Photo Rescue

marie

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
1 okt 2002
Berichten
1.046
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
35
Ik probeer verwijderde foto´s terug te halen via een progje Photo Rescue.

Dit heeft voorheen gewerkt,maar nu wordt de kamera niet herkent door Photo Rescue.

Heeft iemand een tip voor betere (?) software,of een oplossing voor het herkennen van de kamera.

Bij voorbaat dank,gr.George

 
Heej George.

Ik heb je post effe verplaatst want hij stond abusievelijk onder "programmer en programmsersoft", kan gebeuren.;)

Maarreh... heeft die camera dan niet zo'n CF of SD kaartje waar hij de foto's in opslaat? Want met een goedkoop kaartlezertje zijn ze dan meestal wel vaak terug te halen.

Als dat niet kan dan is het misschien alleen een geval van een driver installeren zodat de camera weer herkend wordt.

Wat is het merk en typenummer van de camera? Dan ga ik eens voor je op zoek.

 
"verplaatst"-Zag ik pas,toen ik het bericht al geplaatst had...Wat een geluk,dat we hier zo´n oppassende moderatoren hebben...

Bedankt voor reaktie:

Het zijn een Olympus en Canon kamera,waar inderdaad van die kaartjes inzitten.(Wel verschillende modellen).

Bij verder googelen gisteren vond ik ook verwijzingen naar kaartlezers.

Even "off topic" : De term "kaartlezer" heeft een kwaaie uitwerking op mij,omdat die mij aan mijn vrouw doet denken....Niet vanwege het meisje....Zou ik niet durven zeggen,want ik moet er nog mijn hele leven mee doen....

Maar de keren,dat zij als "kaartlezer" naast mij heeft gezeten,heeft ons vele onnodige ekstra kilometers opgeleverd...

Als wij dan met de auto met vakantie naar Nederland reden,via ferry boot en Stockholm,wordt je geacht zuidelijk op te gaan.Na enkele uren gereden te hebben,kwam de aardrijkskunde van mijn Mulo opleiding te pas...

Uit de plaatsnamen op de verkeersborden maakte ik op,dat we langzamerhand richting poolcirkel op weg waren,dus noordelijk op....En Moeder Marie maar met die kaart op schoot zitten te vechten,en geen bekende steden of dorpen kunnen vinden...

In Zweden is het wegennet ook zo aangelegd,dat als je de verkeerde richting optuft,er pas 35 km verderop een afslag is...

Nadat dit twee keer gebeurd was,hebben we volgende vakanties maar voor het vliegtuig gekozen,in de hoop,dat daar betere navigatoren in zitten...

Wat betreft foto recovery:Voorheen had ik een progje,dat goed funktioneerde,en daar heb ik diverse malen andere mensen mee geholpen.Dat werkte ook bij mijn Canon,maar ik heb nooit eerder de moeite genomen verloren gegane bestanden terug te halen,omdat ik wachtte op een regenachtige dag.Die kwam gisteren...

Dat progje zijn we kwijt,en wat ik op het internet vind,krijg ik niet aan de praat.

Zoals gezegd kwam ik na enig googelen ook op "kaartlezer",en nu blijkt mijn zoon een laptop te hebben,met een kaartlezer,zodat ik daar mee aan de slag kan...

Nu schijnt echter de zon buiten,en moet ik nog wat "winterklaar" maken in de tuin...

Maar ik zal mijn bevindingen laten weten,tzt.Hartelijke groet,George

 
Ja als je het memory kaartje los in een kaartlezer kunt gebruiken zijn er vele progjes die foto's kunnen terug halen als er maar geen nieuwe foto's mee zijn gemaakt kijk dan eens naar "card recovery"of smart recovery en Google kent er nog veel meer.

 
Hahaha, schitterend met die kaartlezer.:biggrin::biggrin:

Gelukkig kan mijn vrouw geen kaartlezen en heb ik dat zelf altijd van tevoren gedaan, totdat de Tomtom werd uitgevonden, dus ik heb daar gelukkig geen last van gehad. Wel vroeger met moeders... ik kon beter kaartlezen dan mijn zussen.:)

Ik heb in elk geval met de kaartlezer goede resultaten gehad met PC Inspector Smart Recovery. Die noemde Aart44 ook al.

Maar je hebt voor de fototoestellen nooit drivers hoeven laden om die programma'tjes te kunnen gebruiken? Ik zal voor de zekerheid nog eens op zoek gaan.

 
ik gebruik in dit soort gevallen Recuva die kun je op elk gewenst station laten zoeken

 
Hallo heren,bedankt voor de reakties.

Ik ben al geruime tijd aan het proberen met diverse programma´tjes,maar op de een of andere manier krijg ik de kaartjes,die ik wil terughalen,niet herkent.Jammer,maar het zij zo...

Ik moet het nog wel met een cardreader proberen,dus even afwachten of het helemaal niet lukt..groet,George

 
heb je mischien op de camera een optie om deze intestellen als diskdrive alsie aan een pc hangt?

zo ja dan gaat de camera zich met een beetje geluk gedragen als een kaart lezer (in de mannelijke vorm dan.. ):)

 
@sat-ed:

Ik werd zoeven op een parkeerplaats door een dame uitgemaakt voor "mannelijke sjovinist..."

Wees dus voorzichtig,met wat voor opmerkingen je maakt...! :knipoog:

Zoals reeds eerder gemeld,heb ik met deze kamera´s nooit problemen gehad,wat betreft het terughalen van bestanden.Dus ik weet,hoe het normaal werkt,redelijk simpel...

Ik vermoed,dat het probleem toch in de kaartjes zit.

Want van de 5 geheugen kaartjes,die ik er heb,krijg ik er maar eentje herkent...

Terwijl ik me niet kan heugen,ze ooit geformateerd te hebben.Gr.George

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan