Oscam wat en waar?

Henkie1

Jr. Member
Lid sinds
18 aug 2002
Berichten
63
Waarderingsscore
0
Punten
6
Leeftijd
69
Zoals de titel aangeeft wat en waar zet je bestanden neer om oscam te laten werken.
Mijn situatie: Boven staat een micro client als server en draait als besturingssysteem met puppy linux. Hierop draait CCcam 2.30 en een smargo kaartlezer met canaal digitaal kaart.
Beneden staat dreambox 8000 met pli erop. Hier draait cccam op en maakt verbinding met micro. So far so good.
Op dreambox 8000 via de download van pli de experimental oscam er op gezet en na wat proberen ben ik zover dat de 2 kaartlezers in de dreambox werken. Nu komt echter mijn probleem dat ik de smargo boven niet aan de gang krijg. Nu mijn vraag moet ik nu in de micro ook nog iets van oscam installeren en zoja wat en waar moet ik dat dan neer zetten. Want volgens mij mis ik nu iets van een f lijn. Voorzover ik nu heb kunnen achterhalen moet ik iets maken voor oscam user maar wat en nogmaals moet dit dan op de micro client.
Een ander probleem is mijn smargo. Ik kan er nl geen device id uit krijgen en zolang dat niet lukt gaat het zeker niet werken maar daarvoor heb ik al een andere besteld. Wat vraag ik nu eigenlijk: Iemand die een simpel stappenplan hier neer kan zetten. Ik denk dat er een heleboel mensen blij mee zullen zijn want ik denk dat ik niet de enige ben die hier problemen mee heeft.
Bij voorbaat dank.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan