Payserver tweakdsl vs Eweka

T

the matrix

Ben nu bezig met het 3 weken gratis payserver TweakDSL en wil hier een vergelijk maken met EWEKA
Allebei 4 lijnen

1) Het verversen van de Headers
2) Downloaden in de spits
3) Downloaden 's nachts
4) prijs
5) divers

1) EWeka ca 20-80 kB
TweakDSL 120-140kB
2) Eweka 150- 250k
TweakDSL 250-350kB
3) Eweka 300-450Kb
TweakDSL Not known yet
4) Eweka 7,5 euro/30dgn Pre Paid systeem, (je kunt eens een maandje overslaan
Tweakdsl 7,95/mnd automatische incasso

5) Eweka mag gedeeld worden met meerdere IP adressen

TweakDsl 1 IP adres

wordt vervolgd

Ze spelen er in elk geval goed op in, weet niet of er nog iets aan de snelheid wijzigt. Tweak geeft in elk geval duidelijk aan dat het om 4 threads gaat en 1,5 mbit/sec, iets wat Eweka niet doet.

Als abo zit je gunstiger, normale downloadsnelheid 777kb/sec ongeacht of je overdag of 's nachts download.
Momenteel ligt die snelheid op gemiddeld 500kb/sec (kilobytes spreken we dan van) maar zou nog opgetrokken worden.

Ik denk dat ze het tijdelijk zo laten lopen om te zien of dat goed gaat nu ze de newsserver ook open hebben gezet voor losse abo's. En zo'n 3 weken testperiode is natuurlijk ook altijd wel erg handig. Dus dat zou je onder punt 5 erbij kunnen zetten. Maar 1 ipadres maar wel 3 weken proef.:)

Als je toch op punt 5 gaat letten. Let dan eens op de retentie. Eweka zegt dacht ik 10 dagen maar komt niet eens aan 5 dagen. De files blijven op Tweak langer zichtbaar dan bij Eweka is mijn ervaring. In elk geval 5 dagen misschien wel langer.

Op tweakdsl staat op dit moment een bericht dat de server in de spits overbelast is en men gaat ADSL klanten migreren naar een andere server om dit op te lossen.

Op dit moment is Tweakdsl duidelijk stukken beter dan Eweka.

Wat de retentie betreft daar zal ik ook naar kijken.

Punt 3 downloaden na middernacht,

TweakDsl 500kB oftewel de maximale @home downloadsnelheid.

Wij hebben geconstateerd dat 's avonds tussen 18:00 en 0:00 een belangrijke verbinding in ons netwerk overbelast begint te raken. Hierdoor komt het voor dat u niet de snelheid haalt die u gewend bent. Om dit capaciteitsprobleem snel te verhelpen zullen wij in overleg met BBNed, op korte termijn een aantal ADSL klanten naar een andere lijn migreren.
Staat dus niet specifiek bij dat het van de newsserver is, maar ik kan me wel voorstellen dat news bij de anderen voor vertragingen zorgt als die over dezelfde lijn loopt.

Newsserver draait hier trouwens dag en nacht op 500 kb/sec maar dat komt omdat ik Tweak adsl abo ben, dit was tot voor kort echter 777kb/sec dus hopelijk komt dat nog terug.
1 DVD downloaden kost me nu 2 uur en 30 minuten ongeveer terwijl het eerst 1 uur en 40 minuten was. Dat zijn 50 minuten per dvd en da's behoorlijk.:(

Ben benieuwd of news voor de niet-adsl abo's zo gaat blijven, want op de tweaknews site staat duidelijk 1,5 mbit.
En dat is omgerekend zo'n 180 kbyte/sec. Het zou me dus niet verbazen als er nog een cap op gaat komen voor jullie.
Maar we wachten af... tot nu toe ziet ie er voor externen behoorlijk interessant uit met die snelheden en retentie.:)

wat ik heb 'gehoord' is dat met Eweka de download op volle snelheid gaat (in mijn geval 850 kb/sec - Demon) dit haal je dus niet met tweakdsl, wat ik wel jammer vind, de 10 dagen retentie is een beetje aan de lage kant, zeker als je merkt dat er nog meer interessante groepen zijn ;)

over het algemeen ben ik gemiddeld tevreden over tweak, ik zou wel willen zien dat ze de download tot max opschroeven (maar 150 kb/sec 'erbij') en de retentie verhogen naar 31 dagen, dan zou ik wel lid 'blijven' denk ik (heb ook zo'n 'proefabonnement')

tot die tijd zijn er genoeg 'gratis' test servers die ook de download op z'n max zetten, maar als die niet meer te vinden zijn (lijkt me sterk) dan zou ik op deze 'aanbieding' wel ingaan.

ps, ik heb nog niet echt gemeten, overdag haalt tweak zo'n 550 kb/sec

Mag ik vragen welke nieuwsgroepen het meest interessant zijn voor DVD's, en met welke software je die het beste kan leeghalen?

Met het gratis programma FTD kun je zien in welke groepen de geposte DVD's staan

FTD maakt onderscheid in 4 groepen

Films
Audio
Games
Applicaties

en die zijn op hun beurt weer ondererdeeld.

Met het programma Newsbinpro of Grabit of Newsleecher kun je dan op trefwoorden , FTD nummer , nzb nummer de film downloaden

Met dien verstande dat Grabit wel gratis is.
Heel veel gebruikte groepen zijn bijv.
alt.binaries.x
alt.binaries.dvd
alt.binaries.dvdr
alt.binaries.boneless
alt.binaries.nl
alt.binaries.ftn

En zo zijn er nog wel meer. Net als The Matrix al zegt kun je dus beter gebruik maken van FTD of een afgeleide daarvan zoals FTN, FTA of FTX.
FTD is de meest bekende, van FTN weet ik dat ze ook online post overzichten hebben op ftn2day.nl maar daar moet je wel even voor registreren, doch da's overal wel het geval.
En aangezien dat gratis is maakt het verder niets uit, je hebt het dan ook gesorteerd, je ziet of er al dan niet NL ondertiteling bij zit, dat is veel gemakkelijker dan zelf maar alles bij elkaar zoeken.

Interessant, ik ga dit ook maar eens proberen. Heb nu een redelijk snelle Tiscali verbinding. Weet iemand hoe de nieuwsgroep-ondersteuning bij Tiscali is?

Als ik in Grabit de volgende server invoer:

news.tiscali.nl:119

kan ik niet connecten

moet je ook je login/password invoeren, of een andere poort?

nu met of zonder login gaat het niet

THANKS!

ergens anders stond news.tiscali.nl

maar het moet dus omega.tiscali.nl zijn

hij draait nu met 300KB/s

CD downloaden is gelukt. Maar hoe kan je nou handig een DVD downloaden, ik zie dat ze vaak uit 80 verschillende bestanden bestaan. Hoe krijg je dat compleet en hoe voeg je het weer samen?

@satbird: Ja, als het er al niet meer zijn want dat zou ook nog eens kunnen. Maar die wat je nodig hebt bereik je in elk geval.

@Bigfoot: Denkelijk kun je het best toch eerst eens die tutorials lezen. Gewoon allemaal downloaden.
Neem een paar .par2 en/of .par bestanden mee. Zorg dat je quickpar geinstalleerd hebt, dan kun je middels par2 controleren of alle files juist zin binnengekomen.

Je moet winrar geinstalleerd hebben. Deze uitleg heb ik geloof ik al eens gegeven, maar oke. Klik op de eerste file en laat de zaak uitpakken, winrar neemt dan vanzelf alle volgende files in die directory mee totdat ie klaar is, dus dan zijn ze alle 80 (ofzo) gedaan.

Daaruit ontstaat vanzelf dan weer een image file zoals bijv. een .iso file of je kunt een VIDEO_TS folder uitpakken en deze zijn ook te branden.

Maar dit is maar kort en erg krap uitgelegd, er zijn heel goede tutorial sites, zelfs in het Nederlands, voor aanwezig.

Misschien dat The Matrix of iemand ze nog even kan noemen want ik heb het op dit moment even nogal druk, dus wil vlug ff de post doen en dan weer pleitmans en ik weet ze zo niet meer uit mijn hoofd.:)

OK, ik ga het nog verder uitzoeken.

Voor een server als a.b.ftn moet je zeker betalen?

@bigfoot
a.b.ftn is een nieuws groep, en geen server.

een server kan een aantal nieuwsgroepen hebben.

@blacktiger
buitenlandse nieuwsgroepen zijn interesant vanwege dvd releases. veel eerder dan onze reguliere groepen.

klopt maar waarom kan ik niet op die groep, omdat Tiscali hem niet heeft? en hoe kan ik er wel op komen?

weet niet of tiscali die groep heeft, je kunt dat checken mbv newsleecher om een algehele update over de groepen te doen.
als deze opnieuw geladen wordt zie direct welke groepen ter beschikking staan.

zit de desbetreffende groep er niet bij je afhankelijk van een payserver die deze dan wel kan aanbieden.

9 van de 10 dat je een payserver nodig hebt.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan