Oudejaarsconference Joep van 't Hek gaat door!

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Gelukkig toch een "moment" op tv wat geen herhaling is! 

De Oudejaarsconference van cabaretier Youp van 't Hek gaat door.

Dat heeft hij bekend gemaakt in het tv-programma Even tot hier.

Het is nog onduidelijk in welke vorm en of er publiek bij mag zijn.

Van 't Hek wilde in Carré optreden voor meer dan dertig mensen, maar de gemeente Amsterdam gaf daar geen
toestemming voor.

Bron: Teletekst.

 
Oh jammer.

Ik had gehoopt op een wat leuker TV gebeuren dan die arrogante kwiebus. Was al blij dat het met al zijn gedoe en gezeur dit jaar niet door ging.

Zat andere leukere komieken in Nederland.

Maar voor de liefhebbers is het natuurlijk wel leuk. ;)

 
Ben het volkomen met BT eens, precies hoe ik erover denk. 

Ooit naar een van zijn optredens gekeken en na een uurtje aanhoren hoe hij menigeen volkomen afzeikt en denkt dat ik dat leuk vind, vond ik het uitknopje. 

Daarna nooit nog een show gezien. 

Ik snap trouwens niet waarom op.Oudjaar altijd een conference (iemand in de zeik zetten show) moet. 

Gewoon ontspanning of hilariteit en lachen bv een showtje van Bert Visscher.

Of anderhalf uur debiteuren , crediteuren.  

Maassen of Teeuwen voor grovere taalgebruik. 

En die andere gluiperd G.W. op devandere zender hoeft voor mij ook niet.

 
Mijn favoriet is het ook niet, maar het is meer de reden dat het door gaat. 

Ik kijk ook liever naar Bert Visscher, en dat zullen we op Netflix wel kunnen kijken denk ik.

 
niet mijn favoriete komiek...maar zullen velen andere wel plezier mee doen.

 
Ik vraag me af of ze ooit al eens Herman Finkers gevraagd hebben, zou ook best leuk zijn en dat is ook komisch zonder dat er mensen afgezeikt worden. ;)

 
Het gaat niet goed met de gezondheid van Herman Finkers. De Twentse cabaretier heeft de kracht niet meer om voorstellingen te schrijven en om op het podium te staan. Zijn agenda blijft voor altijd leeg.

Leukemie

De oudejaarsconference 2015 is waarschijnlijk de laatste keer dat Herman met een solo-optreden op het podium stond. Hij hoopte het niet, maar het blijkt zijn afscheid.

En kleine twintig jaar geleden werd er lymfatische leukemie bij Herman vastgesteld. Een aantal jaren hield hij zich rustig, maar toch stond hij in 2005 weer op de planken. Hij maakte de show Na de pauze, en was in 2015 vereerd dat hij de oudejaarsconference mocht geven.
Helaas lijkt het erop dat Herman wederom een pauze heeft genomen, maar deze pauze komt misschien niet tot een einde.

Vermoeid

Zijn broer Wilfried Finkers, over wie Herman het regelmatig in zijn voorstelling had, vertelt over de slechter wordende gezondheid van de cabaretier. Herman zou tegenwoordig teruggetrokken leven op zijn boerderij in de buurt van Ootmarsum. ,,Herman leeft nu bij de dag”, zegt Wilfried tegen Privé. ,,Interviews geven doet hij liever niet meer. Mijn broer heeft de rust opgezocht. Zijn agenda is leeg. Nee, een nieuwe onemanshow, dat zit er niet meer in. Door zijn ziekte heeft Herman niet meer de kracht om die te schrijven, laat staan om hem elke avond te spelen. Het is allemaal te vermoeid.”

Hoewel Herman na de diagnose altijd positief bleef, en er zelfs grapjes over maakte (‘k**ker, dokter? Wat raar. Ik heb nóóit k**ker!’), lijkt de ziekte hem nu toch te beperken. ,,Met de ziekte gaat het af aan”, vertelt zijn broer. ,,Daardoor heeft hij eigenlijk al afscheid genomen van zijn prachtige carrière.”

Volgens zijn broer houdt Herman zich het liefst de laatste jaren van zijn leven bezig met het Twentse dialect en de Twentse cultuur. Het liefst zet hij een informatiecentrum voor zijn streek.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bijzonder jammer. Zijn oudejaars conference in 2015 gaf het hoogste kijkcijfergetal sinds 2002 de eerste Youp. Hij was bijzonder goed met zijn droge humor.

En dan dat Twents dialict maakt het gewoon extra leuk.

Ik had nog een show van hem gezien, nadat hij een tijdje rust had genomen vanwege een ziekte, volgens mij dezelfde. Het leek er daarop dat hij ze overwonnen had maar dat blijkt dus helaas niet het geval.

Er zijn nog wel 2 cd's uitgebracht zag ik, maar misschien is dat al met dingen die hij eerder gemaakt heeft.

Ik hoop echt dat ie beter gaat worden en weer kan optreden want hij is toch echt een van de besten.

In elk geval ook voor hem heel veel sterkte gewenst de komende tijd!

 
Helaas is het voor mijn stadsgenoot  "iedere dag is er een". Ootmarsum is nu zijn "leefomgeving" zeer rustig stadje en buitenaf. 

Hij bracht decsketchesxzeer droog maar erg scherp en heel veel woordspelingen .Deze sketch is grandioos en onnavolgbaar. 



 
Laatst bewerkt door een moderator:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan