panasonic gd 92

M

marc28

Hello....ik heb een probleem.

Ik heb een panasonic gd 92 en ben m'n pin code kwijt van de telefoon zelf,de keylock, dus ik zet hem aan voer pin in van sim,daarna kan ik wel gebelt worden maar zelf niet meer.

Ik moet een keylock invoeren en dan kan ik wel weer bellen...

nu heb ik wel software om die code te lezen maar ik heb een standaard data kabel en dat werkt niet, de gsm moet in de testmode staan....???

Wie kan mij hiermee helpen.....

Greetings Marc....

 
Volgens mij is er een progje waarmee je een bin kunt uitlezen. En dan is er weer een ander progje waarmee je uit die bin die code kan uitlezen.

Of was dat nu bij Ericsson? Anyway, misschien dat een van de beteren op dit gebied dit kan ontkennen of verifieren?

 
Het klopt dat je met een orginele datakabel niet de telefoon in de testmode kan krijgen.

Als je het programma van Ghost hebt om de user code uit te lezen dan werkt dit alleen met een aangepaste kabel.

Als je wacht tot 1 mei kun je hier software vvor de GD-93,93 krijgen die volgens de maker met een orginele kabel werkt http://www.panamobiles.com/

Dit is alleen voor het unlocken,ik weet niet of er ook een optie in zit om de user code uit te lezen.

Ik heb gemerkt dat meer mensen problemen hebben met de kabel van een Panasonic GD52-92-93 en deze niet zelf kunnen maken.

Ik kan een komplete kabel maken en deze per post sturen aan de gene die hem nodig heeft en die hem naar gebruik weer naar mij terug stuurd.

Als hier behoefte aan is kunnen we altijd afspraken maken.

Remco

 
Hoi Remco,

Het is misschien niet zo'n slecht idee om een kabel te lenen, maar ik denk dat er meer mensen zijn die zelf graag iets willen maken maar meestal niet alle lijntjes en tekens in een schema goed snappen, in dit geval lijkt het mij misschien wel handig om een echte (duidelijke) foto te maken van de kabel die je gemaakt hebt en wat uitleg over de diverse aanpassingen erbij te doen, als we eenmal de basis onder de knie hebben dan zal de rest vanzelf gaan.

dat zal denk ik een hoop van ons op de goede weg zetten. Het is maar een idee. Bedankt voor al je hulp.

Tino.

 
Hello Remco....

Dat uitleggen van de kabel lijkt me een goed idee,ook het opsturen van de kabel.

Maar de data kabel heb ik al, en als ik een schema zou hebben is dat ook wel makkelijk.......

Ik hoor het wel.....

Greetings Marc.......

 
Ik zal proberen in het kort uit te leggen hoe ik mijn interface heb gemaakt.

Het schema en de pinbezetting kun je vinden op http://www.panamobiles.com/gd93 (kijk bij interface)

Ik heb bij een electronicazaak een printje gehaald met allemaal kleine eilandjes die niet met elkaar verbonden zijn.

Je kunt hierop de ic voet solderen en de andere componenten en deze aan de onderzijde volgens het schema met elkaar verbinden.

Voor de voedingspanning gebruik ik een connector die we wel kennen van onze programmer.De pin is de plus en de buitenkant is de min zodat we voor de externe spanning van de interface de adapter van de programmer kunnen gebruiken.

De voedingsspanning wordt door de 78L05 op 5V gehouden dus je hoeft niets aan je adaptor te veranderen.

Als je nog een kabel hebt liggen zoals die je op je programmer aansluit kun je die gebruiken om de interface met de compoort te verbinden,knip aan een kant de kabel

eraf en meet even welke kleur pin 2 is(RX) pin 3 is(TX) en

pin 5 (massa).

Deze draden sluit je aan volgens het schema op de print.

Voor het kabeltje naar de telefoon kun je een sup-d 9 pins chassis connector op het printje solderen,het voordeel hiervan is dat je je interface ook voor andere typen telefoons kunt gebruiken.

Je maakt de connector die je op je telefoon aansluit open en verbind pin 1 en 5 met elkaar en sluit pin 8 pin 7 en pin 14 aan volgens het schema op je interface.

Je kunt de kabel aan de kant van de connector die naar de compoort gaat eraf knippen met het voordeel dat je een trekontlasting hebt aan de kant van de plug die naar je telefoon gaat en je kunt natuurlijk de volgorde van de draadjes noteren van je orginele kabel dan draadjes eraf solderen en een 5 aderige kabel gebruiken zodat je je orginele kabel weer terug kunt krijgen.

Voordat je hieraan begint,kijk eerst of de doorverbinding op je orginele plug zit (pin 1 met pin 5) want dan heb je kans dat je kabel al werkt want er zijn verschillende fabrieks kabels in omloop.

Ik hoop dat het een klein beetje duidelijk is anders kun je me altijd om info vragen en ik heb al een interface klaar liggen voor je weet maar nooit.

De kosten zijn denk ik ongeveer F20.

Veel knutsel plezier Remco

 
Leuk ja....maar ik ben niet zo goed in dit soort dingen....

Dus de optie van kabel opsturen lijkt me beter....

Moet ik nog weten hoe en wat...????

Alvast bedankt......

Marc....

 
hallo remco

even een vraagje heb jij de crack goed kunnen

installeren?

bij mij vraagt hij om een paswoord

als ik deze in geef gaat hij uit.

vandaar mijn vraag.

de paswoord die in de text file staat is "TOM"

gr. ronald

 
hallo remco

de file van de franse site werkt zonder problemen maar ghost 3d vraagt continu om een paswoord

ondanks de crack die geinstalleerd is.

de code reader van ghost 3d werkt perfect.

beter als de unlocker van dru crew. (ver 106)

we hebben even gekeken of hij de gd92 wou lezen,

dat doet de soft inderdaad waarna hij eraesing flash aan geeft met een foutmelding op het laatst.

ik zal even kijken of ik een flash file kan vinden die weer in de telefoon te flashen valt.

gr. ronald

 
Hello heb ik nog 1 vraag ...moet je een aangepaste kabel hebben of moet die software nu ook met een normale datakabel werken....????

alvast bedankt.....

 
hallo marc28

voor de soft heb je een aangepaste kabel nodig

deze stelt niet veel voor 1 max232(maxim) 5 Ctjes en een spaningsregelaar 5v

als het goed is staat de scema wel bij de soft.

denk er om als er iets fout gaat met flashen waardoor de telefoon niet meer aangaat, haal de batterij er absoluut niet uit. zolang de batterij in de telefoon blijft zal de toestel in zijn service mode blijven.

waarna je hem weer kan repareren met windomo+

helaas hebben we van een toestel wel de bat er uitgehaald

met als resultaat dat je geen toegang meer krijgt en dus niet meer kan flashen.

gr. ronald

 
Hoi Ronald,

Ik heb ook de soft van Ghost proberen te installeren maar hier lukt het ook niet,krijg blauwe schermen.

Een aantal mensen heeft diversen programma's getest en zijn van mening dat de unlocker van Wolfgang het beste werkt.

Remco

 
Bij deze wil ik Remco graag bedanken voor zijn hulp met m'n GD92.....alles werkt weer als een trein........

Dus bedankt Remco, en de rest voor hun moeite..........

Ik ben dus weer helemaal HAPPY.............!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan