pic-card programmeren lukt niet: --> 2de poging

M

Marky

Ik probeer al een tijdje om files in de eeprom van een piccard te programmeren maar dit wil maar niet lukken.

S*** files programmeer ik als volgt:

ICprog V1,04 voor de loader in de PIC

Secanix editor voor het programmeren van de eeprom met s******x file. Dit verloopt allemaal vlekkeloos.

MAAR...

Voor de v******* file gebruik ik eveneens ICprog V1,04 voor de loader in de PIC maar het programmeren van de eeprom mislukt telkens (met verschillende programma's):

1) PICCARD WRITER 2,01:

Eerst laad ik de loader met ICprog V1,04

Bij programmeren van BIN-file krijg ik "error reading data"

Bij het programmeren van een HEX-file krijg ik eerste enkele seconden "please wait" gevolgd door.... niets...

2) WINPHOENIX 1,06:

Eerst laad ik de winphoenix loader met ICprog V1,04

Dan gebruik ik Winphoenix om de 24lc16 te programmeren en krijg dan volgende tekst:

"Resetting Card : OK, Using Phoenix Interface"

"3f 67 2f 00 11 14 00 03 68 90 00"

"Card is Multimac 2,14 or higher"

"programmed 3%"

Het programmeren start dus maar stopt op de meest willekeurige momenten: 3% 14% 40% ...

Nadien gebeurd er niets meer tot ik de piccard verwijder.

Dan krijg ik de tekst "Error writing to card" "Operation aborted"

3)PICBINED 1,16a:

Eerst loader programmeren met ICprog V1,04

Met Picbined kan ik de file laden (BIN of HEX) deze ziet er perfekt uit wat betreft struktuur.

Als ik dan de 24LC16 wil programmeren krijg ik:

"ACK error (counter=0. Try to increase delay (x2, x5 or x10)"

Het verhogen van de delay helpt niet.

Ik gebruik een piccard met contacten 4 en 8 doorgesneden.

Als eeprom programmer gebruik ik "phoenix multiprogrammer" met 3,57MHz en 6MHz kristal. Ik gebruik de stand "3,57MHz"

Ligt hier misschien het probleem?

Wat nu?

Welk programma gebruik ik best?

Ligt het misschien aan de loader, welke loader gebruik ik het best?

Graag meer info aub, ben teneinde raad !!!!

Thanx in advance!

Marky

 
weet je wel zeker dat de eeprom file voor een 24c16 is en niet voor een ander eeprom type

 
Hi Marky,weet je zeker dat je een goede loader hebt,want als die niet goed is krijg je geheid problemen.

Ikzelf gebruik Picprog voor de loader en de pichex en winphoenix voor de eeprom.

Volgorde is loader-eeprom-pichex,werkt als een trein.

greetings goto.

 
Oke, dat zijn alvast een paar tips.

Verder graag uitsluitend tips geven die kunnen wijzen naar een fout met de programmer of de programmersoftware.

Dit is geen pic en wafer forum waarin we gaan uitleggen welke loader of welke hex men moet gebruiken.

 
Ik begrijp er niets meer van, uren en uren heb ik versleten aan het (proberen te) programmeren van die verdomde eeprom op de piccard.

Ik heb het nu eerst even met een s*** file geprobeerd. De winphoenix doet dit zonder problemen. (wat ik had verwacht)

Nadien nogomaals met een v****** file en die doet het nu ook opeens zonder enig probleem. (dit had ik dus niet verwacht)

Met de andere software programma's, die ik in mijn eerste post vernoemde, lukt het nog steeds niet dus daar ben ik nog steeds benieuwd wat de reden voor het "niet werken" is.

Voorlopig ben ik dus gered.

Alvast bedankt voor jullie replies!

(PS: gebruikte loader: Winphoenixloader)

See U.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan