Picture in Picture -- PiP

S

SharkUSAF

Hallo, dit weekend mijn nieuwe Topfield geinstalleerd. Tf5000pvr.
Maar picture in picture werkt niet als het om gecodeerde zenders gaat. voorbeeld ned1 als hoofdscherm en ned2 als Pip scherm wil dus niet.
Dan wordt alleen het hoofdbeeld ongecodeerd en het sub-kanaal , Het pip schermpje blijft zwart.
Is hier wat aan te doen ?

Het komt door de codering van c+ Ik baal daar dus best wel van. en baal dus gigantisch van die C lui. Overal zijn alle publieke zender vrij te ontvangen behaklve in NL.
Waardeloos.
 
Komt niet door de codering van C+ maar door een softwareafstelling in de Topfield 5000. Deze kan nog niet met 1 module 2 zenders tegelijk coderen (men is er wel mee bezig bij Topfield om dit met een software update te veranderen) en daardoor kan je geen PIP van een gecodeerde zender in beeld gezet worden als je al naar een gecodeerde zender kijkt.
 
Als Topfield dit mogelijk maakt in de volgende software, werkt dat dan alleen i.c.m. zo'n nieuwe Aston Dual cam, of ook met de andere cams?
 
Zoals ik het begrepen heb wordt er gezocht naar een software oplossing voor alle CI's gelijk bijvoorbeeld de DGStation Relook 3000.
 
Dan zou het toch ook mogelijk moeten zijn om een opname silmultaan te decoderen terwijl je op een ander kanaal kijkt? ;)

(dat je dus niet achteraf je opname hoeft te kopieeren zodat het gedecodeerd op je harde schijf staat)
 
Dat is dus ook eigenlijk de hoofdreden waarom men daar mee bezig is. Inderdaad snijdt het mes hier voor twee kanten.
 
Dat zou dan wel erg tof zijn!

Heeft het te maken met de nieuwe processor / chipset in de 5000 dat dit mogelijk zou zijn (en niet in de 4000) of is het met goede software ook in de 4000 te realiseren?

Zou het maximum dan 2 streams tegelijk decoderen worden, of behoort een derde stream ook tot de mogelijkheden? (niet dat je dat nou vaak zal gaan doen)
 
Op welke termijn denk jij dat de update beschikbaar wordt. Satwatcher.
 
Ik zou het echt niet weten. Ik weet alleen dat het een hoge aandacht heeft en dat men aan het bekijken is hier een softwarematige oplossing voor te vinden.

Ik heb overigens begrepen dat men daar op dit moment alleen maar voor de 5000 mee bezig zou zijn.
 
hoi,

met de nieuwe aston module hoef je geen nieuwe software te laden functioneerd prima opnemen en kijken of 2 prog opnemen.

regards
 
Jeejee, heb je dat zelf geconstateerd (werkend gezien) in een Topfield?
 
Dit bericht kreeg ik vanuit de NL dealer terug op een vraag van enkele leden van het Topfield forum op Satplaza.

----------------------------------------------------------------------------

Bij de pip moet het mogelijk zijn dat je 2 gecodeerde kanelen kunt kijken bv irdeto en seca via de twee ci modules, want zo heeft de pip ook niet veel zin vindt ik.

GAAT NIET.

-----------------------------------------------------------------------------

Dus verwacht niet al te veel van deze functie als verbetering in de komende software.
 
@Satwatcher:

Eerder zei je dat ze hiermee bij Topfield mee bezig zijn.

En waarom moeten we er nu niets meer van verwachten? Wat is er veranderd dan?
 
Topfield is bezig met dual encoding. Dat houdt in dat men dus met 1 CI op beide tuners zou kunnen decoderen. Je zou dan denken dat daar ook PIP bij zou horen maar dat is dus blijkbaar niet het geval..... technisch nog niet realiseerbaar zo het lijkt.

Men moet dus een onderscheidt maken tussen dual encoding en PIP encoding.
 
@SW,

Duidelijk! :)

PiP klinkt aardig maar echt nuttig vind ik het niet, eerder lastig, zo'n vierkant in de hoek.

Wat is eigenlijk het nut van zo'n Aston Dual cam, als het uiteindelijk toch op de software neerkomt, die dan dual kan decoderen met alle cams? Of gaat dat toch alleen met de Aston Dual cam werken?
 
Het lijkt me dat het op alle soorten CI's zou moeten gaan werken. Als voorbeeld nemen we in dit geval de Koreaanse DGstation Relook 3000 welke dit nu al doet met alle soorten CI's. Deze doet dit echt softwarematig vanuit de ontvanger. Naar aanleiding van deze ontvanger werden ook de vragen gesteld over soortgelijk iets met de 5000 en daar kwam het antwoord vanuit dat men er mee aan de slag zou gaan.
 
Wat is er dan zo bijzonder aan de Aston Dual cam? Als ik het zo hoor voegt het niks toe.
 
Je moet natuurlijk wel een satellietfabrikant hebben die bereid is geld en tijd in deze softwarematige oplossing te steken. Topfield staat wat dat betreft bekend als dat het heel erg naar de eindgebruiker luistert. Aan de andere kant kan men nu ook gaan denken... de oplossing is nu aanwezig met de dual cams en laat de eindgebruiker nu zelf maar kiezen of hij dat wilt of niet tegen de meerprijs van deze CI.

Ben nu een beetje bang dat heel veel fabrikanten, onder druk van makers van CI's, deze softwarematige oplossing even aan de kant gaan zetten omdat men deze zakelijke partners nodig hebt voor het uitbrengen van emb. type recievers.
 
Nee maar wat is het verschil dan tussen een gewone Aston en een Aston Dual? In beide gevallen moet de software in de receiver worden aangepast om dual decoding mogelijk te maken...
 
Het gaat om kaartdelen. Waarschijnlijk zit in de aston dual al de soft om de kaart welke ingestoken is aan meerdere bronnen beschikbaar te stellen en zal men dus in een softwarematige oplossing in de ontvanger pas de soft zodanig aanpassen dat het men de kaart daar pas gaat delen. Voordeel is wel natuurlijk dat als het in de ontvanger gebeurd je alle bekende soorten CI's zoals ze er nu zijn ook kan blijven gebruiken en in de oplossing dat het in de CI gebeurd zou men dus een hele reeks nieuwe CI's moeten kopen.

De Aston schijnt als het goed is, ik heb er nog geen 1 in handen gehad, ook bij bijvoorbeeld een 4000 kaartdelen moeten doen zonder softwarematige ontvangeraanpassing.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan