Panda's voor Nederland?

Kilroy

Addicted Member
Lid sinds
15 aug 2002
Berichten
3.349
Waarderingsscore
1
Punten
0
Leeftijd
14
Nederland krijgt panda's van China en is er blij mee.
Maar ze kosten wel 1 miljoen ? per jaar waardoor het een soort bruikleen wordt.
En omdat het een mannetje en een vrouwtje is worden ze geacht voor nageslacht te zorgen dat echter eigendom van China blijft.
Het is dan ook te hopen dat het paar geen ruzie gaat krijgen!

De Duitse Merkel is echter ook op bezoek in China en ze zijn nu bezig om ook panda's naar Berlijn te krijgen omdat ze er in Duitsland geen meer hebben.

Belangrijker is echter dat ze 130 Airbus toestellen verpatst heeft ter waarde van 17 miljard Dollar.
En levert ze turbines voor waterkracht centrales in China door de firma Voith A.G.
Daarnaast ondertekende ze belangrijke handelsovereenkomsten met China.

Grtz.
 
Hoi Kilroy, koop een kaartje, ga Pandaatje gluren, dan subsideer je passief de Chinese economie....
In mijn jeugd deden we dat, door een portie "Chinees" te halen...
Ik vraag me af, of de panda's sambal bij hun bamboe willen??? gr. George
 
Marie niks voor jouw om een panda pak te huren en voor 1 miljoen per jaar in de zoo te gaan zitten samen met Kilroy.???  :rolleyes:
Als je eens wist hoe lang men heeft liggen lobbyen om panda's naar NL te krijgen is dat best wel een verantwoorde investering.
Het trekt wel bezoekers aan. 
Iets anders dan dom  kijkende apen of luie leeuwen.
 
Ja wat betreft mensenrechten en manipuleren van de bevolking is het uiteraard nog zeer slecht gesteld en het is nog steeds een communistisch land en systeem.
Dat is iets waar Westerse landen langsheen kijken en een tunnelvisie hebben.
Het is wel zo dat Westerse bedrijven zoals Apple en anderen er hun miljarden winsten maken door daar te produceren en de werkomstandigheden zijn zeer slecht.
Desondanks proberen Westerse landen er steeds meer binnen te komen met handel omdat het land zo geweldig groot is en de bevolking zo erg groot is wat een enorme afzet betekent.
China staat wel open voor Westerse technologie en heeft bv ook hogesnelheidstreinen lijnen die wel werken!!!

Wat die panda's betreft die zien er zo knuffelig uit maar zijn wel een bedreigde diersoort.
De Chinesen hebben er een speciaal fokprogramma voor opgezet dat werkt ook goed en is eens op de tv geweest, dus niet zo van we zetten wat mannetjes en vrouwtjes bijmekaar en kijken maar wat eruit komt.
Wat die twee voor Nederland betreft zal de politiek wel zeggen,produceren en niet een potje masturberen a.u.b, zoals een bekende Nederlandse komiek het wel eens zegt!

Grtz.
 
Die Matrix moet bij arbeidsbemiddeling gaan werken....
Hij heeft voor mij nieuwe carriere gevonden....: masturberende panda, en gratis bamboe toe... Wel eis ik sambal roedjak manis van K......vogel...! Want die is zo zacht, die kan ik dan ook als glijcreme gebruiken...

@Kilroy: Uitstervende panda's ??? Is dat ook niet een te grote hype, in scene gezet, door onze Chinese vrienden, en de alom aanwezige "Save the panda" zakkenvullers, met hun collectes....???
Als de natuur vindt, dat die beesten geen bestaansrecht meer hebben, oa omdat ze te beroerd zijn om hun menu aan te passen, waarom moet de mens dan alles in het werk stellen, de panda in leven te houden?
Er zijn geen mamoeten meer, maar is de aarde daardoor zoveel veranderd?
Diezelfde mens moordt overigens wel zijn eigen soortgenoten uit.... Laten ze daar eens wat extra energie in stoppen.... Zodat niet hele volkeren op de vlucht moeten, om hun huid te redden....
Maar dan belanden we in een andere discussie, waarbij wij geen van tweetjes een oplossing zullen vinden...
Hartelijke groet en prettig weekend, George.
 
Eigenlijk vind ik de reply van Marie niet leuk, maar zeer scherp geantwoord op het onderwerp. zelfs de uitgestorven mammoet zadelt ons nu op met ellende
Nou weet ik niet of de hele aardbol bezaaid was met mammoeten,dus die onzinnige grote boodschappen geven mij vaak spontane diarree

http://www.centraalinternet.nl/mammoet-poep-grootste-gevaar-voor-wereldklimaat/
 
Geen leuke bijdrage, namens the Matrix, en ook nog eens goed fout, volgens dezelfde correspondent...  :o
Al zijn de mammoetjes er niet meer, ze beinvloeden dus nog steeds onze  aarde, in tegenstelling, tot wat ik beweerde...
Nou ja, er gaan weken voorbij, dat ik niet bijhoud, wat Russische geleerden uitvinden... gr George
 
Die Chinezen hebben natuurlijk een geweldig grote en lange culturele geschiedenis waarbij die van ons in het niets valt.
Maar helaas heeft na de oorlog Mao de macht gegrepen met het maffe rode boekje een volk onderworpen en geknecht.
Daarna heeft hij wel voor alle conflikten gezorgd onder het mom van het communisme wereldwijd verspreiden.

In Noord-Korea was alles onder controle totdat Chinese troepen het land binnenvielen en met hun militaire hulp bleef die idioot tot nu toe aan de macht.
In Vietnam hetzelfde verhaal, Noord-Vietnam had nooit het nooit gehaald zonder directe hulp van China met Chinese vliegtuigen (van Russische makelij) en piloten en wapens en mijnen en granaten etc.
Daarnaast blijft China met andere landen ruzie maken over bepaald grondgebied zoals bepaalde eilandjes enzo.
Dat is een vreemde zaak waarom de leiding vindt dat zowat alle eilanden bij China horen terwijl China al zo groot is!

Die Chinezen hebben toch wel een paar vreemde trekken.
Zo is het vooral in Zuid-China gebruikelijk dat ze alles eten wat te slachten is.
Zoals bv honden, apen, slangen en het ook heel erg lekker vinden, maar ook insekten of ander ongedierte.
En hun niet te stoppen honger naar slagtanden van olifanten!

Grtz.
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan