Pakketjes onbeheerd achterlaten? Het begint weer!

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik dacht dit jaar mijn inkopen richting de feestdagen eerder te doen dan vorig jaar.
Dus afgelopen week een flink aantal bestellingen gedaan, maar het gaat al meteen weer mis, helaas.

Pakketjes waar de bezorger van denkt die passen in de brievenbus, maar steken er zo aan de buitenkant uit dat iedereen deze zo kan pakken.

Afgelopen dinsdag dus zo'n doosje in de brievenbus, en een doosje buiten in een bloembak?
De volgende dag kwam er weer een pakket, en ik deed al open terwijl de bezorgen het bestelde pakket aan het pakken was in zijn bus.
Zodra hij bij mijn voordeur was heb ik het pakket aangenomen, en meteen gevraagd of hij gisteren ook bij ons was geweest, en of hij een pakket onbeheerd achtergelaten had. Zijn antwoord was ja, maar ik heb hem dus wel gezegd dit niet meer te doen. Klacht indienen helpt ook al niet, dus maar meteen op zijn staart trappen.

Vandaag ook weer, ik was heel de middag thuis want er zouden nog een aantal pakketten bezorgd worden, was wel affentoe in het tuinhuis, maar laat dan altijd de deur open, er loopt binnen een alarmbel die altijd reageert als er iemand aanbeld.

En jullie raden het nooit, weer een doos in de brievenbus gewrongen en een briefje van postnl op de mat? Dit wordt toch niet meer gedaan, en er wordt toch een mail gestuurd met de status van het pakket?

Niet dus, er stond dat het pakketje bij de buren afgeleverd was op dat briefje, maar het nummer was totaal niet leesbaar!


Natuurlijk meteen gebeld naar postnl, maar zie het maar uit te leggen als je alleen maar een huisnummer hebt wat niet leesbaar, en verder geen barcode of iets.
 
ik heb het helemaal gehad met al die pakketbezorgers......
 
Herkenbaar, zeggen dat ze aanbellen, maat dat doen ze dan vervolgens niet.
Soms kun je het bij bepaalde webshop laten afleveren bij een afhaalpunt, als dat kan doe ik dat. Want dat voor niets wachten ben ik aardig zat. En jouw verhaal is echt verschrikkelijk.
En post.nl doet er niets aan.
 
Gelukkig gaat het in mijn regio beter met PostNL, al laat ik pakketten ook vaak op het afhaalpunt bezorgen. Pakketbezorgers krijgen helaas ook minimaal betaald per pakket, dus ergens snap ik het ook wel dat zij zo min mogelijk tijd per pakket willen besteden. Wellicht kan het verhogen van €1,00 per pakket al weer een hoop schelen.
 
Ik heb ook niks te klagen.
Ook al zou het hier de hele week voor de deur liggen dan blijft het gewoon.
De deur blijft ook wel eens s'nachts los.
Als de hond aanslaat kijk ik maar zie nooit wat.
Ik denk dat de dief hier geen toekomst ziet. :geenidee:
 
Laatst bewerkt:
Ik zou echt een klacht indienen.

Gelukkig mogen wij hier ook niet klagen. Wij hebben enkele vaste bezorgers en eigenlijk nooit last. Sterker nog, die wat meestal de pakketten bezorgt weet dat ik niet vroeg wakker ben en als de vrouw niet snel open doet, wacht hij veelal iets langer om te zien of ik naar beneden kom als ie de honden hoort blaffen.
Die van DHL is een buitenlander, maar ook een aardige, zet vaak wel het pakketje op het stoepje en gaat dan iets verder staan kijken of we open doen, zou kunnen dat die bang is voor honden. :)

In voorkomende gevallen worden er pakketjes bij een van de buren afgegeven (of bij ons voor de buren) en wordt er een net leesbaar briefje in de bus gestopt.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan