Peter R. de Vries overleden!

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.802
Waarderingsscore
1.014
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Peter R. de Vries is ruim een week na de aanslag van vorige week dinsdag overleden. Dat meldt RTL Nieuws op basis van zijn familie. Hij is in het bijzijn van zijn familieleden gestorven. Hij was 64 jaar.

"Peter heeft geknokt tot het einde, maar heeft de strijd niet kunnen winnen", schrijven zijn nabestaanden in een verklaring. "We zijn onnoemelijk trots op hem en tegelijkertijd ontroostbaar."

De nabestaanden vragen rust om het overlijden te verwerken. Informatie over wanneer er afscheid zal worden genomen van De Vries zal volgen als er een beslissing over is genomen.

De misdaadjournalist werd op 6 juli rond 19.30 uur onder vuur genomen in de Lange Leidsedwarsstraat in Amsterdam. Daarbij werd hij in zijn hoofd geraakt. De moordaanslag was niet ver van de studio van tv-programma RTL Boulevard, waar hij die avond als deskundige te gast was geweest.

Na de aanslag werden twee mannen aangehouden op de A4 bij Leidschendam: de 35-jarige Pool Kamil E. uit Maurik en de 21-jarige Delano G. uit Rotterdam. De politie ziet G. als de vermoedelijke schutter en E. als de vermoedelijke bestuurder van de vluchtauto. Vrijdag werd bepaald dat zij langer in voorarrest blijven.

Bron en lees verder: nos.nl

Ter info:
Sinds ongeveer 14.00 a 14.30 was er een extra nieuwsuitzending die op het moment van dit schrijven nog bezig is.
Vanavond zal het bij RTL in RTL Boulevard en aansluitend bij Humberto uitsluitend over Peter R de Vries gaan en er zullen geen reclames worden uitgezonden.
 
Diep triest dat dit gebeurd is.
Zo respectvol hij omging met nabestaanden of mensen die onrecht is aangedaan, zo gewetenloos is hij neergeknald!
De familie van de schutter was op de hoogte van het bedrag wat de schutter hiervoor zou krijgen, dit betekend voor mij dat ze medeplichtig zijn aan deze moord! Ze hadden immers de politie hiervan op de hoogte kunnen stellen.
Dus verhoor die familie en zorg ervoor dat de opdrachtgever van deze moord bekend wordt!
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Er zullen er nog velen volgen zolang de politiek weg blijft kijken...
 
De familie van de dader (en nee niet de 'verdachte' want het is wel duidelijk wie dit gedaan heeft) moet wat mij betreft ook hard gestraft worden dat ze hun kids hebben opgevoed tot moordenaars (die dat voor een paar euro'tjes doen).
Papa, mama broers en zussen uit de maatschappij verwijderen want er moet eens een keer goed opgeruimd worden.
De daders zelf mogen in het gevang vlak bij vrienden van de Vries worden gelucht á la speelfilm.
Want dat we nu live in een heel slechte film terechtgekomen zijn is ook een vaker gehoord commentaar.
Geen medelijden met de daders en met de mogelijke opdrachtgevers.
Die opdrachtgevers mogen best in leven blijven wat mij betreft, maar niet van mijn geld.
En dan wel onder de meest vervelende omstandigheden die je bedenken kunt en wel zodanig dat ze zo lang mogelijk in dat ellendige leven zullen zijn.
Dus een stukkie droog brood en een kommetje water en een smerig smakende pil met wat supplementen die nou eenmaal nodig zijn om in leven te blijven, en geen contacten met wie dan ook (vrouw, kinderen of gevangenenbewaarders, helemaal niemand).
Dat geldt voor iedereen die eventueel de opdrachtgever zou kunnen zijn, interesseert me geen reet of die de werkelijke opdrachtgever zijn of niet.
Al dat uitschot opsluiten en alleen in een blikken kist (hout is te waardevol voor dat tuig) er weer uit.

Maar dat gaat niet gebeuren want dat de opdrachtgever door een rechter erkend zal worden gevonden (laat staan aangeklaagd) is zo goed als uitgesloten.
En anders komt straks die in 100 talen orakelende Rien Poortvliet-tuinkabouter vanuit 'europa' ons wel de wet voorschrijven (zoals die nu al aan het doen is met idiote 'green deal' nonsense), omdat gevangenen een 2e kans verdienen want gevangenen zijn 'zielig'.
 
Tja ik weet het niet. Probeer tegenwoordig nog eens je kids in het gareel te houden. Er zijn er die dat lukt, er zijn er ook die dat niet lukt.
Het grote geld regeert en deze dader had al het nodige op zijn kerfstok, niet bepaald het minste, inbraken en overvallen.
Er zijn zat ouders die bang zijn voor hun kinderen, zeker de wat oudere kinderen.

Geen medelijden met de daders, maar Klaas Wilting (voormalig korpschef Amsterdam) zei het heel goed vanmiddag op TV. De regering heeft hier feitelijk ook aan mee gewerkt dus maar alles weg te bezuinigen, met name ook door te bezuinigen op buurthuizen en buurtwerkers en ook het flink verminderen op het aantal agenten, met name wijkagenten.
Je moet dit al in de smiezen krijgen als ze nog echt jong zijn. Maar alles is vrijwel wegbezuinigd en met de lage straffen voor de wat mindere vergrijpen, de ongekende mogelijkheden in jeugdgevangenissen, is de weg ook vrij gemaakt voor dit soort criminaliteit.
En de opdrachtgever? Dat is net als met de Italiaanse maffia. Die kun je alleen bestraffen als er iemand is die gaat bekennen. Dat heeft in Italië met de maffia ook de nodige decennia geduurd voordat dit gebeurde.

Snel maatregelen nemen want we zijn al hard richting de kant uit aan het hollen zoals het in Italië gaat, al denken sommige nog naïef van niet.
Maar als je dan ziet er meermaals coke van tientallen miljoenen tot zelfs ter straatwaarde van meer dan een half miljard wordt gevonden, diverse crystal meth labs zijn opgerold waarbij mensen uit Zuid-Amerika betrokken waren, dan weet je dat je al te ver achter de feiten aan holt.
 
Nederland is allang een narco-staat! We staan op nummer 3 van de wereldranglijst. Het is hier een Mekka voor criminelen… Kleine pakkans en een heerlijke gevangenis met alles erop en eraan….. De politie is zelf bang voor de criminelen en laten ze liefst met rust….
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Veel sterkte voor de nabestaande RIP.
 
Ik was met stomheid geslagen, en heb er geen woorden voor.

Ik hoop dat de daders gestraft worden op een manier dat anderen dit afschrikt!
Sterkte voor de nabestaanden, dat hij moge rusten in vrede.
 
Ik denk dat we onbewust allemaal soms wan gedrag vertonen en dat wordt steeds versterkt.
Als ik terug denk aan de perioden dat ik begon te werken en toen ik stopte.
Het was voor mij een wereld van verschil.
In de bouw is het eigenlijk al bij de de bouwvakkers begonnen ze namen werk aan van de baas om iets sneller uit te voeren als de tijd die er normaal voor stond.
Als elektra man of loodgieter was je toen vaak het bokje omdat daar geen rekening mee werd gehouden.
GELD,GELD,GELD dat was belangrijker dan die andere klootzakken met hun draadtjes en stomme buizen.
IK denk als je voor geld iets anders kan verzinnen dat de mens geen of veel minder crimineel zal vertonen.
 
Nederland is allang een narco-staat! We staan op nummer 3 van de wereldranglijst. Het is hier een Mekka voor criminelen… Kleine pakkans en een heerlijke gevangenis met alles erop en eraan….. De politie is zelf bang voor de criminelen en laten ze liefst met rust….
Ik ken redelijk wat politiedienaars. Deze zijn niet echt bang maar meer op hun hoede en zij erkennen het probleem en dat is de rechterlijke macht, deze faalt om welke reden dan ook, worden ze afgeperst bij uitspraken of wat dan ook. De uitspraak klopt vaak niet met de eis.
Kortom de eisen omhoog en uitspraken conform de eis of hoger. Dan gaat de politie zich weer als handhaver gedragen.
 
Ik was ook zeer geshockt door de aanslag op Peter R. de Vries. Ik wens de familie en collega's en andere heel veel sterkte toe.

Hogere straffen zal niet altijd helpen, een klein deel zal daar misschien gevoelig voor zijn. De grote criminelen blijven meestal toch buiten schot en vinden binnen no-time andere die snel geld willen verdienen.

Persoonlijk denk ik dat de strijd tussen de overheid en de criminelen alleen maar gaat verharden en die signalen zie je de laatste jaren ook steeds vaker. Men zal dus op meerdere vlakken de strijd moeten aangaan tegen de criminaliteit o.a. tegen toegang tot drugs want waar vraag naar is daar is ook aanbod. En dit speelt zich niet alleen af in Nederland maar wereldwijd.

En criminelen die onderling geen respect hebben voor elkaar en die de afzetmarkt willen beheersen uit het gevoel van grootheidswaanzin die gaan daar in heel ver.

Er zal dus een mentaliteitsverandering moeten gaan plaatsvinden bij de burger zelf zoals een proces van bewustwording dat (hard)drugs niet meer van deze tijd zijn, tenslotte hou je daarmee een enorm crimineel netwerk mee in stand. Het gevaar is dan weer dat vrijwel niemand dan weet waar de criminelen zich daarna op gaan richten. Geld is feitelijk ook niks anders dan een drug voor die vele die geen weerstand kunnen bieden omdat een overschot aan luxe nu eenmaal het leven leuker maakt.
 
kabinet kijkt al jaren de andere kant op....
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan