PBM fout of toch niet????

H

HurryBird

Een klein vraagje, misschien zie ik wel iets over het hoofd :confused:

Voor prov. 0019 gebruik ik de volgende PBM:

00 00 00 00 00 00 01 4e

Wanneer ik dan mn kaart in een Strong SRT8000 ontvanger probeer werkt deze probleemloos voor het gehele pakket.

Indien ik nu deze kaart in een Nokia 9302 ontvanger probeer werken de + kanalen en Eurosport niet.

Nu heb ik al verscheidende PBM's geprobeerd want mn eerste gedachte was dat het daar aan lag alleen dit gaf geen resultaat.

Wat zie ik nou over het hoofd?? Iemand een ideetje?

:biggrin: Greetings HurryBird :biggrin:

 
Kijk voor alle uitleg over de PBM van 0019 eens in de handleidingen sectie van dit board. Ik denk dat je het best de pbm van 0019 als volgt zet: 00 00 00 00 00 00 01 DE

Byte 8 op DE zetten geeft namelijk het officiële toppakket en de 01 in Byte 7 geeft je overdag ook rooie oortjes.

Maar dat je Eurosport en C+ op die Nokia niet krijgt kan eerder komen doordat de lijst eens gerefreshed moet worden, laat hem maar eens opnieuw zoeken, dan vind ie alle kanalen weer met de laatste nieuwe instellingen, en dan moet hij het doen, ook met jouw PBM. Want een 9302 en een Strong8000 zijn identiek (tenzij er verschillende software versies inzitten natuurlijk).

 
@marciemarc: Thnx voor je reply, khad de handleidingen sectie al doorgelezen. Aangezien ik geen waarde hecth aan het volledige pakket + Lunapark had ik voor de 01 4e PBM gekozen. Maar helaas ook met de door jouw opgegeven PBM ook geen beeld op de Nokia voor de + kanaaltjes.

De ok's voor Eurosport zijn goed (heb ik nogmaals ff gecontroleerd) en de lijst is ongeveer een dikke maand oud. Dat zou toch geen probleem moeten zijn toch?

Heb jij (of iemand anders) nog een idee wat ik fout zou kunnen doen??

:biggrin: Greetings HurryBird :biggrin:

 
Het is al ff geleden, maar zoiets ben ik ook tegen gekomen met zo'n 9302 (v15), misschien helpt het je.

Opl: Key 0e op seka moest gevuld zijn (met de bekende key), als ie leeg was dan geen plussen... Waarom, misschien afhankelijk van Pic-file?

Vreemd Strong en Nokia zouden het zelfde moeten zijn, misschien firmware verschil?

 
Hmm, de files die ik gebruik zijn gebasseerd op die van onze goede vriend Duck, dit ivm de anti-reset beweging. De oude PBM van deze file werkte eerst probleemloos tot nu dus :sad:

De softwareversie van de Strong is V15

De softwareversie van de Nokia is V6 (werkt nog steeds goed!)

Kzal eens proberen om op Seka eens de Oe key in te vullen, misschien werkt het.

Werkt de PBM die Duck gebruikte nog steeds?? Wie zou dat ff voor mij willen nagaan, alvast mn hartelijke dank.....

:biggrin: Greetings HurryBird :biggrin:

 
De 0E key is zeer belangrijk, op dit moment wordt die namelijk nog steeds gebruikt door het grootste deel van het nederlandse pakket, zonder de 0E key zul je bijna geen enkele zender uit het nederlandse pakket hebben, dus denk ik dat je die er heus wel goed in hebt staan.

Verder denk ik toch, dat je nog steeds in de verkeerde richting zit te zoeken. De PBM is goed, daar ligt het niet aan. Het enige verschil zit dus in de software dus daar moet je ook het probleem zoeken. Als in allebei V15 zou zitten zijn ze echt identiek, en moet de één doen wat de ander ook kan.

 
Tja schiet mij nu maar helemaal in de kerstboom :) :) nu ook geen beeld meer op de Strong. Kaart is niet AU helemaal niks, alleen de juiste OK's voor deze en volgende maand met een geldige PBM.

Software vervangen is een optie, maar het vreemde is dat de Nokia toch altijd nog goed gewerkt heeft op V6. Dus de PBM lijkt goed, de OK's zijn goed en toch geen beeld.......... :confused:

Zal ik dit weekend weer eens achter de programmer kruipen :)

:biggrin: Greetings HurryBird :biggrin:

 
Staat de datum ook in de toekomst?

@marciemarc; ik bedoelde toch echt 0e van seka en niet van 19...

 
Nope, in het verleden.................

:biggrin: Greetings HurryBird :biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan