Piccard2 versus Matrix studio

I

ilya

Ik ben al geruime tijd bezig om op de silvercard de file piccard2.1 etc te proggen.Het proggen gaat pergect met Cardwriter en Icproq.Het uitlezen met MKF43.

Nu komt het probleem.Steeds als ik b.v. een andere PPUA en/of MK01 edit mbv MKF blijkt achteraf dat ie de nieuwe data niet in het geheugen plaatst.Ondanks dat de geldige systeem key wordt geaccepteerd en de mutatie keurig op een MKF file kunnen worden gesaved.Echter in het geheugen vasthouden , ho maar.

Vervolgens dacht ik ik ga na Matrix Studio.

Met MInimosc kan je de kaart tuitlezen.

No problem.Ik ga dan naar providers om de keys etc uit te lezen.

Je zit dat de keys keurig worden vermeld.Natuurllijk zie je gelijk dat helaas alles bij het oude is gebleven.

Met behulp vna knippen en plakken b.v. een nieuwe PPUA

editten.

Ga dan naar Minimosc.Klikt aan (links) PPUA en rechts vul ik in het provider nummer en in de signature provider 0(Seca) en de MK00 van Seca.

Drukt op de rechtse knop " Make INS'

Je ziet keurig het commando C 1 40 .

Tot zover perfect.

Dan send Ins

De melding 90 19

Als je dan e.ea. controleert blijkt helaas de PPUA niet op de kaart te staan.

MKF 43 is een mooi proggie , echer PIccard heb er moeite mee.

Het ligt dan voor de hand dat je dan het proggie gebruikt van het Piccard Team, niet dan

Misschien kunnen we met zijn allen ene juiste beschrijving maken hoe je optimaal met dit proggie kan werken.

Ik ben er van overtuigd dat dit proggie veel meer kan dan menigeen denkt.

ILYA

 
Aangezien het niet om een originele mosc gaat heb ik hem even vanuit origineel seca hier naar seca decoding verplaatst.

Helaas kan ik je vraag overigens niet beantwoorden.

 
Hi,

Ilya, je bent 2 zaken door elkaar aan het halen.

Als je piccard 1.2 gebruikt kun je enkel Matrixstudio gebruiken.

Providers vul je dan in, in het provider gedeelte.

MINIMOSC gebruik je NIET bij piccard 1.2, alleen bij Moscas. (ook van dezelfde makers Mosc-Advanced-Simulation)

Writen en Readen van de piccard 1.2 doe je via het debug menu, dan read en write providers....

(en daar kun je ook nog allerlei andere zaken instellen)

Grtz en veel suxxes:-P,

Wimpie

 
Thankx, was me tot nu toe niet duidelijk.Zal is komende dagen effe e.e.a. uit proberen.

Jullie horen het wel.

ILYA

 
@Wimpie , ik heb een file gedownload van het piccard team 2.a1.3

De file geopend in Matrix en vervolgens de PPUA aangepast etc.

(Dus niet via MINIMOSC)

De file een nieuwe naam gegeven en vervolgens met cardwriter/icporg dop de kaart gezet. Dus niet.

Wat mij opviel was dat de pic file ,welke ik geedit had iets minder data had!!

Hoe dan ook het proggen van de piccard met de Matrix , noway.

Wimpie kan jij e.e.a. uitleggen hoe jij dat met een piccardje doet.

ILYA

 
ik moet zeggen dat het me met matrix ook niet lukt. Met Secarl echter geen probleem. Heb je dat al geprobeerd?

Nitwit

 
IK zal is Secarl proberen.Ik ken het van naam.Wellicht dat Wimpie ons een lesje kan geven in piccard/matrixEr i snog weinig over dit nieuwe fenomeen geschreven.Ik vind de piccard erg snel zappen en goed beveiligd tegen attacks.Ik heb een file gekregen, maar ik wil het ook zelf kunnen om e.e.a. te kunnen editten /proggen.

ILYA

 
ik heb daar ook problemen mee met matrix maar dan met moscas. kaart maken gaat prima met mkf providers ingezet ook geen probleem maar (werk zonder eeprom)als ik dan de kaart uitlees om met matrix wat te veranderen dan vraagt hij of hij de providers moet laten zien of zo dan zeg ik ja maar zie bij de providers niet wat er op de kaart staat. kijk ik in de dump daar staat wel alles in. maak ik alles zelf aan met de provider editer zie ik ze ook in de dump maar dan staat alles op een heel andere plek.

ja beetje warig verhaal zo maar hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel en een oplossing weet.

groeten blokker

 
Ik ben een tijd bezig geweest met piccard.De files weer geedit etc.Geprogd op de kaart , niente.Ook met MKf niet uit te lezen.

Het zie er erg mooi uit met al die macho mannen , zo te zien erg simpel om mee te werken.

Slechts een klein iets , het werkt niet

Ik ben de weg kwijt, ik dacht dat ik veel van seca wist.De hele facq 3.1. uitgeprobeerd etc.

Ik ga me in Spanje maar inschrijven voor een Matrix cursusje :).

Matrix=Uitdaging.!!!!

ILYA

 
Als ik eens wa meer tijd vind (en dat ontbreekt een beetje voor 't moment:)) dan post ik hier eens wa uitleg....

het probleem is een beetje dat matrixstudio kan gebruikt worden voor moscas, als voor piccard2, maar dat functies voor de ene, niet kunnen gebruikt voor de andere....

Grtz

 
Dear Wimpie , ik en wij stellen het zeer op prijs dat jij een soort handleiding wilt maken voor Moscas enPiccard.Indien mogelijk zullen wij je daarbij helpen om met jouw hulp en beide ervaringen een perfecte handleidng te maken.

Ik hoop dat jouw timemagement in good shape is :)

Wij verheugen ons erop om dankzij jouw weer te experimenteren.

Thankx

Tot zo spoedig mogelijk.

ILYA

 
@ ILYA,

Is het al gelukt om met Matrix een wijziging aan te brengen op je kaart? Mij namelijk ook nog niet.

Met Secarl lukt dit perfect, maar je kunt niet de actuele gegeven op de kaart lezen.

Ik hou me aanbevolen voor tips

tx

Nitwit

 
JA, dit is niet zo moeilijk. Dit doe je in het debug screen. Met MKF lukt het veranderen ook goed. Soms moet je een commando twee x ingeven.

Ik heb verder de theorie dat als de variabele gegevens in de externe eprom staan het proggen makkelijker moet gaan. Heb hier geen problemen met het veranderen in de pic dus kan het niet checken.

In het pin menu kun je de keys verhuizen naar de externe eprom.

Pin 0010 heen en pin 0011 terug.

MTB

 
wat doe ik fout als ik hetvolgende doe in Matrix:

1. menu minimosc: GET CARD INFO

2. menu providers: wijziging PPUA

3. menu minimosc :in vak update PPUA aanvinken,

4. menu minimosc :in vak providers de provider kiezen waarvan ik de PPUA gewijzigd heb en update aanvinken

5 .menu minimosc :in vak signature seca 00 en mk00 aanvinken

6. menu minimosc :make ins

7 menu minimosc :send ins

tx

Nitwit

 
Ik doe het zelfde met een moscas kaartje als jij.@Nitwit.

Tijdens het zenden krijg ik ook een foutmelding 9.M.a.w. het proggen met de moscas is niet zo simpel.

@MTB , hetgene jij verelt is , dacht ik, alleen van toepassing voor Piccard files.Tot nu toe gaat het veranderen perfect, echter tijdens uitlezen met MKF is toch e.e.a. niet goed overgekomen.Ik hoop dat WIMPIE ons wat meer kan vertellen van zijn ervaringen.

@Wimpie, wanneer mogen we commentaar/toelichting van je verwachten.!!!!

ILYA

 
Nou.....

zoals nitwit het beschrijft, doe ik het ook, en dat gaat echt als een speer.

Ik heb m'n MoscAS123a.hex eerst "leeg" met de JDM via MatrixStudio64 geprogrammeerd op een 16F876 (write all; osc=XT, cp=OFF, WRT=on), en daarna met de Phoenix via MKF de kaart helemaal gevuld, omdat dat net iets sneller en stabieler is (denk ik althans ;) )

Als ik daarna met de Phoenix via MiniMOSC de kaart wil wijzigen, en dat heb ik uitgebreid getest, worden alle Ins-en gewoon geaccepteerd.

Je kunt ook meerdere wijzigingen in één Ins verpakken, scheelt weer wat clickwerk :biggrin:.

Return status-bytes keys en zo: 9702, volgens mij ivm nano 26.

Return status-bytes alleen ppua: 9019.

Bij config in Matrix heb ik dan wel gewoon de 16F876 Flash aangestipt en de Phoenix interface gekozen.

En het lijkt niet alleen alsof de kaart dan gewijzigd is, het is ook werkelijk zo.............

Dat heb ik gecontroleerd in MKF én in de sat-ontvanger....

Dus gewoon alles O.K.

Ik hoop dat jullie dat binnenkort ook mogen ervaren ;)

......... maar dan op deze wijze uitsluitend met MoscAS!

 
kijk eens bij de pool. ik heb daar op het net gevonden engelse manual geupt.

suc6 ermee

Nitwit

 
Mmmmjah, ach:

Die manual is niet veel meer dan die ook al bij de Picc2rd-boys zelf is te vinden. De "alt*v*st*"-vertaler is d'r ff overheen geweest, en verder moet je er maar naar blijven raden.

Bovendien was deze vertaling al op een andere nederlandse satsite te downloaden.

Ik had 'm dus al bestudeerd, en om nou te zeggen dat het echt nieuwe inzichten heeft opgeleverd.........neen!

Dus gewoon zelf blijven proberen en studeren.......

We komen er echt wel uit ;)

IK heb inmiddels ook de eerder door MTB beschreven methode van wijzigen Picc2rd-kaart uitgeprobeerd: en inderdaad, als je de externe eeprom in de picc2rd-soft activeert (is eigenlijk al standaard, maar ik had alle opties in debug steeds uitgezet), dan kun je via het debug-menu/providers en de Phoenix de eeprom heel eenvoudig bewerken (provider gegevens e.d. dus)

Ik heb tot nu toe steeds de interne eeprom gebruikt, en dan kun je de providersgegevens ook vrij eenvoudig wijzigen met het Program 16F876 menu: daar alleen lezen/wijzigen providers, eeprom en configword kiezen. Dus program daar komen we dan niet meer aan. En dat werkt ook perfect. Hier natuurlijk via de JDM.

Ik blijf er voorlopig toch maar bij dat het MiniMosc menu alleen werkt bij de MoscAS-kaart en niet bij de Picc2rd.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan