Tja... nu moet ik je weer gelijk geven, er zat ook geen Verbatim bij en Princo is op zijn minst ook dubieus te noemen.
Nu moet ik wel erbij vertellen zelf geen ervaringen te hebben met Platinum op gebied van DVD, alleen op gebied van CD.
En geloof me, die machine mag iets anders aangeven de "life" ervaring met Platinum cd's is echt ronduit slecht te noemen.
Om een voorbeeld te noemen. Ik brandde erg veel, had een spindel Verbatims genomen. Van de 50 stuks heb ik er 10 de vuilnisbak in kunnen mikken. Van een spindel Verbatim 0 stuks.
Losse doosjes Platinum, verpakt per 10 stuks met 1 plastic papiertje eromheen om ze bij elkaar te houden.
Vaker enkele stuks kapot.
Vast doosje met daarin 10 Platinum in doosje, idem.
Er ging gewoon teveel stuk en niet alleen bij mij.
Zou best kunnen dat het met de DVD's anders is, ik durf ze niet te testen. Maar het ligt natuurlijk ook van welke fabriek ze af komen.
Ritek is ook goed. De mediacode van +r dvd's van Arita, Datawrite en Nashua gaf hier Ricoh aan. Wat is dan het verschil?
Philips cd's waren vroeger ook uitstekend, kon zelfs meer op dan op dan welke andere cd dan ook. Totdat ze een slechte serie met lichte onderkant uitgebracht hebben. Merk bleef Philips maar van de 100 stuks 23 kapot. Veel klachten.
Dat is later nog eens gebeurd met een batch.
Met Verbatim heb ik hier 0 uitval gehad tenzij door eigen schuld, idem bij een vriend die toendertijd zo'n 150 cd's per week erdoor draaide.
Misschien dus net een goede batch Platinums gehad? Er zijn ook heel goede batches met Princo's. I don't know. Maar ik blijf deze merken met wisselende kwaliteit gewoon zwaar wantrouwen.