Pc start op en gaat uit zichzelf weer uit.

Aha, heb je soms een SATA disk erin zitten? Dan wenst XP niet te installeren want die ziet ie niet.

In dat geval moet je effe in de bios kijken bij de harddisk en SATA instellingen, ergens kun je die op compatible mode of ide mode zetten.

Mocht je zo'n optie niet hebben zou je kunnen kiezen tussen de bios updaten of een SATA driver zoeken om XP te kunnen installeren.

 
Er lag nog een op op zolder.

Dat was dezelfde als er uit kwam.

Ik wil ook wel een nieuwe hdd kopen maar als dit niet wil heb ik dat voor niks gedaan.

Het is nog een ide model.

 
Hmz... IDE moet hij gewoon herkennen, tenzij het defect is. Dus normaliter gewoon op die toets duwen en dan zou de installatie moeten beginnen.

Je kunt wel effe een zwart scherm hebben, maar geen 10 minuten.

 
Oh wacht eens. Kijk toch voor de zekerheid eens in je bios. Kan zijn dat in je bios de boel op SATA staat en/of Raid en dan herkent hij geen IDE harddisk.:)

Dus dan zou je daar toch iets om moeten zetten of een bepaalde controller enablen, afhankelijk van merk en type moederbord dat je hebt.

 
Heb je de hd wel geformateert?

Kijk anders eens in de bios of er een bootsector blok opzit.

 
Maar BT er zat een maxtor in van 40 G en dit is ook een maxtor van 40 G.

Dan zou het ook gewoon moeten kunnen.

Maar goed al die dingen bekijken kan gen kwaad.

sat-ed ik heb hem niet geformateerd dat zal ik nog even doen.

 
Oh als het dezelfde is zou het moeten kunnen inderdaad.

Tenzij die andere Maxtor ook al de geest gegeven heeft, maar dan zou je hem minimaal zachtjes moeten horen "bzzzzzzz... tik" of zoiets in die geest.

Als er totaal geen partitionering op staat of boot record, kan dat ook een oorzaak zijn dus hopelijk gaat het lukken na de formattering.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan