- Waarderingsscore
- 0
- Punten
- 0
- Leeftijd
- 69
Voor diegene die hun Asscom Seca ontvanger regio vrij willen maken met de patch die er rondgaat het volgende:
Er schijnen veel problemen met de bekabeling van de ontvanger te bestaan. Ik hoop dat mijn bijdrage daar enige verheldering in kan brengen.
Ik ben even een uurtje aan het stoeien geweest met het volgende resultaat:
De kabel die je gebruiken moet op de volgende manier aangesloten worden.
Je hebt in de ontvanger de JP03 zitten (vlak naast het voedingsgedeelte) welke er als volgt uitziet en benummerd is:
0-1 0-6
0-2 0-7
0-3 0-8
0-4 0-9
0-5 0-10
Dus de rij die het verste van de voeding af zit tel je vanaf de pijl (of achterkant ontvanger) met 1-2-3-4-5 en de rij die het dichts bij de voeding zit tel je 6-7-8-9-10 vanaf de achterkant van de ontvanger.
Nummer 1 is degene waar de pijl bij staat.
De bedrading is dus niet compatibel met de meeste flatkabbeltjes die je gebruikt bij b.v. een compoort van je moederboard. Bij die is de benummering kruislinks.
Je hoeft niet alle draden te gebruiken alleen de nummers 2,3 en 5.
Deze draden soldeer je aan de overeenkomstige nummers van je 9-polige SubD Male conector en dan verbind je de ontvanger aan je computer compoort met een nulmodemkabel.
Aan welke compoort maakt niet uit je kunt namelijk het LOAD programma opstarten en als parameter aangeven welke compoort je wilt gebruiken.
Je doet dit als volgt voor com 2 :
LOAD c2
Voor com 1 hoef je niks in te geven dit is de default instelling.
Trouwens wie LOAD ? ingeeft krijgt een hele helplijst te zien.
Hoe je de patch in je onvanger programeerd staat in de read.me file bij de patch.
Wat ook zeer interessant is dat waneer je in de HanSh mode staat en je geeft H in dan moet je eens kijken wat je allemaal kunt doen met het load programma.
Wees wel voorzichtig hiermee en weet wat je doet.
Zo ben ik bezig geweest om vershillende stuurcodes naar de ontvanger te sturen welke perfect uitgevoerd werden.
Ik hoop dat wat de bekabeling het iets duidelijker is geworden.
Mijn ontvanger had de volgende gegevens:
Menu - 7 - 2
Software Versie 12
Fabrikant ANAM Electronics
Type 2
Patch Run 0
O ja het belangrijkste bijna vergeten de patch werkt 100%
Alle K en Taq en P kanalen nu te ontvangen.
Het enige wat opviel is dat je soms even heen en weer moet zappen om beeld te krijgen, maar dit alleen als je van de ene provider naar de andere gaat. Dit kan ook een kaart kwestie zijn maar dat zoek ik nog wel eens uit.
Er schijnen veel problemen met de bekabeling van de ontvanger te bestaan. Ik hoop dat mijn bijdrage daar enige verheldering in kan brengen.
Ik ben even een uurtje aan het stoeien geweest met het volgende resultaat:
De kabel die je gebruiken moet op de volgende manier aangesloten worden.
Je hebt in de ontvanger de JP03 zitten (vlak naast het voedingsgedeelte) welke er als volgt uitziet en benummerd is:
0-1 0-6
0-2 0-7
0-3 0-8
0-4 0-9
0-5 0-10
Dus de rij die het verste van de voeding af zit tel je vanaf de pijl (of achterkant ontvanger) met 1-2-3-4-5 en de rij die het dichts bij de voeding zit tel je 6-7-8-9-10 vanaf de achterkant van de ontvanger.
Nummer 1 is degene waar de pijl bij staat.
De bedrading is dus niet compatibel met de meeste flatkabbeltjes die je gebruikt bij b.v. een compoort van je moederboard. Bij die is de benummering kruislinks.
Je hoeft niet alle draden te gebruiken alleen de nummers 2,3 en 5.
Deze draden soldeer je aan de overeenkomstige nummers van je 9-polige SubD Male conector en dan verbind je de ontvanger aan je computer compoort met een nulmodemkabel.
Aan welke compoort maakt niet uit je kunt namelijk het LOAD programma opstarten en als parameter aangeven welke compoort je wilt gebruiken.
Je doet dit als volgt voor com 2 :
LOAD c2
Voor com 1 hoef je niks in te geven dit is de default instelling.
Trouwens wie LOAD ? ingeeft krijgt een hele helplijst te zien.
Hoe je de patch in je onvanger programeerd staat in de read.me file bij de patch.
Wat ook zeer interessant is dat waneer je in de HanSh mode staat en je geeft H in dan moet je eens kijken wat je allemaal kunt doen met het load programma.
Wees wel voorzichtig hiermee en weet wat je doet.
Zo ben ik bezig geweest om vershillende stuurcodes naar de ontvanger te sturen welke perfect uitgevoerd werden.
Ik hoop dat wat de bekabeling het iets duidelijker is geworden.
Mijn ontvanger had de volgende gegevens:
Menu - 7 - 2
Software Versie 12
Fabrikant ANAM Electronics
Type 2
Patch Run 0
O ja het belangrijkste bijna vergeten de patch werkt 100%
Alle K en Taq en P kanalen nu te ontvangen.
Het enige wat opviel is dat je soms even heen en weer moet zappen om beeld te krijgen, maar dit alleen als je van de ene provider naar de andere gaat. Dit kan ook een kaart kwestie zijn maar dat zoek ik nog wel eens uit.