pic 628

E

exDumber

Heb ik eindelijk mijn kaartje om ds9 te testen krijg ik hem gewoon niet geprogt. Werk met multiprog98 . Bij het proggen van de loader voor pic628 krijg ik reeds de welbekende fout code adress 0000h . Heb reeds alle instellingen in ic prog 1.04 geprobeerd echter zonder resultaat. Na 2 dagen intensief alle mogelijke oplossingen te hebben geprobeert is dit mijn laatste hoop. Heb ook nog een kaartje met pic876 en 24c65 in smd uitvoering maar ik wil eerst de 628 aan de gang. Wie heeft tips ?????

Thanks,

exDumber

 
@exDumber,

Ik heb ook lang lopen prutsen voordat het uiteindelijk ging werken...hier diende pin 4 & 5 van de EEPROM kort gesloten te worden voor het proggen van de PIC. Daarnaast de optie 'verify during programming' bij IC-Prog ipv 'verify after programming'. Pin 4 & 5 zijn de twee uiterst rechtse pinnen (het dichtst bij de PIC) wanneer de card met de contacten naar boven ligt.

 
Gizmo ga morgen direct verder proberen heb nu geen tijd meer (werken) Ik laat het weten als het gelukt is.

Thanks,

exDumber

 
Vandaag ook reeds de hele dag aan het proberen geweest met alle mogelijke configuraties en ook de tip van GIZMO maar helaas het lukt maar niet. Ik ben niet iemand die snel opgeeft dus we blijven proberen (Al is de echtgenote er niet zo gelukkig mee :) :) )

Ciao,

exDumber

 
pic op de kaart gedouwd, loader geladen. toen geprobeert de eeprom door de pic te blazen. dit lukte niet. vervolgen de hex in de pic gedaan (ic prog, verify during programming met de delay spelen schijnt soms te helpen) en toen de eeprom los gedaan in de programmer (home made mk 11) en werken.

 
@exDumber,

Moet toch echt lukken, probeer eens vanuit PICBinedit 1.25 je EEPROM te proggen via de JDM (EEPROM) instelling en vervolgens de PIC (met kortsluitaktie) mbv IC-Prog 1.04.

 
@The Gizmo

De eeprom is met succes geprogt maar de pic blijft een probleem. Is met geen enkele mogelijkheid te beschrijven, ook niet na de tips die je me gaf (thanks). Dus ik weet niet hoe ik deze ooit zal geprogt krijgen, misschien is er iets mis met de pic ???

Ciao,

exDumber

 
Ja eindelijk, na uuuuuuuuren te hebben geprobeert is het dan toch gelukt de pic te proggen, met icprog 1.04 .

Hardwareinstellingen: Schaer programmer (parallel)

delay: 3

inverteer VCC

na de file te laden osc. op XT gezet en Fuses MCLR aangevinkt.

Ciao,

exDumber

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan