Planning afschakeling MediaGuard 2-codering

T_T

Jr. Member
Lid sinds
20 sep 2002
Berichten
131
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
56
De kaartwissel van MediaGuard 2 naar MediaGuard 3 begint ten einde te lopen. Op 15 september hebben nagenoeg alle abonnees die recht hebben op een MediaGuard 3 kaart deze ook hebben ontvangen. Na 15 september zou het in enkele gevallen voor kunnen komen dat er abonnees zijn die nog geen nieuwe kaart hebben ontvangen.

Hiervoor is een procedure opgesteld, zodat deze klanten alsnog van een nieuwe MediaGuard 3 kaart worden voorzien. Het afschakelen van de MediaGuard 2 codering zal gefaseerd en op pakketniveau worden uitgevoerd. In de onderstaande planning is te zien welke zenders wanneer uitgeschakeld zullen worden.

CanalDigitaal PLANNING AFSCHAKELING MG2

Zenderpakket Datum

Eurosport (Basis) 15-9-2009

Top (+Combi) 22-9-2009

Voetbal (Eredivisie Live) 22-9-2009

Entertainment (excl. Top zenders) 29-9-2009

Familie (excl. add-ons) 6-10-2009

HD-Pakket 6-10-2009

Thema-Pakket 6-10-2009

Basis (+recreatie) 13-10-2009


STBP zenders blijven in MediaGuard 2 codering beschikbaar!

[Bron: Canaldigitaal Dealernieuws]
 
Geweldig nieuws , ik heb nog steeds geen nieuwe kaart, dat wordt delen dan ;-)
 
Ander goed nieuws. Het blijkt dat men toch deels in Simulcrypt blijft uitzenden.
Ik heb eens gebeld omdat ik het geen doen vond dat mijn geregistreerde kaart (echter zonder settopbox pakket) geen omruildeal zou krijgen.

Daarom is me door de medewerker van C+ op het hart gedrukt dat ik gewoon naar de publieke zenders kon blijven kijken omdat deze in Seca2 zouden blijven zenden.
Ik ben benieuwd.
 
quote: "STBP zenders blijven in MediaGuard 2 codering beschikbaar!"

STBP=Set Top Box Pakket

De zenders in dit pakket blijven ook Seca2 uitzenden.
 
Hmmz.. hoe lang nog? Ik heb begrepen dat STBP abonnee's wel een nieuwe kaart zouden krijgen? Of klopt die info niet?
 
Deze informatie staat in de Nieuwsbrief van CanalDigitaal naar de Dealers toe, maar ja... je weet maar nooit met CDS.
 
Heb hier stbp, maar tot nu toe geen nieuwe kaart gezien.
ben benieuwd.
 
Hier het zelfde, heb een stbp en ook nog geen kaart. Heb vanavond eens op de site van canaaldigitaal rond gekeken en inderdaad stbp staat niet in de lijst voor een nieuwe kaart.
Ben inmiddels van Ziggo af dus neem waarschijnlijk even een tijdje een familie pakket en dan moet ik toch wel een kaart krijgen denk ik. Zal er eerst eens naar informeren hoe dat zit bij hun.

Ze hebben tot op heden vanaf 1999 toen ik de eerste kaart aanschafte altijd Film 1 en 2 etc ge update en open laten staan zonder abbo en ik denk dat hij op deze oude M 2 kaart dan wel uit zal gaan in de toekomst als dat op MediaGuard 2 uit geschakeld word.
 
@big-henk

Volgens mij krijgt stbp wel nieuwe kaart, en alleen geregistreerde kaarte tbv ned 123 niet.
maar laat ff weten hoe of wat, hoeven we niet allemaal te informeren ;)
 
Ik ben er nog niet aan toe gekomen om te bellen, maar als je dit leest op deze pagina:
http://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/nieuws/oplossingen-bij-beelduitval.aspx
Dan lees je dit bij punt 1 en zie ik dat STBP er niet tussen staat.

1. Heb ik een nieuwe smartcard?

Alle Canal Digitaal klanten met minimaal 1 abonnement op een van de volgende TV-pakketten hebben de afgelopen maanden een nieuwe smartcard ontvangen.

? Basis-Recreatie-pakket
? Basis-pakket
? Familie-pakket
? Entertainment-pakket
? Combi-pakket
? Top-pakket
? Film1Sport1-pakket
? HDTV-pakket

Enige uitzondering op de bovenstaande regel zijn die klanten die nog beschikken over een zogenaamde Irdeto2 smartcard.

Heeft u de nieuwe smartcard nog niet in uw bezit maar heeft u wel last van beelduitval? Kijk dan op de pagina Hulp bij geen beeld.
 
Heb via Mijn CanaalDigtaal een mailtje gestuurd naar hun.
Even afwachten wat voor antwoord ik krijg.
 
heb net ff paar euries eraan gewaagd, en gebeld.

stbp blijft zoals het nu draaid, gewoon op mediaguard 2. dus op de oude smartkaart. als je alsnog update naar een ander pakket, waar je dan wel weer jaar aan vast zit, krijg je alsnog een nieuwe smartkaart.
 
sjonnie5;204166 zei:
heb net ff paar euries eraan gewaagd, en gebeld.

stbp blijft zoals het nu draaid, gewoon op mediaguard 2. dus op de oude smartkaart. als je alsnog update naar een ander pakket, waar je dan wel weer jaar aan vast zit, krijg je alsnog een nieuwe smartkaart.

Kijk 's aan ik had nog geen bericht op mijn mail gehad, dus bellen is sneller.
Ik neem waarschijnlijk toch een familie pakket Ik heb Ziggo kabel opgezegd, maar die weten niet hoe ze afsluiten moeten.
Die hebben op een paar zenders na de digitaal pakket uitgezet, ik heb dan ineens nog wel Ned 1 en een aantal regionale zenders. Het analoge kabel gedeelte hebben ze aan laten staan.
In mijn ogen geen volledige afsluiten waar ik om gevraagd heb.
Ik wil daarom een familie pakket open en heb dan meer zenders als Ziggo en betaal minder.
En ga er vanuit dat ik de Mediaguard 3 kaart dan wel krijg.
 
Kijk, fijn dat er daar dan ook definitief weer duidelijkheid over is. Goed dat ik dat weet, ga ik mijn andere kaart eens terugvragen, kunnen we die open hacken voor de publieke en commerciele zenders.:biggrin:
Alleen maar om C+ terug te pesten.:)
 
Twee zielen ??n gedachte....
 
Black Tiger;204185 zei:
Goed dat ik dat weet, ga ik mijn andere kaart eens terugvragen

@ BT Heb jij je kaart in moeten leveren dan? :eek:

Trouwens ik ben benieuwd, hoe dat zit als je kaart stuk gaat.
Normaal was het toch zo dat als je kaart stuk was je een nieuwe kon krijgen van hun?
Zouden ze dan een Mediaguard 2 of een nieuwe 3 versie weer opsturen bij vervanging?
 
Aha dit is wat ik lees op hun site.

Vraag:
Wat moet ik doen als mijn smartcard defect, gestolen of verloren is?
Antwoord:

SMARTCARD DEFECT
Als u vermoedt dat uw smartcard defect is, kunt u het beste naar een CanalDigitaal dealer gaan.
Bij de dealer kan uw huidige smartcard getest worden.
Is deze daadwerkelijk defect, dan kan de dealer u uit voorraad een nieuwe smartcard leveren. U betaalt echter bij vervanging via de dealer wel de nieuwwaarde van de smartcard. Deze kosten zijn per dealer verschillend.

LET OP ! Heeft u minimaal het Set Top Box-pakket, dan wordt via de Klantenservice uw smartcard kosteloos vervangen.
Neemt u in dat geval contact op met onze CanalDigitaal klantenservice.

SMARTCARD GESTOLEN OF VERLOREN
Is uw smartcard gestolen of heeft u deze verloren, neemt u dan zo snel mogelijk contact op met onze CanalDigitaal klantenservice.

Uw kaart wordt dan meteen geblokkeerd en u ontvangt op kort termijn een nieuwe smartcard van ons.
---

Dus dat word dan een verloren kaart of ik word plots bestolen dan! :biggrin: Vast door f haha
 
Nah ja! Krijg ik net nadat ik de vorige berichtjes geplaatst heb een email reactie van CanalDigitaal op mijn mailtje van laatst. Dus STBP krijgt er dus wel eentje!
De reactie:

Geachte heer H * *** *** *****,

Bij deze bedanken wij u voor uw verzonden E-Mail.

De kaarten worden gewisseld in volgorde van pakketvorm. U maakt gebruik van het Set Top Box-pakket. Dit pakket is nog niet aan de beurt. U kunt de nieuwe kaart in de maand december 2009 of januari 2010 verwachten. Wij zouden u willen vragen nog even geduld te hebben. Tot die tijd kunt u gebruik maken van uw oude kaart.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben ge?nformeerd.
Mocht u nog vragen hebben dan kunt u ook terecht op onze website www.canaldigitaal.nl/service

Kijk voor veelgestelde vragen aan de Klantenservice op www.canaldigitaal.nl/vragen
Voor vragen over satellietontvangst en hulp of advies van andere schotelbezitters adviseren wij u te kijken op www.satellietforum.com

Met vriendelijke groet,

Klantenservice CanalDigitaal
 
Zieje? Had ik het toch goed voor. Ik meende al ergens gelezen te hebben dat het tijdstip van ruiling nog niet bekend was. Maar het gaat dus later worden.

BT Heb jij je kaart in moeten leveren dan?
Nee hoor, ik heb die aan een vriend gegeven, die wilde ze bij C+ laten activeren. Maarja die kaart stond al als verloren gemeld dus helaas pindakaas, die kreeg hij met geen mogelijkheid meer geregistreerd, zelfs niet als ik er voor wilde tekenen.:)
Kon er niets aan doen, ding was kwijt, heb een nieuwe gekregen en langere tijd later is het ding weer teruggevonden, althans volgens eigen zeggen. Kan gebeuren.:biggrin:
 
Ik heb een overstap gemaakt van SetTop box naar Basis pakket, met een aanbieding van 3 maand gratis kijken. Dat pakket is nu geactiveerd en er werkte een aantal zenders niet of af en toe niet zoals Eurosport helemaal niet en de vh1 + classic en een aantal MTV zender werkte niet.
Heb gebeld en kreeg te horen dat dat kon kloppen vooral Eurosport en dat het waarschijnlijk kwam vanwege de oude kaart en er zo spoedig mogelijk een nieuwe kaart naar me zou worden toegestuurd. :biggrin:
De zenders zoals VH1 en MTV zouden moeten werken, ik zou dan m'n sotware moeten aanpassen volgens hun. Toen ik vertelde dat ik de nieuwste software er in had kreeg ik te horen dat het dan waarschijnlijk wel aan de kaart lag.
Dus even afwachten op de nieuwe kaart. :biggrin:
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan