PC naar DB via router

N

NPersijn

Vanavond wil ik een probleem oplossen.
Mijn collega heeft zo'n gratis USB modem van zonnet.
Op de PC werkt internet prima.
Nu wil ik vanuit de pc vanaf een netwerk kaart, een verbinding leggen naar de DB, via een router. (een cross over kabel zou ook kunnen maar dat krijgen we niet voor elkaar, vandaar de router)

Om een netwerkje te bouwen, dat is niet zo'n probleem.
Echter nu moet de DB naar internet kunnen via de pc natuurlijk.

Moet ik nu de UTP kabel die van de pc afkomt inpluggen op de WAN aansluiting van de router?
Normaal komt daar de UTP kabel van de kabelmodem in.
En zijn er nog andere punten waar we aan moeten denken?

Vast bedankt voor de hulp.

Norman

Ik heb geen idee wat je met een router zou willen doen. :confused:

De pc wordt via de USB aan internet gehangen. In de pc zit een netwerkkaart. Die zit verbonden via zogenaamde utp bekabeling met de netwerkkaart van de Dreambox. Dat gaat:
  • - of met een crosscable tussen de netwerkkaarten
    - of met gewone kabels, met elkaar verbonden door een hub of switch
Maar leg eerst eens uit waar die router ergens zou moeten komen. De twee netwerkkaarten zitten toch in het zelfde netwerk?

De router doet wat een hub zou doen.
Twee utp kabels. 1 van de pc naar de router. Aangesloten op de WAN aansluiting (denk ik). Van uit de router gaat 1 utp kabel naar de DB.

Groetjes

Norman

Klinkt mij zoiets als: Ik wil een broodbakken, maar weet niet of ik het deeg in het vriesvak of koelgedeelte moet leggen. De koelkast doet wat een oven zou doen.

Maar verder kan ik het niet volgen.

Als je de windoos pc nou als router laat werken. Die zit aan het internet. En aan de andere kant van de pc een eigen subnetje: pc netwerkkaart 10.0.0.5 subnet 255.0.0.0 en Dreambox 10.0.0.10 subnet 255.0.0.0. Dan ben je al een eind verder. Dacht ik zo. Maar misschien mis ik iets van je bedoelingen hoor. Dat kan ook altijd.

Beste DB bezitters,

Ik ben er uit.

USB modem naar de PC
Cross over cabel gebruikt voor de connectie van PC naar DB en het werkt. Ik heb connectie van de DB naar internet.
Echter wanneer ik key update doe, krijg ik de melding key update via internet ok (of zoiets) maar het blijft zwart beeld voor de Hispasat zenders. De rest is wel open.
Ligt dat nu aan de site waar de key's vandaan komen of aan iets anders?

Waarom het eerst de netwerkverbinding niet werkte?
Het derde getal van het IP adres was verschillend.

In ieder geval bedankt voor de reacties.

Heb ik nog een ander vraag.
Welke router heeft een ingebouwde modem?
Via een pm kreeg ik te horen dat je ipv de USB modem ook een router met ingebouwde modem kon kopen.
Hierdoor hoeft de PC niet meer aan wanneer er een key update gedaan moet worden.

Groeten

Norman

Originally posted by NPersijn
Ik ben er uit.
Gefeliciteerd!
Welke router heeft een ingebouwde modem?
Een zogenaamd ADSL router, of ethernetmodem (voor ADSL). En dan is het belangrijk er een te nemen voor een analoge, of ISDN lijn. Ze zien er meestal het zelfde uit, maar zijn het niet.

Die routers kunnen ook met meer poorten uitgevoerd zijn. Dat is niets meer dan een kleine switch erbij in. Niet echt nodig, want een losse eenvoudige switch is tegenwoordig heel betaalbaar.

In de routers zit meestal ook:
  • DHCP
    DNS
    NAT
    eenvoudige Firewall opties
Kijk bij verschillende providers wat ze als routers aanbieden. En zoek dan op internet welke je zelf het liefst wilt hebben/kan betalen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan