Plaatsbesparing in caravan

E

electrabelECT

Eens kijken of er geen kant en klare oplossing bestaat om mijn "draagbare" TV te vervangen door een computerscherm type TFT.

1. Ik gebruik NOOIT de ingebouwde tuner van de TV

2. Sat. receiver geeft aan scart een RGB videosignaal en dat koppel ik op de scart van de TV.

3. Ingang van compu scherm is VGA.

Nergens een interface gezien van RGB naar VGA ?

 
Hoi,

Converters voor RGB naar VGA heb ik nooit gezien, andersom wel..

Het probleem bij dit soort zaken is ook de kompleet andere timing van de signalen, je hebt dus iets met ingebouwd geheugen nodig.

Ik heb wel eens geprobeerd de RGB uitgangen van een TV-tuner aan een VGA beeldscherm te hangen, samen met een klein schakelingetje voor het scheiden van de sync pulsen.

Bij mij resulteerde dat in twee dezelfde, naast elkaar liggende beelden op het scherm.

Echter als je TFT scherm Multiscan is, d.w.z. hij kan 15.6 Khz horizontaal / 50 Hz vertikaal aan, dan zou het zo kunnen werken.

De hoeveelheid benodigde electronica is dan beperkt, ik kan dat schakelingetje nog wel ergens opduikelen, als dat gewenst is...

Groetjes,

Erik.

het enige (niet echt zinnige) wat ik zo kan bedenken is het gebruik van een oude laptop

 
Kortelings brengt Strong zo'n TFT scherm voor een betaalbare prijs op de markt. Het scherm is zowel bruikbaar als monitor en als TV.

 
Anders zaag je toch gewoon een rechthoekig gat in je caravan?

Daar plaats je vervolgens je 92cm breedbeeld in en heb je geen probleem met de ruimte meer.

Zorg er wel voor dat je buiten een klein afdakje maakt voor eventuele regen die kan vallen in ons droge klimaat :biggrin:

(sorrie, ik kon het niet laten om even een grappige opmerking te plaatsen)

Of was tie niet leuk???? :)

 
@ drz

Hij hoeft helemaal niet te zagen.

Hij kan de tv ook voor het raam plaatsen.

 
wat dacht je van raam uit de caravan ,,,plasma scherm erin...!

hehehe.. :)

 
Ze bestaan wel degelijk hoor, ik heb ooit zo'n kastje gehad waarmee je een normale monitor kon gebruiken als tv scherm. Is al zo'n jaar of 8 geleden...

CU

Red

 
Ja nou je het zegt ik kan me zo iets herinneren dat Philips ze heeft geproduceert.

Maar dat was in het MSX tijdperk.

 
Wij kunnen hier best een grapje hebben hoor, vooral als er ook tussendoor nog nuttige informatie te rapen valt.

Het probleem is echter dat waar ik die "sleurhut" zet het reeds zo warm is buiten dat de dissipatie van de kijkdoos van het goede teveel wordt. Gaten in de hut zijn dus echt géén oplossing !

Zoveel is zeker dat ik wat ga wachten op de Strong oplossing met een polyvalent scherm.

Mocht er alsnog iemand een oplossing hebben ... welkom

 
@electrabelECT

Sportief van je dat je het zo opvat.

ik liep vandaag in een groot electronics warenhuis in R.dam

Daar zag ik TFT kleurenschermen van het merk Sharp, die gewoon op een DVD speler was aangesloten.

Dus ze kunnen ook worden gebruikt voor je satellietontvanger.

 
Tja er schijnen wel converters te zijn , maar houd er rekening mee dat een vga scherm non interlaced is terwijl een normaal pal beeld interlaced is , ofwel een op een palbeeld worden eerst de oneven beeldlijnen geprojecteerd daarna de even beeldlijnen.

Dus gewoon op een rgb aansluiten is er niet bij.

 
@ Tech

Het is niet echt een VGA scherm.

Ze worden tegenwoordig in de auto ook gebruikt, om de kinderen zoet te houden op een lange reis.

Het is mode om een grote geluids installatie te hebben,plus video en dvd.

 
Hé bedankt PEEZ, met Sharp zit je recht in de roos !

Het is nog aan de dure kant maar met hun monitor LC150M2E hebben zij direct in huis wat ik zocht.

Voor dezelfde prijs zit LGE met zijn LCD TV type LF-15AD ook bij de bruikbare spullen !

Bedankt jongens (en meisjes ?) voor de ideetjes !!

 
Aan redneck eyeball een THANK YOU !

Dit is de sterkte van dit board ... we omschrijven maar wat en in vele gevallen hebben we na de gebruikelijke grappen een bruikbare oplossing !

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan