Paniek ! Moet nieuwe ontvanger kopen van canaldigitaal

MAS3

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
28 dec 2002
Berichten
1.228
Waarderingsscore
25
Punten
48
Canal digitaal is al een tijd aan het rommelen met de instellingen voor de ontvanger.
Vandaag (denk ik) hebben ze de banner aangepast met de mededeling dat de instellingen binnen een week veranderd moeten worden om RTL 4,5,7 en 8 te blijven ontvangen.
Er staat een link bij waar je maar moet gaan kijken voor meer informatie.
Als je dat om een of andere reden niet kunt, ga je dus bellen met die gasten.
Die vertellen je dan doodleuk dat je met je oeroude ontvanger deze kanalen niet meer kunt ontvangen, en dat je maar een nieuwe ontvanger bij ze moet kopen.
En als je dat dan toch doet, dan gelijk een HD abonnementje / contractje afsluiten.
Krijg je er een geschikte "ontvangstkop" bij.
Dat kan alleen als je de zaak met hen doet, en is dan ook goedkoop.
Zo goedkoop (enkele tientjes) dat ze hun eigen dealernetwerk buitenspel zetten.

Dat je altijd een nieuwe ontvanger nodig hebt is gewoon gelul.
Ze doen net alsof je straks alleen nog maar in HD naar RTL 4, 5, 7 en 8 kunt kijken en dat is niet waar.
Deze zenders verhuizen naar een transponder die ze allang gebruikten bij canal digitaal.
Toch kun je nu ineens met canal digitaal goedgekeurde ontvangers (van een jaar of 4, 5 oud), deze zenders niet meer ontvangen.
Niet omdat de ontvanger het technisch niet kan, maar omdat canal digitaal weigert deze ontvangers de daarvoor benodigde informatie te sturen.
De nieuwere (HD) ontvangers krijgen deze informatie wel, an verwerken die zelfs automatisch zonder dat daar tussenkomst van de gebruiker voor nodig is.

En zo smeren ze je onder valse voorwendselen een HD pakket aan waarvoor je uiteindelijk dus gewoon meer mag gaan betalen dan je gewend was.

Je kunt gewoon een satelliet ontvanger anders instellen zodat deze zenders weer gevonden worden.
Maar als je een "oude" officieel goedgekeurde ontvanger hebt, dan kan het niet.

Wees gewaarschuwd, het zijn gewoon ratten.
 
niks nieuwe ontvanger maar gewoon alles opzeggen wil ook wil eens helpen maar dan wel met een hele straat of wijk anders zal het weinig nut hebben
gr frans
 
Nu ken ik de topicstarter zijn relatie met CDS maar dit is toch wel lichtelijk overdreven.

Ze rommelen natuurlijk niet aan de instellingen van je ontvanger wel veranderen de freqenies van sommige kanalen maar dat is altijd al geweest bij uitbreidingen of veranderingen.
Tsja als je vast wil houden aan SD en de kanalen niet in HD wilt zien ben je tot niets verplicht maar er zal ooit een einde aan SD komen het dubbel uitzenden kost ook dubbel geld aan transponderhuur voor CDS.

Maar goedgekeurde ontvangers van 4-5 jaar zijn HD ontvangers en kun je alles mee ontvangen.
Het wordt anders met ontvangers van een jaar of 10 oud die zijn verouderd om een fastscanlijst in te laden maar meestal met een aantal malen proberen lukt dat ook.
En in iedere niet gecertificeerde ontvanger kun je natuurlijk alles inscannen het sorteren moet je dan zelf doen.

Maar waarom zou je geen HD ontvanger willen of je moet nog met een oude beeldbuis kijken de voor ons gratis te ontvangen Duitse en Engelse FTA kanalen zijn zeker de moeite waard.
 
Er is niets overdreven aan.
Inderdaad heb ik niet mijn vingers verbrand door ooit naar canal digitaal te bellen om mijn abonnement aan te vullen, maar is daarbij mijn complete onderarm afgefikt.

De oude ontvangers scannen naar wat zij ongeveer (ik weet het niet meer precies) noemen canal digitaal programma's of services.
Die worden tijdens de scan niet gevonden, en dat is omdat canal digitaal daar niet meer de juiste signalen voor beschikbaar stelt.
Dat heeft helemaal niets te maken met verouderde ontvangst technieken, puur met canal digitaal's drang hun trouwe klandizie geld uit de zak te kloppen.

Ik heb tientallen telefoontjes gehad de afgelopen dagen, omdat er nu een dreigende tekst over het beeld rolt dat als je nou niet gauw je lijst update, je geen RTLlen meer zult ontvangen.
Vandaag ben ik bij iemand langs geweest om het te proberen.
Die is al een maand bezig geweest om een nieuwe lijst in te laden, maar dat gaat gewoon niet.
Die had oudere ontvangers, kan goed zijn dat die 10 jaar oud waren.
Die vinden na een klein half uur zoeken dus gewoon helemaal geen canal digitaal programma's meer.
In een van die ontvangers zat een oud kaartje (zwart met een wit vlak erop).
Op dat kaartje was overigens een volledig abonnement afgesloten wat daar helemaal niet mee kan worden bekeken.
Maar de bedragen daarvoor werden wel al een jaar of 3 (volgens de klant) maandelijks afgeschreven; dat is een heleboel geld waar je zo goed als niets voor terug krijgt.
Maar goed, dat terzijde.
Dat kaartje werd niet meer herkend door een nieuwe M7 ontvanger.
Die wist gewoon te vertellen dat er een onleesbaar of onbruikbaar (ik weet niet meer exact wat er stond) kaartje in zat.
Daar moest dus een nieuw kaartje aan te pas gaan komen, en dat kost ook weer geld.

Als je naar canal digitaal belt, dan zegt de miep van het callcenter die je dan de lijn krijgt gewoon dat je voor de nieuwe instellingen een HD ontvanger nodig hebt.
En dat is een pure leugen, maar dat weet die miep niet want die leest alleen maar voor wat er op haar computerschermpje verschijnt.
Vervolgens raadt miep je ook aan dan gelijk een HD abonnement af te sluiten.
Als je dat nog niet had, ga je meer betalen dan je voorheen deed.
Als je nu een heel nieuw abonnement afsluit is dat denk ik anders, meen recent gezien te hebben dat er dan geen prijsverschil meer inzit maar weet ook niet meer of dat dan komt omdat de verhoging er al bij zit.

En de klant krijgt er dan ook een dual LNB bij, zodat ie die in zijn schotel kan (laten) monteren en dan dus ook de HD signalen kan ontvangen.

Het gaat er helemaal niet om of iemand wel of geen HD ontvanger wil.
Het gaat er om dat als je nu een niet HD ontvanger hebt, je ook prima de kanalen op de nieuwe frequentie kunt ontvangen.
Behalve als je een door canal digitaal gecastreerde ontvanger hebt.
Want dan moet je nu wel iets nieuws aanschaffen, en waarom zou je dan geen HD ontvanger nemen ?
Nou, omdat je dan ook een andere kaart moet nemen dus, als je niet al een SECA3 kaart had.

Het gaat er ook om dat je gewoon keihard voorgelogen word als je hun HELP ! desk belt.

Canal digitaal is al een jaar ofzo bezig allerlei instellingen te wijzigen en ze hebben daar vast wel een of andere (ik neem maar aan goedbedoelde) strategie voor.
Ik vermoed dat ze aan het eind van het heen en weer geschuif, een Astra 1 transponder over hebben die ze dan van de hand kunnen doen en daar dus bergen geld mee vrij maken.

En nu slaan ze er hun slaatje uit door een doorsnee gebruiker die gewoon een schotel heeft en tv wil kijken maar er de ballen verstand van heeft, voor te liegen dat ie iets nieuws moet kopen en suggereert dat ie zijn abonnement moet aanvullen.
Sommige doorsnee gebruikers bellen daarom verontwaardigd naar installatie bedrijven om verhaal te halen.
En krijgen vervolgens de waarheid te horen, namelijk dat dit allemaal niet nodig is, maar een bewuste keuze van canal digitaal.
En dat de installateur hier ook niets aan kan doen, omdat die geen alternatief kan bieden dat goedkoper is dan wat canal digitaal aan haar gebruiker aanbiedt.
Want die bieden iets aan wat ver onder de inkoopprijs voor die artikelen van die installateur zit.
Maar het gaat dus wel een partij geld kosten, vanwege keuzes en niet vanwege noodzaak.

Overigens werden er 4 tot 5 jaar geleden nog volop SD ontvangers verkocht zoals de DSR 2221.
Ik weet niet of die ontvangers wel de nieuwe lijst kunnen inladen als je voor de fastscan optie kiest.
Daar zal ik binnenkort ook nog eens naar kijken.
 
De oude ontvangers scannen naar wat zij ongeveer (ik weet het niet meer precies) noemen canal digitaal programma's of services.

Dat klopt maar dat is wat anders dan dat CDS zit te rommelen in je ontvanger.

Op dat kaartje was overigens een volledig abonnement afgesloten wat daar helemaal niet mee kan worden bekeken.

Dat kaartje kost geen geld als die meneer belt krijgt hij gratis een seca3 kaartje en HD ontvanger tegen een contractverlenging.
Het wordt anders als die klant een settop pakket heeft die moet betalen.

Als je naar canal digitaal belt, dan zegt de miep van het callcenter die je dan de lijn krijgt gewoon dat je voor de nieuwe instellingen een HD ontvanger nodig hebt.

Dat ben ik met je eens de helpdesk is ondeskundig zoals bij veel bedrijven.
 
net de miep gebeld betaal 75euro op mijn abbo
en al 9 jaar lid hoorde ik net hihi
maar sd blijft wel anders had ik hem opgezegd
en kon van alles krijgen zelfs gratis nieuwe box met duo lnb
als ik maar overstapte naar hd
maar blijf nog ff op sd zolang het duurt
voorlopig wel zijden ze

groetjes humana
 
aart1944 zei:
Dat klopt maar dat is wat anders dan dat CDS zit te rommelen in je ontvanger.
---
Dat kaartje kost geen geld als die meneer belt krijgt hij gratis een seca3 kaartje en HD ontvanger tegen een contractverlenging.
Het wordt anders als die klant een settop pakket heeft die moet betalen.

Dan lees je wel wat selectief.
Ik schreef niet dat canal digitaal zit te rommelen in je ontvanger, maar met de instellingen voor je ontvanger.

En daarmee bedoelde ik dus (schijnbaar kwam dat bij jou niet duidelijk genoeg over) dat ze al een flinke tijd programma's heen en weer aan het schuiven zijn.
Elke keer mag de klant die geen heel recente ontvanger heeft dan programma's gaan zoeken.
Voor hobbyisten geen probleem, voor een gewone kijk klant met weinig interesse voor de techniek ("als het maar werkt...") is dat iets heel anders.
Een heel recente ontvanger doet dat zonder tussenkomst van de gebruiker als ik het me goed herinner.

Dat kaartje wat die canal digitaal klant had, heeft hem jaren lang zo'n 80 euro per maand gekost.
En dat vind ik serieus geld, en ik weet dat dat niet is wat je bedoelde.
Dat kwam omdat die klant een keer "ja" had gezegd toen er voor een proefperiode van 3 maanden een pakket werd aangeboden.
Die klant heeft maanden lang geprobeerd dat te annuleren omdat er helemaal geen gebruik werd gemaakt van wat dat pakket bood maar omdat het een proefperiode was dacht men dat het vanzelf zou aflopen of eenvoudig op te zeggen was (ik heb daar maar niet op doorgevraagd).
En daarna van ellende opgegeven, en dus die torenhoge kosten maar geslikt.

Ze willen helemaal geen duur abonnement en hebben er ook de apparatuur niet voor.
Die apparatuur willen ze ook niet hebben en als je zou kiezen om die wel te ontvangen word er een verhaal opgehangen (ongetwijfeld heeft elke callcentermiep een andere aanpak) dat je als leek doet vermoeden dat je een HD abonnement nodig hebt.

Even bellen met die club is het allerslechtste advies wat gegeven kan worden.
Maar soms ontkom je er toch niet aan.
Pas als alles bevestigd is en je een jaar lang (ofzo) geen rekening (of van je bankrekening afgeschreven bedragen) hebt gehad, kun je er van uitgaan dat iets is afgelopen, en het woord "goed" heb ik niet voor niets weggelaten.
En ?ls je ze belt en iets afspreekt, vraag dan ALTIJD naar de naam van degene die je gesproken hebt.
Wanneer die persoon moeilijk doet om de naam te geven (dat heb ik dus al eens meegemaakt), niets afspreken en eisen dat je met iemand anders (die meer te vertellen heeft) word verbonden.
Op zijn minst laat je door het vragen naar de naam weten serieus met dat gesprek bezig te zijn.
 
Dat kaartje wat die canal digitaal klant had, heeft hem jaren lang zo'n 80 euro per maand gekost.

Huhh?? dat kan helemaal niet
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan