Philips Aurea 37PFL9903H/10 probleem

hangslot

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
16 aug 2002
Berichten
2.319
Waarderingsscore
6
Punten
38
Leeftijd
60
Locatie
Veluwe
Ik ben op zoek naar een onderdeelnummer van een kabeltje in een Philips tv.
De tv is een Philips Aurea 37PFL9903H/10
Het kabeltje is de buitenste/linker kabel die aangesloten zit aan het zogenaamde tycon board met nr. 37T04-C09. Het is volgens mij een LVDS kabel, maar als ik zo op het www speur, zie ik er toch wel veel verschillen in.
Daarom zou het originele Philips onderdeelnummer welkom zijn.
Een technische manual van deze tv zou ook helpen.

Alvast bedankt!
 
Kijk eens bij ASWO NL voor dit kabeltje. Let op er zijn van dit type LVDS kabeltjes in omloop voor de Samsung. Philips is nogal eigenzinnig met hun soort onderdelen. Schema van die TV zul je niet vinden. Kun je me een foto van dat kabeltje plaatsen dan kijk ik eens in de database welk nummer dat is, maar dan nog het te zien vinden!
 
hangslot;232221 zei:
http://uploadenfoto.nl/pictures/009162a7421a452aaaa0a01147754f8d.jpg
@papano: Hier een link naar de foto, het is op het rechtse kabeltje.

Alvast bedankt!

@hangslot

Database geen part nummer te vinden van dit kabeltje.
Kom het in de database trouwens nergens tegen.
Heb gezocht in de reparatie datebase, ook daar geen oplossing gevonden.
Met die beruchte meneer bij Phil*ps gebeld met die vraag.
Kreeg de vraag wat is de klacht?
1, witte stippen in beeld vanaf de linkerhoek boven?
2, Worden die erger bij lang aanstaan en worden dan iets langer dan 5 a 10 cm?
3, Komen er steeds meer bij in het vertikaalvlak verspringend?

1, Kan een slecht kontact zijn in de stekkers van dat kabeltje. Kontroleer of er geen contact verbogen is.
2, & 3, Processor wordt te warm. Kontroleer de temp. Niet hoger dan 60C. Testen door de processor extra te koelen met een goede koelvin.
0, geen info betreffend part nummer van die kabel en ook niet te verkrijgen.

Heb gezocht in de onderdelen kast naar een kabeltje, sorry niet gevonden! We slopen die schermen meestal voor zulke onderdelen.
Hier een link naar een sloper van LCD schermen die heeft die dingen ook wel eens!
Deze doet niks anders dan op de beruchte marktplaats kapotte schermen te kopen en dan te slopen voor de onderdelen.

http://www.mijnalbum.nl/Album=X7UEGEAO

Sorry Duck voor het plaatsen van deze link, wis deze maar wanneer hangslot het gelezen heeft?
 
@Papano, bedankt voor de info en het meedenken.
Ik ga contact opnemen met die beste man. Grappige site, er staan 7761 foto's op met onderdelen!

De klacht is trouwens dat de linkerkant van het beeld af en toe vreemde kleuren geven of helemaal zwart wordt.
Pruts ik dan aan dat kabeltje, dan is het weer een poosje goed.
Ik heb het kabeltje er al uit gehaald en onder een vergrootglas bekeken, volgens mij maakt hij in de connector slecht contact, het staat daar een beetje open.
Aandrukken helpt niet, het valt mij wel op dat het allemaal heel gevoelig is.
 
hangslot;232236 zei:
Ik ga contact opnemen met die beste man. Grappige site, er staan 7761 foto's op met onderdelen!

De klacht is trouwens dat de linkerkant van het beeld af en toe vreemde kleuren geven of helemaal zwart wordt.
Pruts ik dan aan dat kabeltje, dan is het weer een poosje goed.
Ik heb het kabeltje er al uit gehaald en onder een vergrootglas bekeken, volgens mij maakt hij in de connector slecht contact, het staat daar een beetje open.
Aandrukken helpt niet, het valt mij wel op dat het allemaal heel gevoelig is.

Is een mooie site daar en die man helpt je ook nog verder wanneer hij het niet heeft!
Ja die connectors zijn soms boosdoeners die je op het verkeerde been zetten. Probeer hem eens te klemmen met een lucifer eronder, wanneer hij dan het beeld vasthoud beetje lijm erop en kast dicht! Maar de klacht die je vermeld doet me toch vermoeden dat de processor te warm wordt, koelvinnetje erop en kast open laten dan weet je het allemaal zeker!
Ja gevoelig is het zeker daar, er gaat een grote data stroom doorheen, dus even aanraken en je ziet het beeld flitsen.

Laat horen hoe het afloopt ben echt benieuwd.
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan