oscam????

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.512
Waarderingsscore
642
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Steeds meer kreten " met OScam kan........................

Maar unlucky me ik heb me nog niet verdiept in hoe en wat en waarom OSCAM

Heeft iemand een beschrijving of kan me enig inzicht leren hoe om te gaan met deze.

Kan via PM of email of gewoon hier voor meerdere nitwits.

Ik download braaf de e2 versie

Installeren zal ook nog wel lukken maar wat dan ???
 
Ik heb er sinds 14 dagen oscam in zitten dreambox 500 hd en het zappen gaat een stuk sneller
 
poeh flink wat stof om door te nemen, 1(0) die het leuk vindt en een die een stuk sneller zapt.
Gelukkig heb ik enorm veel vrije tijd .
 
Toevallig ben ik er vanmiddag ook mee bezig geweest, best lastig om zo ff uit te leggen.
Ik had al oscam draaien, maar door een serieuze vastloper moest ik mijn box opnieuw flashen. :pfff:
Gelijk maar de nieuwste versie erop, Oscam ge?nstalleerd, en hoera, mijn C+ kaartje werkte direct.
Maar ja, toen moest dat lijntje er ook nog in.
Binnen Oscam draai je een CCcam, daarmee aan het prutsen geweest, en ingevuld wat ik wist.
Oscam herstart en beeld. Ik heb nu alleen de server nog niet draaien, maar daar ga ik van de week nog wel even mee aan de gang.
We kunnen in ieder geval weer alles zien  :biggrin:
 
Alles ??????

Vertel Hangslot.

 
Ben flink aan het stoeien en ben al een heel eind
Oscam geinstalleerd vanuit Open Pli

En toen ..........................................................dat was het

Heb nog wel een conversie programma gevonden die cccam naar Oscam.server gconverteerd  deze bestand in de map etc/tuxbbox/conig/oscam gepleurd , en daar mag ik verder niks over vertellen. Maar dat werkt iig. tot zover a "whistle of a cent" zou van Gaal zeggen

Maar ik krijg de ziggokaart nog niet aan het werk. pffffffff



 
Zo eenvoudig is het ook niet.
Je kunt via de browser Oscam benaderen en daar kun je dan CCcam verder instellen.
 
yes I know maar mijn hoe mijn ziggo kaart in gleuf 1 van de 800HDse aan het werk te krijgen moet er iets van in de oscam omgeving staan toch??

Nou is dat niet heel erg interessant want over 3 weken wordt Ziggo in Almelo door Caiway vervangen.

Zal dan weer een gepuzzel zijn.





 
Volgens mij moet je dan de dvbapiau activeren, de interne kaartlezer.;)
Vraag het mij niet, want anders had ik je wel een mooie uitleg gegeven op je eerste vraag, maar ik ben zelf al blij dat ik het redelijk aan de praat krijg.
 
Na een hele dag liggen klooien ben ik eruit. :klappen:

Gewoon weer terug naar cccam 2.3.0 :rolleyes:
Werkt uitstekend,  :p

Om een snuiflijntje te activeren met oscam , geen enkel probleem maar een Ziggo kaart laten werken schijnt haast onmogelijk te zijn.  :confused: :confused: :confused: :confused:

Volgende keer meer.

 
ziggo kaart werkt ook met oscam. Overigens kun je beter een oscam-oscam verbinding maken en dus niet in oscam gebruik maken van het cccam protocol. Je doet dat via camd35 waar je 2 protocollen hebt: cs378x (tcp) en cs357x (udp). We nemen wel ff contact op via PM
 
oscam.server

[reader]
label = upper
protocol = internal
device = /dev/sci0
caid = 0604
boxkey = 1122334455667788
rsakey = 3C8633AAC0D367533DEC7BB2EEEDEB8CA3ADA52E58B99BB34672783277A1DAAC3B6106AD0909774E031B2A6E30195B437683AD0FC599B87D08CEA47BE1B6C76A
detect = cd
mhz = 600
cardmhz = 600
ident = 0604:000000
group = 1

oscam.user

[account]
user                = dvbapiau
pwd                =
group              = 1
uniq                = 3 
monlevel        = 0
au                  = 1
 
Guardian , werkt voor geen meter net zoals de vele andere voorstellen.

Maarrrrrrrrrrrrrrrr.
Ik dacht bij mezelf " kom ik heb toch niks te doen en zit met het voetje omhoog. Laat me eens de dM800 SE eens vers installeren met Open Pli van vandaag.

Open Pli 4.0 geinstalleerd zenderlijst er in gezet en OScam middels de Appplicaties in Open Pli ge?nstalleerd.
Vervolgens via webinf de oscam aangeroepen en bij files de oscam.server van jou ingeplakt en gesaved
Daarna onder oscam.user jou lijstje ingeplakt en gesaved en toen oscam herstart,

Toen toen BINGO de Ziggo card werd herkend en de zendertjes van mijn Ziggo abbootje allemaal beeldig op de TV.  :klappen: :klappen: :klappen: :klappen: :klappen: :klappen: :klappen:

Daarna de waar we het hier niet over mogen hebben :rolleyes: erin gezet (geconverteerd uit CCCAM.cfg met cccam2oscam) en deze toegevoegd in de oscamserver.

En via een herstart JOEPIE de POEPIE alles werkt zoals ik gewend was met CCcam
ZIggo kaart heeft prioriteit en bij de ahum zenders komt snuif in aktie.

het enige wat ik me kan bedenken is dat de vorige oscam versie out of date was en nu de verse erin heb zitten middels de laatste versie Open Pli

Werkt nu uitstekend :pfff:

Maar of het allemaal duidelijk is  :sorry: nog niet helemaal , maar heb nu wel stof totverdere onderzoeken  hoe wat en waarom.

Allen hartelijk bedankt voor de geleverde support. ;) ;)
 
Begrijp ik het nu goed als je die 2 toevoegt aan Oscam en de zenders van ziggo in je VU Solo gooit dat je daar dan gewoon mee kan kijken, met uiteraard ziggo kaartje.

Maar waar haal ik dan een zenderlijst vandaan om zeg maar in een map ziggo te zetten op mijn VU.
 
Ik heb een dm 800hd se met een triple tuner erin. Deze is geschikt voor cable satelliet en digitenne. Op de kabel input hangt de kabel van ziggo en op de satelliet de kabel van de schotel.
Door manipulatie met ziggo door die als satelliet te defini?ren werkt dit.
Maar heb je alleen een satelliet ontvanger dan gaat ziggo niet werken
 
ok duidelijk, dan blijf ik wel switchen op tv met HDMI 1 en 2 :)
 
Hoi Jack,

Is dit niks voor jou? Gebruik ik zelf ook, werkt als een zonnetje.
HMP-Combo DVB C/T2 Hybrid USB Tuner
High Speed USB 2.0-aansluiting.
Ondersteuning van Microsoft Media Center (nativ), en diverse softwares vb. DVBViewer.
Ondersteuning van Linux (vb. VDR of Enigma2)
VTi Image vanaf v. 7.0.x met Update van 20.11.2014

Geschikt voor o.a. VU+ en Xtrend ontvangers

B.
 
Dat is maf ,

Om een backup van mijn systeem te maken gebruikte ik altijd Dflash 12.6.2 , omdat daar een tijdbom in zit moest ik eerst de datum van de DM terug zetten middels :
date -s "2014-05-10 11:11:11"  Dit was een tip van het ET  en verdomd dat werkte .

Na dat er een perfecte backup gemaakt was , even DM echt uit en aan zetten en de tijd wordt dan hersteld naar de actuele  en de backup renamen naar de datum van vandaag voor herkenning.

Nu heb ik dus de oscam als emulator ingesteld en probeerde een backup te maken, Dus in telnet de opdracht ingegeven
date -s "2014-05-10 11:11:11" zegt dat ie dat uitgevoerd heeft maar heel vreemd de datum blijft gewoon actueel 21 januari 2015 en dus kan ik geen backup maken

Heb de emulator CCCam gekozen en dan werkt het setten van de datum wel, en is een keurige backup gemaakt.

Rare zaak , heeft iemand hiervoor een verklaring en of een werkwijze

Op zich best wel mee te werken maar toch vreemd 






 
Openpli heft toch een Eigen (auto) backup functie??

Overigens werkt de ziggo kaart al sinds tijden in oscam al ver voor versie 4.xxxx en zo oud had je um vast niet in je eerste setup
 
1) autobackup in open pli heeft bij mij tenminste nog nooit gewerkt. na 189k stopt ie der mee.

2) als dat zo is met die ziggo kaart dan was er waarschijnlijk iets vernaggeld in mijn image. Anders weet ik het ook niet waarom in de vorige image het niet werkte en in de nieuwe ge?nstalleerde het wel lukte . misschien teveel geklooit met andere zaken .

Maar goed alles werkt nu , maar begrijp nog niet waarom ik onder gebruik van Oscam de datum en tijd niet kan aanpassen terwijl als ik in dezelfde image cccam kies dat wel gaat.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan