PC op afstand bedienen.

NvBgm

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
22 aug 2010
Berichten
773
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
68
Weet iemand waar ik een eenvoudig maar goed programma kan vinden dat ik kan gebruiken om de PC van mijn ouwe heer die op 15Km afstand woont en ook razendsnel internet heeft te bedienen. Ik ben het namelijk zat om telkens als hij de boel weer overhoop heeft gehaalt er heen te reizen.

De oplossing zou zijn om lekker vanuit mijn luie stoel de pc over te kunnen nemen.

Heeft iemand enig idee wat ik het beste kan gebruiken. ????

 
@NvBgm, vraagje, hoever heeft hij de pc dan overhoop liggen?

Want heb je wel eens gebruik gemaakt van hulp op afstand?

Dit zit standaard bij XP...

Is een leuke optie waar ik hier al enkele keren veel plezier aan heb mogen beleven. ;)

 
Nou helemaal overhoop is misschien wat te veel gezegd maar soms heeft hij wat instelingen onbedoeld veranderd en lukt het een en ander niet meer.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat ik eigelijk zoek is een progje waarmee ik (zonder dat iemand bij de PC aanwezig hoeft te zijn) de pc op afstand zo over kan nemen.

Ik heb voorheen eens iets gehad dat dit kon doen. maar ben de naam kwijt.

Je instaleerde op de pc een klein programma en op je eigen instaleerde je een progje waarmee je door in te loggen de andere kon overnemen. Je ook ook aangeven wat wel en niet toegestaan was om uit te voeren.

Misschien dat het wat duidelijker geworden is.

 
VNC kan dat, ik dacht dat RealVNC daar een gratis versie van was.

Daarmee kun je voor zover ik weet niet aangeven wat wel en niet mag. Als het goed is dan kan dat met PCAnywhere weer wel.

Misschien is een van beiden een oplossing voor je.

 
Om het ding volledig over te nemen, zoek je even naar (real)VNC.

Je zet het ding op beide pc's.

Bij de een geef je aan dat ie de client is, en bij de ander dat ie de server is.

Hierna kun je dus die pc geheel overnemen.

Dat is erg leuk.

Het vergt wel het nodige instelwerk aan je modem want je zal hier wel wat portjes moeten forwarden.

Misschien niet helemaal wat jij zoekt, maar wat ik er tot nog toe va gezien heb is het erg leuk om hiermee te spelen.

 
Yups real vnc is de moeite en is Freeware.

Als je vriend een router heeft staan gewoon poort 5900 forwarden naar het ip adres van zijn pc, en dan een dynamic domain name server gebruiken, zodat je niet telkens zijn (internet)ip adres hoeft te vragen.

http://www.dyndns.com/ is gratis en werkt perfect (In de meeste routers kan je dit trouwens gewoon instellen, zodat je geen extra software hoeft te gebruiken om je automatisch aan te melden.

Extern bureau blad (dat in xp ingebakken zit)is ook zo'n progrmma maar is meestal niet aan te raden..

Met dit programma moet je inloggen met een andere gebruiker, en als je dan bv. een usb modem hebt, val die meestal eerst uit zodat je niet meer kan inloggen :-(

 
Waarom niet gewoon met RDP?

Zit standaard in windows, is sneller als VNC en je kunt het nog tunnelen door ssh als je bang bent dat het niet veilig genoeg is ook.

 
Nou ik zie dat er genoeg mogelijkheden zijn. Ik zal het een en ander eens proberen.

Activ - Waarom niet gewoon met RDP?

- je kunt het nog tunnelen door ssh

Ja wat is RDP ?? en wat is ssh ??

Misschien een dome vraag maar ik ken het niet en zie zo 123 ook niet wat het zou kunnen zijn..

 
Al ben ik er nog steeds niet achter wat RDP en SHH is, ik gebruik nu Real VNC en doet alles wat ik wil.

Bedankt voor de info

 
RDP is Remote Desktop Protocol, kun je de desktop mee overnemen.

SSH is Secure SHell. Je zou dat (heel erg botweg) een verbeterde telnet sessie kunnen noemen. Wat Activ bedoelt met tunnelen via SSH begrijp ik zelf ook niet, misschien de verbinding op een of andere manier tunnelen via poort 22 of zoiets? Ben ik ook wel nieuwsgierig naar.

Dan heb je nog SSL, Secure Socket Layer, maar dat heb je weer bijv. bij HTTPS dus beveiligde websites.

 
RDP is Remote Desktop Protocol, kun je de desktop mee overnemen.SSH is Secure SHell. Je zou dat (heel erg botweg) een verbeterde telnet sessie kunnen noemen. Wat Activ bedoelt met tunnelen via SSH begrijp ik zelf ook niet, misschien de verbinding op een of andere manier tunnelen via poort 22 of zoiets? Ben ik ook wel nieuwsgierig naar.

Dan heb je nog SSL, Secure Socket Layer, maar dat heb je weer bijv. bij HTTPS dus beveiligde websites.
RDP kun je ook nog versleutelen als je wilt, dan is er al helemaal niemand meer die kan meekijken.

RDp werkt trouwens alleen met WinXP-Pro, de home versie is alleen voorzien van 'hulp op afstand', die volgens mij ook doormiddel van MSN is te activeren.

Maarre, voor mij geen andere metode als RDP, dat werk echt lekker alleen moet je wel iets aan poortforwarding doen in je router.

Poort 3389 (even uit mijn hoofd) kun je dan het beste omzetten naar een verzonnen poort, dus inloggen op poort XXXXX, waar je router dan netjes de RDP poort van maakt.

Je zou de mensen te eten moeten geven die gewoon de standaard poort open hebben staan en als wachtwoord voor de administrator gewoon 'admin' gebruiken.

Overigens, je moet te allen tijde een wachtwoord instellen voor zowel gebruiker als administrator, anders werkt RDP niet.

Maar als je serieus op afstand wil beheren, dan lijkt dit een logische zaak!!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan