Oscam webif Warning

Parabolica

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
9 feb 2003
Berichten
3.703
Waarderingsscore
190
Punten
63
Locatie
In the midlle of nowhere
Ik krijg deze webif warning elke keer als ik mijn box opstart daarom een vraag hierover.

2019/05/21 09:55:37 3D5DCE1C h    (webif) webif: decompressed 178784 bytes back into 441132 bytes
2019/05/21 09:55:37 3D5DCE1C h    (webif) WARNING: Your http disk template /oscam/tpl/MENU.tpl was created for an older revision of OSCam and was changed in original OSCam (1.20_svn,r11518-796). Please consider upgrading it!
2019/05/21 09:55:37 3D5DCE1C h    (webif) If you are sure that it is current, add the following line at the beginning of the template to suppress this warning: <!--OSCam;4093527008;1.20_svn;11518-796;-->
2019/05/21 09:55:37 3D5DCE1C h    (webif) WARNING: Your http disk template /oscam/tpl/LOGPAGE.tpl was created for an older revision of OSCam and was changed in original OSCam (1.20_svn,r11518-796). Please consider upgrading it!
2019/05/21 09:55:37 3D5DCE1C h    (webif) If you are sure that it is current, add the following line at the beginning of the template to suppress this warning: <!--OSCam;518814176;1.20_svn;11518-796;WEBIF_LIVELOG-->
2019/05/21 09:55:37 3D5DCE1C h    (webif) WARNING: Your http disk template /oscam/tpl/STATUS.tpl was created for an older revision of OSCam and was changed in original OSCam (1.20_svn,r11518-796). Please consider upgrading it!
2019/05/21 09:55:37 3D5DCE1C h    (webif) If you are sure that it is current, add the following line at the beginning of the template to suppress this warning: <!--OSCam;2637326897;1.20_svn;11518-796;-->

Kan het ook zo zijn, omdat deze bestanden niet update zijn, dat ik daarom bepaalde opties mis als ik via webif een config of andere file wil aanpassen maar bepaalde regels niet zichtbaar zijn. Ik kan het dan alleen maar handmatig toevoegen maar in webif zie ik die aanpassing niet terug. 
 
Het zou niet meer en niet minder dan een melding in je log bestand moeten zijn. Wel vervelend vinden wij omdat die melding steeds terugkomt. M.a.w. de werking en mogelijkheden van oscam blijven hetzelfde. De meldingen komen doordat je template bestanden (.tpl) niet up-to-date zijn qua bestandsdatum/-tijd. Beetje vreemd vinden wij dat daar naar gekeken wordt, maar aan de andere kant vonden er nog wel eens wijzigingen plaats in oscam waardoor je ook de templates moet aanpassen. De laatste tijden hebben we echter zulke wijzigingen niet meer meegemaakt en wij gebruiken template bestanden die al heeeeel oud zijn. Wat ons betreft zouden die meldingen er nu zo langzamerhand wel uit mogen...
 
Dat is dus exact de reden waarom ik die bij mij er ook uit gekiept heb waar we het over hadden vorige week. Die meldingen begonnen me te storen.
Die template bestanden waren inderdaad ook al heel oud, maar ik ben bang dat ik ze nu allemaal kwijt ben. Wil ze wel weer terug, als dat zonder foutmeldingen kan.
 
eendenteam zei:
Het zou niet meer en niet minder dan een melding in je log bestand moeten zijn. Wel vervelend vinden wij omdat die melding steeds terugkomt. M.a.w. de werking en mogelijkheden van oscam blijven hetzelfde. De meldingen komen doordat je template bestanden (.tpl) niet up-to-date zijn qua bestandsdatum/-tijd. Beetje vreemd vinden wij dat daar naar gekeken wordt, maar aan de andere kant vonden er nog wel eens wijzigingen plaats in oscam waardoor je ook de templates moet aanpassen.

Ik heb in de headers van die tpl bestanden handmatig wijzigingen aan gebracht maar op de ??n of andere manier worden deze weer overschreven en komt de melding weer terug. Ik vroeg het mij alleen af of dit invloed op de layout/weergave van webif kon hebben omdat bepaalde opties niet zichtbaar zijn waar je opties kan wijzigen. 

eendenteam zei:
De laatste tijden hebben we echter zulke wijzigingen niet meer meegemaakt en wij gebruiken template bestanden die al heeeeel oud zijn. Wat ons betreft zouden die meldingen er nu zo langzamerhand wel uit mogen...

Als je een lampje stoort omdat er een defect is kan je het lampje losdraaien. :) Ik doe dat echter niet maar deze warning stoort mij niet echt en inderdaad het heeft geen invloed op de werking van Oscam.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan