Oslink voor Philips 5816

er zat 1 klein foutje in mijn jtag-printje:

in plaats van pootje 7 ging er een spoor naar pootje 9 van de epm3064

ik heb zojuist de goede layout weer geupload

groeten, Daan

 
Kunnen jullie al eens een beetje uitleg geven wat de mogelijkheden zijn van de Oslink interface.

Ik heb namelijk de hoop dat het volgende mogelijk is met die inteface:

- Firmware in de ontvanger schrijven, gaat dat sneller? Hoe snel?

- Werkt de interface voor alle modellen van de Philips serie?

- Ik heb een DST5816 die ik met moeite in de service mode krijg, en al helemaal niet in de 115200 baud mode. Is dat met deze interface ook opgelost? Of is er hier iets anders mis met deze box?

- Kun je settinglijsten uit de ene ontvanger halen, en die dan daarna in een compleet leeg apparaat uploaden?

- Dit project is voornamelijk gestart voor de Philips boxen. Kunnen we straks met al die kennis ook de Goldboxen van de verschillende landen aanpassen. Ik heb een TS2 franse box en een Cyfra Goldbox waarin ik ook graag wat wil rotzooien.

Ik zie op de foto alleen 1 printerpoort aansluiting, hoe koppel je de interface aan de PC cq aan de ontvanger?

 
Het volgende is mogelijk met de interface:

- firmware up/downloaden. Snelheid: 4 a 5 minuten.

- settingslijsten kunnen ook geprogrammeerd worden.

- werkt uiteindelijk voor alle philipsmodellen

- de connectie verloopt via de oslink connector aan de binnenkant van het apparaat. Heeft dus niets uit te staan met de seriele interface.

@marciemarc: de foto is van de programmer van het ic en niet van de interface zelf.

Er is nog geen software klaar die alles op een veilige manier afhandelt. Hier wordt hard aan gewerkt.

Dreeke :)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan