libusb-1.0.so.0: cannot open shared object file: No such file or directory
tja, logisch dat die dan niet start. Kijk eens of je het bestand /lib/libusb-1.0.so.0 hebt, waarschijnlijk niet. Maar mss wel een andere libusb (0.9.8 of zo)
 
Tip:

parabolica zei:
Dit is het script wat ik gebruik om Oscam op te starten:
[...]

Hiermee werken alle eerdere ge?nstalleerde Oscam versies en het enige wat ik wijzig als ik een extra Oscam installeer is:

EMUNAME="OScam #r11283" in  EMUNAME="OScam #r11350"
OSVer="oscam-unstable" in OSVer="oscam"

2 opmerkingen:
- de laatste (OSVer=) hoef je natuurlijk niet elke keer te wijzigen
- wat EMUNAME= betreft, moet je dit steeds veranderen omdat er een afhankelijke in zit, nl. het versienummer.
Ook dat kun je zo maken dat je het niet steeds hoeft te veranderen !
Want als je ingeeft op de command prompt:

Code:
/usr/bin/oscam -V|grep "Version"|cut -d"-" -f 4
krijg je het versienummer met een r er voor.

Als dat zo is, dan test je even op de command regel door het volgende in te tikken:

Code:
 EMUNAME="OScam #"$(/oscam/bin/oscam -V|grep "Version"|cut -d"-" -f 4); echo $EMUNAME
Indien je dan krijgt wat er nu in je script op de regel met EMUNAME staat, dan verander je in het script de regel met EMUNAME= door dit:

Code:
EMUNAME="OScam #"$(/usr/bin/oscam -V|grep "Version"|cut -d"-" -f 4)
 
parabolica zei:
Bij de werkende oscam-1.20-unstable_svn-r11283 is dit de output:
Compiler:      mipsel-unknown-linux-gnu-libusb
Pff wat een image.... we hebben er niet eerder aan gedacht, maar we zien dat je een mipsel toolchain hebt.... Probeer deze oscam eens.
 
eendenteam zei:
parabolica zei:
Wat ik krijg is dit: oscam: error while loading shared libraries: libusb-1.0.so.0: cannot open shared object file: No such file or directory
tja, logisch dat die dan niet start. Kijk eens of je het bestand /lib/libusb-1.0.so.0 hebt, waarschijnlijk niet. Maar mss wel een andere libusb (0.9.8 of zo)

Bedankt voor de uitgebreide reactie eendenteam.

Gisteren nadat ik aan het zoeken was met google kwam ik al zoiets tegen dat ik misschien libusb-1.0.so.0 zou kunnen missen omdat als iemand Oscam installeert op bijvoorbeeld een Debian PC het kan ontbreken.

Ik zal de overige adviezen later op de dag eens uitvoeren en het resultaat hier vermelden.


 
eendenteam zei:
Pff wat een image.... we hebben er niet eerder aan gedacht, maar we zien dat je een mipsel toolchain hebt.

Het zegt mij eerlijk gezegd niks en dat er een (mindere) mipsel toolchain is ge?nstalleerd.
 
Ik ben druk bezig met een her-installatie na een crash(je). :)

Libusb-1.0.so.0 ontbrak inderdaad en dit heb ik inmiddels gevonden en ge?nstalleerd maar dit kwam niet in de feed voor. Frappant is dat ik er achter kwam dat CCcam 2.3.0 het ook niet meer doet en de oudere versies wel, maar daar gaan we later wel naar kijken.

Later op de dag gaan we de andere stappen wel uitvoeren om te zien of we de actuele Oscam's aan de praat krijgen.

Wordt vervolgt......









 
parabolica zei:
Libusb-1.0.so.0 ontbrak inderdaad en dit heb ik inmiddels gevonden en ge?nstalleerd maar dit kwam niet in de feed voor
We hadden alleen gevraagd te kijken of je die lib had in die map. Dus niet, maar nu heb je het ge?nstalleerd via een nwe download en dat was mss niet eens nodig.
Zeker op een dm8000 waar je zuinig moet zijn met de ruimte in de flash was er wellicht een andere oplossing: nl het zoeken of die elders op je ontvanger aanwezig is, dus in een andere map en dan had je alleen een symlink hoeven te maken.

parabolica zei:
Frappant is dat ik er achter kwam dat CCcam 2.3.0 het ook niet meer doet en de oudere versies wel, maar daar gaan we later wel naar kijken
cccam heb je gelukkig niet meer nodig als je oscam gebruikt.
 
Net de oscam-svn11350-mipsel-webif-dvbapi-libusb ge?nstalleerd.

Met de opdracht oscam -V krijg ik nu deze output:

Version:        oscam-1.20-unstable_svn-r11350

Compiler:      mipsel-unknown-linux-gnu-libusb
Box type:      generic (generic)
PID:            24744
TempDir:       
ConfigDir:      /var/tuxbox/config/
WebifPort:      0

GBox tmp_dir:  not defined using:
                value read during start up, not refreshed if changed later in webif!

Web interface support:                  yes
LiveLog support:                        yes
jQuery support intern:                  yes
Touch interface support:                yes
SSL support:                            no
DVB API support:                        yes
DVB API with AZBOX support:              no
DVB API with MCA support:                no
DVB API with COOLAPI support:            no
DVB API with COOLAPI2 support:          no
DVB API with STAPI support:              no
DVB API with STAPI5 support:            no
DVB API read-sdt charsets:              yes
Irdeto guessing:                        yes
Anti-cascading support:                  yes
Debug mode:                              yes
Monitor:                                yes
Loadbalancing support:                  yes
Cache exchange support:                  yes
CW Cycle Check support:                  yes
LCD support:                            yes
LED support:                            yes
Emulator support:                        no
Clockfix with realtime clock:            yes
IPv6 support:                            yes

Maar geen beeld en geen toegang tot de webinterface.

 
eendenteam zei:
We hadden alleen gevraagd te kijken of je die lib had in die map. Dus niet, maar nu heb je het ge?nstalleerd via een nwe download en dat was mss niet eens nodig.
Zeker op een dm8000 waar je zuinig moet zijn met de ruimte in de flash was er wellicht een andere oplossing: nl het zoeken of die elders op je ontvanger aanwezig is, dus in een andere map en dan had je alleen een symlink hoeven te maken.

Daar heb je gelijk in maar later kan ik altijd de box opnieuw flashen en dan eventueel een symlink maken als de lib ergens anders staat.
 
En dit is de output van oscam-svn11350-dreambox_fpu-webif-dvbapi-libusb:

Version:        oscam-1.20-unstable_svn-r11350
Compiler:      mipsel-newnigma2-linux-gnu-libusb

Box type:      generic (generic)
PID:            25315
TempDir:       
ConfigDir:      /var/tuxbox/config/
WebifPort:      0

GBox tmp_dir:  not defined using:
                value read during start up, not refreshed if changed later in webif!

Web interface support:                  yes
LiveLog support:                        yes
jQuery support intern:                  yes
Touch interface support:                yes
SSL support:                            no
DVB API support:                        yes
DVB API with AZBOX support:              no
DVB API with MCA support:                no
DVB API with COOLAPI support:            no
DVB API with COOLAPI2 support:          no
DVB API with STAPI support:              no
DVB API with STAPI5 support:            no
DVB API read-sdt charsets:              yes
Irdeto guessing:                        yes
Anti-cascading support:                  yes
Debug mode:                              yes
Monitor:                                yes
Loadbalancing support:                  yes
Cache exchange support:                  yes
CW Cycle Check support:                  yes
LCD support:                            yes
LED support:                            yes
Emulator support:                        no
Clockfix with realtime clock:            yes
IPv6 support:                            yes

camd 3.3x:                              yes
camd 3.5 UDP:                            yes
camd 3.5 TCP:                            yes
newcamd:                                yes
CCcam:                                  yes
CCcam share:                            yes
gbox:                                    yes
radegast:                                yes
scam:                                    yes
serial:                                  yes
constant CW:                            yes
Pandora:                                yes
ghttp:                                  yes

Reader support:                          yes

Nagra:                                  yes
Irdeto:                                  yes
Conax:                                  yes
Cryptoworks:                            yes
Seca:                                    yes
Viaccess:                                yes
NDS Videoguard:                          yes
DRE Crypt:                              yes
TONGFANG:                                yes
Bulcrypt:                                yes
Griffin:                                yes
DGCrypt:                                yes

cardreader_phoenix:                      yes
cardreader_drecas:                      yes
cardreader_internal_azbox:              no
cardreader_internal_coolapi:            no
cardreader_internal_coolapi2:            no
cardreader_internal_sci:                yes
cardreader_sc8in1:                      yes
cardreader_mp35:                        yes
cardreader_smargo:                      yes
cardreader_pcsc:                        no
cardreader_smartreader:                  yes
cardreader_db2com:                      yes
cardreader_stapi:                        no
cardreader_stapi5:                      no
cardreader_stinger:                      yes

Ook hier geen beeld en toegang tot de webinterface.

Wat mij opvalt is dat er nu wel een andere compiler wordt gebruikt dan bij de vorige.
 
eendenteam zei:
zoeken of die elders op je ontvanger aanwezig is, dus in een andere map en dan had je alleen een symlink hoeven te maken.

Ik kon mijn eerdere post niet editen maar ik zag later een symlink staan in de lib map die verwijst naar Libusb-1.0.so.0.
Toch is het vreemd dat nadat ik Libusb-1.0.so.0 alsnog heb ge?nstalleerd in de lib map er nu opeens wel een output is van een (niet werkende) Oscam en eerder niet.

Dat ik dan nog geen beeld heb en niet in de webinterface kan komen dat begrijp ik (nog) niet.



 
Er gaat mij iets dagen na een nachtje slapen want bij de oscam-svn11350-dreambox_fpu-webif-dvbapi-libusb staat bij WebifPort:  0, en dat is niet de standaardpoort waarmee je normaal in de webinterface komt.

Dit kan eventueel betekenen dat deze Oscam de webif.config niet gebruikt en de rest ook niet?

Het kan geen kwaad dat ik me eens ga inlezen welke Oscam bij definitie geschikt is voor de Dreambox 8000 want ik zie zoveel verschillende versies voorbij komen.

 
Toch verbaast het mij dat jij de enige bent die dit probleem heeft.
Ik hoor niemand anders piepen. Of gebruiken de meeste de cccam......

Vorig jaar heeft het eendenteam via teamviewer mijn gigablue totaal aangepast zodat alles wat oscam betreft op de root van de de gigablue kwam te staan. In de map oscam.

Sindsdien is het een fluitje van een cent om Oscam te verversen een eventueel "" toe te voegen.

Koste wel een flink aantal uren.
 
the matrix zei:
Toch verbaast het mij dat jij de enige bent die dit probleem heeft.
<knip>

Sindsdien is het een fluitje van een cent om Oscam te verversen een eventueel "" toe te voegen.

Sorry the matrix maar ik hoor jou ook weleens piepen over zaken waar andere geen last van hebben. Ik krijg de indruk dat alleen jij hier vragen mag stellen over problemen en andere dom zijn? Reacties zoals "dddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddd", zijn veel zeggend.

Ik lees zoveel reacties op andere fora van gebruikers als iemand een gewijzigde Oscam aanbiedt en dat die niet werkt. Alle aangeboden Oscam's door het eendenteam hebben het altijd perfect gedaan.

En als je goed leest dan volg ik exact dezelfde procedure als jou door Oscam simpel naar de bin map te kopi?ren alleen werkt dit niet meer om wat voor reden dan ook.
Ontbreekt er iets in de image of is er iets gewijzigd aan de Oscam, wie zal het zeggen?
 
Eindelijk OSCam: 1.20-unstable_svn Build: r11350 Compiler: mipsel-unknown-linux-gnu-libusb werkte even.
Het duurde wel 3 minuten voordat Oscam opgestart was en dat is veel langer dan met andere versies. Maar nu stopt hij ook weer uit zichzelf.

Nu even testen met de oscam FPU en kijken of die stabieler werkt.
 
Waarom beide Oscam's niet snel starten zie ik nu in het log.
 
2017/01/28 12:42:58 00000000 s      (net) cccam: Cannot create socket (errno=124: Address family not supported by protocol)
2017/01/28 12:42:58 00000000 s      (net) cccam: Trying fallback to IPv4
2017/01/28 12:42:58 00000000 s      (net) cccam: setsockopt(IPV6_V6ONLY) failed (errno=99: Protocol not available)
2017/01/28 12:42:58 00000000 s      (net) cccam: Bind request failed (Address family not supported by protocol), waiting another 119 seconds
2017/01/28 12:44:57 00000000 s      (net) cccam: Bind request failed (Address family not supported by protocol), giving up

2 minuten gaat oscam iets doen wat niet wil lukken en dan geeft hij het op. :)

The matrix weet vast en zeker wel een oplossing. ;)


 
nou dat vind ik ongepast die opmerkingen die je maakt ik had het nu puur over oscam en heb je van het begin aan proberen te helpen tot en met het zoeken naar alternatieve oscam en deze voor je op mijn site gezet .

maar als je zo begint te roeptoeteren. dan pas ik voortaan met hulp bieden
Als ik niet mag opmerken dat jij op dit moment hier op dit forum  alleen dat probleem hebt en dat er misschien maar weinig oscam gebruikers zijn dan heb ik er geen zin meer in dat ik ook maar iemand op weg probeer te helpen.
Inderdaad heb ik ook postings gedaaan waar ik alleen last van heb gehad maar heb nooit gesuggereerd dat iedereen dom is en heb de meeste oplossingen met dank beantwoord.

en als je die ddddddddddddddddd ziet als negatief in een tot nu toe positieve hulp dan kan ik daar ook niets aan doen...
Veelzeggend dat mijn hulp dus niet serieus genomen wordt en daar hou ik het bij.

Nog nooit voel ik me zo gekrenkt zoals jij  mij hier aan de schandpaal hebt genageld.

Heb hiermee geen zin meer om ook maar iemand te helpen.
Het doet me enorm  pijn zo'n bericht te lezen na zoveel hulp goed of fout te hebben geboden.

De groeten.

Ik log uit

Andere leden , sorry maar dit pik ik niet

 
the matrix zei:
nou dat vind ik ongepast die opmerkingen die je maakt ik had het nu puur over oscam en heb je van het begin aan proberen te helpen tot en met het zoeken naar alternatieve oscam en deze voor je op mijn site gezet .

Waarvoor mijn dank. Maar ik ga me toch even verdedigen omdat jij gekrenkt bent.

Ook jij plaatst opmerkingen waarbij iemand anders maar moet denken wat moet ik ermee? Ik denk niet dat jij door hebt met iets wat je schrijft anders overkomt dan als dat je dit woordelijk zou zeggen in een gesprek.

Dat andere hier niet piepen is mede omdat niet iedereen hetzelfde probleem heeft maar ook niet iedereen werkt met dezelfde soft en hardware. Wat bij jou werkt wil niet zeggen dat het bij een ander ook werkt als die werkt met een andere configuratie.

the matrix zei:
maar als je zo begint te roeptoeteren. dan pas ik voortaan met hulp bieden

Deze keuze laat ik over aan jou.

the matrix zei:
Als ik niet mag opmerken dat jij op dit moment hier op dit forum  alleen dat probleem hebt en dat er misschien maar weinig oscam gebruikers zijn dan heb ik er geen zin meer in dat ik ook maar iemand op weg probeer te helpen.

Oscam gebruikers zijn er voldoende maar die reageren hier niet (meer) omdat de kennis zoals o.a. het eendenteam die heeft er vrijwel niet meer is.

the matrix zei:
Inderdaad heb ik ook postings gedaaan waar ik alleen last van heb gehad maar heb nooit gesuggereerd dat iedereen dom is en heb de meeste oplossingen met dank beantwoord.

Ik denk daarom dat er in mijn achterhoofd speelt dat er eerder rake klappen zijn uitgedeeld door jou aan andere forumleden die daarna ook zijn vertrokken. Ik ga hier alleen geen oude reacties plaatsen uit het verleden omdat ook te bewijzen.

the matrix zei:
en als je die ddddddddddddddddd ziet als negatief in een tot nu toe positieve hulp dan kan ik daar ook niets aan doen...

Probeer je dan met "dddddddddddd" te zeggen dat ik mijn Oscam maar moet re-namen naar "dddddddd"? :)
Zoals ik al eerder schreef, een niets zeggende reactie waar niemand wat aan heeft.

the matrix zei:
Veelzeggend dat mijn hulp dus niet serieus genomen wordt en daar hou ik het bij.

Nog nooit voel ik me zo gekrenkt zoals jij  mij hier aan de schandpaal hebt genageld.

Ik lees en reageer hier al langer dan vandaag en ik zal niet de eerste en laatste zijn geweest die hierover een opmerking plaatst en dat jij je gekrenkt voelde

the matrix zei:
Heb hiermee geen zin meer om ook maar iemand te helpen.
Het doet me enorm  pijn zo'n bericht te lezen na zoveel hulp goed of fout te hebben geboden.

De groeten.

Ik log uit

Andere leden , sorry maar dit pik ik niet

Mij hoef je niet meer te helpen want als jij je eigen wat beter ingelezen had dan had je gezien dat ik tig keren heb geschreven dat ik dezelfde procedure volgde zoals het eendenteam het aan jou heeft doorgegeven. Dat er opeens een Oscam uitkomt die anders reageert op mijn image, ja ik weet ook wel dat alleen ik dat probleem zou kunnen hebben of misschien ook andere die dezelfde image gebruiken maar ik probeer wel uit te zoeken waarom dat is.

Of het probleem alleen aan mij ligt of aan de Oscam doet niet ter zake. Stap voor stap probeer ik naar een oplossing te zoeken en als je goed hebt opgelet dan zie je dat er ergens een fout zit in de configuratie.

Van mij hoef je hier niet uit te loggen maar negeer mij gewoon. Tenslotte maak ik niet uit wie hier wel of niet mag reageren, maar ik probeer wel een beetje fatsoenlijk bij het onderwerp te blijven. bij eerdere discussie tussen forumleden heb ik me bewust afzijdig gehouden maar als het over mij gaat slik ik iets niet meer weg als een reactie op mij niet goed overkomt.

Ik denk dat het enigszins aan je zelf is te verwijten dat ik helaas extra alert ben gezien de door jouw eerder gedane verwijten naar andere. 
 
Het probleem dat het 2 minuten duurt voor Oscam opstart is opgelost. Door in Oscam.config 'bindwait' met de parameter 120 aan te passen naar 5 seconden is het langdurig wachten over. Als het helpt kan ik er ook 1 seconden van maken. :)

2017/01/28 14:53:22 00000000 s      (net) cccam: Cannot create socket (errno=124: Address family not supported by protocol)
2017/01/28 14:53:22 00000000 s      (net) cccam: Trying fallback to IPv4
2017/01/28 14:53:22 00000000 s      (net) cccam: setsockopt(IPV6_V6ONLY) failed (errno=99: Protocol not available)
2017/01/28 14:53:22 00000000 s      (net) cccam: Bind request failed (Address family not supported by protocol), waiting another 4 seconds
2017/01/28 14:53:23 00000000 s      (net) cccam: Bind request failed (Address family not supported by protocol), waiting another 3 seconds
2017/01/28 14:53:24 00000000 s      (net) cccam: Bind request failed (Address family not supported by protocol), waiting another 2 seconds
2017/01/28 14:53:25 00000000 s      (net) cccam: Bind request failed (Address family not supported by protocol), waiting another 1 seconds
2017/01/28 14:53:26 00000000 s      (net) cccam: Bind request failed (Address family not supported by protocol), giving up

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan