Piraten

Satguy

Jr. Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
Tja is een jaarlijks terug kerend iets in het noorden maar is denk ik nog nooit zo druk geweest in de ether met zenders en wat ik overal lees op internet zit er ook in de rest van Nederland wel het nodige op de band.In Friesland heeft het A.T nog wel geprobeerd om een aantal stations tot zwijgen te brengen maar dit duurde op zijn langst 1 dag en daarna waren ze allemaal weer terug in de ether.Hoewel de opsporingsamtenaar hier ook vandaag eerste kerstdag een dwangsom heeft doen uitgaan naar piraten in Franeker gaat de rest gewoon door en zit alles propvol.

Tja je kunt wel binnen 1 dag terug zijn, maar vindt het toch jammer voor de mensen die dan gepakt zijn, vroeger was het een overtreding, maar dat is op een gegeven moment verandert in de wetgeving en het is dus nu een misdrijf.
De strafmaat is daar ook naar gewijzigd en da's niet zo leuk, buiten het feit dan dat je ook nog eens een strafblad hebt. Hetzij dan wel voor (in mijn optiek) een akkefietje, maarja, er zijn ook mensen/bedrijven die daar nog altijd zwaar aan tillen aan zo'n strafblad, ongeacht waarvoor iemand het heeft.

Tja, de overheid heeft altijd nogal neurotisch gedaan over alles wat met zenden heeft te maken.
Zij waren het tenslotte die de authoriteit daarover hadden , en er geld aan verdienen.
Als de regels weer veranderd zijn dan is de schuldige daarvan de politiek en dus de Tweede Kamer.
Die hebben weer zitten slapen, of volgen de regel streng strenger strengst, wat tegenwoordig de Hollandse Ziekte is.
Ik vind het schandalig en van mij mogen ze weer de hoek in gedonderd worden.
Maar je weet wel, als de heren/dames gekozen zijn gedragen ze zich als keurige afgerichte poedeltjes die mooi hun regering nablaffen, haha!

Grtz.

Nou het opvallende is dus dat er geen 1 nog gepakt is.Alleen maar foto's tot nu toe gemaakt van omgeving en de mast . En een dag later komt de politie een brief brengen met een dwangsom.Die geloof ik ook nog adres gebonden is dus spul verhuizen en draaien maar weer.Is op dit moment dus al met een aantal gebeurd hier,denk een stuk of 8 inmiddels maar ook allemaal weet terug in de ether.Is denk ik nog nooit zo druk geweest hier in de ether met zender van de 88,3 tot de 108 aan toe.

Hier in het n.oosten brullen ze er ook uit. trouwens die uit frl. hoor ik hier ook wel. er zijn al verschijdende die al een dwangsom hebben gekregen. en verhuizen telkens van lokatie.

En jelle houwt ze in de gaten. Jelle is een echte bonusjager. Laat hij maar met een neut onder de kerstboom gaan zitten.

Be Muller opsporing oost zit op de camping ze houden hem in de gaten via webcam.ha ha. maar denken niet dat hij nu op pad gaat. hij moet teveel asistentie hebben en vele smeresen zijn met verlof.

Dus grijpt later zijn kans zo hem kennende. dus hebben voorlopig plentie aan muziek in de keet.

grtz/

Agentschap Telecom houdt rondom de feestdagen intensiever toezicht op marathonuitzendingen

--------------------------------------------------------------------------------

In de periode tussen 21 december en 2 januari vinden er traditiegetrouw veel illegale uitzendingen plaats in de FM omroepband.
Agentschap Telecom let in deze periode met name op grootschalige uitzendingen met veel vermogen en zenders met een relatief groot bereik.
De gebruikte vermogens en antenne installaties leveren regelmatig meer vermogen en een groter bereik dan grote commerciële radiostations.
Ook gaan deze uitzendingen vaak lang door. Ze worden daarom wel aangeduid als marathonuitzendingen.
Deze uitzendingen leveren veel klachten op vanwege storingen voor omwonenden. Ook storen de uitzendingen het bereik van omroepzenders aanzienlijk.
Daarnaast bestaat het gevaar voor storingen van luchtvaartcommunicatie, omdat de luchtvaartband dicht tegen de FM omroepband ligt.

Vanwege het grootschalige karakter van de illegale uitzendingen treedt Agentschap Telecom in de komende periode actiever op.
De aandacht is hierbij met name gericht op het verhelpen van klachten in Twente, Friesland en Drenthe.
In Twente zal met name gelet worden op klachten en verstoringen tussen 97.00 - 97.30 MHz.

Agentschap Telecom pakt bij marathonuitzendingen de eigenaar aan van het perceel waar de uitzending plaatsvindt.
De eigenaar krijgt een boete opgelegd van € 4500,- voor elke dag dat de uitzending doorgaat.
bron :agentschap-telecom.nl

bij deze heren kun je ook een tijdelijke feest vergunning aanvragen
geloof dat het zo heet
dan krijgen ze een frequentieruimte toegewezen die ze dan voor een bepaalde tijd kunnen gebruiken
althans zo heb ik het begrepen
kan best wezen dat dit via een zendamatuur gaat die daar de papieren voor heeft
en dat die een vergunning aanvraagt
dit weet ik niet zeker maar heb begrepen dat de heren vrolijke-stijders hier in het dorp vorig jaar en ook weer dit jaar op die manier draaien met hun maraton uitzending
en dat dit op die manier ongestoordt kunnen uitzenden

Nou dat klopt niet helemaal dus.Vorig jaar heeft het C.v.d.M er zich mee bemoeid en kregen ze ergen dacht ik rond de 107 Mhz een freq toegewezen.Maar was niemand erg blij mee want was met minimaal vermogen en kwam het dorp niet uit.Dit jaar hebben ze het zeker niet,draaien met meer vermogen nog steeds en op de dacht ik 92,7 Mhz.En dat verhaal van intensief toezicht door het A.T is een terug kerend verhaal ieder jaar om maar aan de mensen die er niets van weten en het dus voor zoete koek aannemen te laten zien dat ze dus nog steeds bestaan en aktie ondernemen tegen storing.Beetje vreemd want er is nog niemand uit de lucht gehaald alleen maar dwangsommen dus als je het zo uitlegd ook geen storing neem ik aan

bij deze heren kun je ook een tijdelijke feest vergunning aanvragen
geloof dat het zo heet

Een soort evenementen vergunning via de gemeente altans hier. En het zendvermogen is minimaal. maar vele gebruiken meer dan toegestaande.en licentie houders is niet nodig.

Ja vrolijke strijders komen elk jaar terug. vorig jaar was de mast omgewaaid van ongeveer 60 meter meende ik. ook de rat uit anjum is een bekende. drachters piraten team. enz.

Hier in oost groningen hoor ik ze allemaal wel maar ook vanuit drenthe. dus zit er midden in.

Wat mij opvalt is dat vele uit noord en oosten van het land komen. al door de jaren heen. tenminste fm/mg piraten kortegolf jongens zitten meer verdeeld over het land.

Limburg is een van de provincie,s waar zeer weinig actief zijn terwijl daar heel veel muziek vandaan komt .ook in piraten genre, dus een musicale streek is.

Maar de etherflits is een hele grote fiasco geweest, het heeft het aantal zeker niet verminderd maar eerder toegenomen. alleen de schatkist wordt meer gespekt.

Een induviduele piraat zal na het oprollen eerder stoppen alwel ik hier iemand ken die al voor 90.000 euro aan boetes heeft. hem opsluiten doen ze ook niet. vroeger moest je naar veenhuizen (bank en bos)

Etherpiraat zijn is tot nu toe een nog onerkende ziekte. en is geen therapie voor zoals drugs/misdadigers. ik loop al 40 jaar mee in de piraterij en ken verschijdende jongens die geen dag kunnen leven zonder zender. dus noem ik het een verslaving.

Wat je nu meer ziet is dat ze teams opzetten met feestactieviteiten erbij om de kas te vullen voor e.v.t boetes en aanschaf apparatuur.

Trouwens gaat het nu meer om het feesten. vroeger was je amateur die er ook een hobby van had om zelf iets te maken. tegenwoordig is alles fabrieks werk met minimaal 500 tot meer dan 10 kw.

grtz/

Ja heb ook een 10 tal jaren me begeven op de fm en ook iedere zondag in de lucht met fanclub en alles op tv geweest ooit ook nog bij van gewest van gewest..maar na 5 keer uit de lucht te zijn gehaald is het spul als lokale omroep verder gegaan en toen vondt ik het wel best eigenlijks.Luister nog nog dagelijks om op de hoogte blijven en te lezen natuurlijk en vindt het nog steeds prachtig dat mensen er gewoon mee door blijven gaan ondanks al het werk wat ze ervan hebben.Steeds weer naar een andere lokatie verhuizen met het spul.Het nadeel in het noorden is dat we hier een ambtenaar hebben die een beetje fanatiek is en heel slecht tegen zijn verlies kan.Hoewel ik denk dat ie dit jaar slechte kerstdagen heeft want iedere zender ook de vrolijke strijders zijn allemaal nog steeds in de lucht ondanks de brieven die er deze dagen verstuurt zijn.Maar het jaar is nog niet om dus zullen wat hem betreft nog drukke dagen worden tot einde van het jaar.Is trouwens wel zo dat het vroeger echt hobby was en nu tegenwoordig met veel vermogen want de sterkste wint..zaten wij vroeger met 100Watt nu is de kilowatt eerst.Met als gevolg bijna heel nederland door maar in dichtbevolkte plaatsen snel kans op storing.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan