Playstation 2

Q

quark

Mijn verbouwde ps2 Leest niet alle orginele spellen meer
Schoonmaken van de lens hielp niet.
Heeft het wel goed gedaan maar de laatste weken wordt het probleem alleen maar erger

Wie o wie kan mij helpen wel via pm want deze vraag zit al op het randje van mogen
 
Niet alle zeg je, dus wel sommige?
Zijn er spellen die hij nu niet meer leest, terwijl hij ze eerst wel gelezen heeft? Zoja, dan lijkt me toch dat de lens vuil is.

Hoe heb je de lens schoongemaakt? Wattenstaafje of iets anders? En welk materiaal heb je gebruikt? Aceton of 92% alcohol of wat voor iets?
 
Is met een wattestaafje met alcohol schoongemaakt, voorzichtig uiterraart
Daarna was er geen verbetering
Sommige doen het pas na tig keer resetten
 
Een wattestaafje kan minieme haartjes achterlaten. Maar dat hoeft de pret niet te drukken, welke alcohol heb je precies gebruikt?
 
Van de apotheek 60% maak er ook de video en cassette koppen mee schoon.
Maar vermoed dat dat het probleem niet is aangezien de meeste het het na een aantal keer resetten wel doen.
BV jak 2 doet het na 2x resetten rachet and clank 1 pas na een tig keer Jak 1 doet het meteen en de eye toy en gran tourismo doen weer helemaal niks.
Met de ps1 spellen zijn er geen problemen
 
60% gaat wel, 92% van de apotheek is beter, en normaal na het zuiver maken ook even met een droog staafje weer droog maken anders zou de alcohol een dun laagje kunnen achterlaten.

Maar als de ps1 spellen gewoon zonder problemen draaien, dan is de laser zuiver en staat ie ook goed anders hadden die ook wel problemen.

Het enige wat ik me dan nog kan bedenken is krasjes op de cd's zelf, waardoor de ps2 het lasterig heeft om ze te lezen.
Een paar keer resetten kan dan inderdaad helpen, maar op een gegeven moment zal het niet meer lukken.

Dit komt ook voor, vooral bij prulcd's zoals Platinum en andere cd's zo van 50cent per cd op een spindel merkloos.
Dus dan zal dat waarschijnlijk je probleem wel zijn.

Om zeker te zijn hiervan zou ik eens een paar echte cd's kopen zoals Verbatim of Nashua. Dan maak je een copietje van de 2 cd's die het slechtst werken (meeste keren resetten). Ze moeten het dan wel nog een beetje doen want als ze niet meer werken weet je ook niet of de copie goed is.
Die probeer dan je dan nog eens op je ps2 en als die dan geen problemen geven dan weet je de oorzaak, geven die ook problemen dan is het toch iets anders.

Of het moet natuurlijk zijn dat je altijd al goede cd's gebruikt hebt en niet een van die prulmerken, dan weet ik het ook niet meer.
 
Omdat het alleen bij orginele gekochte spellen voorkomt en niet bij de "gevonden".
Zal dat branden wel goed zitten
Zal van de week ff een backup maken van een slechte en kijken wat er gebeurt.
 
Ja dat is ook vreemd te noemen.
Maar wie weet, als een backup wel werkt, dan weet je waar het probleem zit, alhoewel dat niet zou mogen gebeuren.

Mocht het wel lukken zou je feitelijk de fabrikant eens moeten beziebelen voor nieuwe cd's. Je kan officieel immers geen backup maken omdat er protectie op zit maar wettelijk heb je wel het recht om dat te kunnen doen.

Omdat het officieel niet kan en je wel het recht hebt en nu met kapotte cd's zit (waarschijnlijk) zou de fabrikant wegens zijn copybescherming dus moeten opdraaien voor de kosten van het maken van een nieuwe cd of zelf jou nieuwe cd's bezorgen.:)

Zou wel grappig zijn als iemand zich hier eens aan waagde. Mijn originelen doen het nog anders was ik hier geheid al eens mee begonnen.:)
 
Maar de kans bestaat dus dat hij dan wel mijn ps2 wil zien ,want je zal het net zien dat ze bij de fabrikant het wel doen.

En dan ziet hij iets wat er niet in thuis hoort en geeft dat vervolgens de schuld

Maar een backup voor eigen gebruik moet iid kunnen en is idd niet strafbaar

Nu heb ik ff gekeken of het de dvd of cd spellen zijn met dit probleem en zie nu dus dat het alleen de dvd's zijn
dvd's heb ik nog niet gebrand omdat ik die niet heb,kan wel bij mijn pa.
(leg wel onder de kerstboom ,jippie)
films doen het ook goed

Zou het ook met de "verbouwing" te maken kunnen hebben?
 
Ja dat kan met de verbouwing te maken hebben, beetje afhankelijk misschien welke chip je er in hebt zitten.
Ik heb inderdaad gehoord dat je als je een ps2 ombouwde, geen dvd er meer op kijken kon, of je moest weer iets anders doen of je moest een bepaald chiptype kopen.

Dus dat zou er mee te maken kunnen hebben inderdaad.

En nu moet ik ook verder even vragend naar de ps2 mensen kijken alhier, want hier houdt het bij mij zo'n beetje op, hier staat een xbox en heb nergens last van en meer "kennis" van een ps2 heb ik niet.:)
 
In elk geval bedant voor al je hulp
er zal er toch iemand zijn die me verder kan helpen hier?
Heb het 2x op een ps forum gevraagd maar daar kreeg ik enkel en antwoord van " pm me ff maak het wel voor een leuk prijsje"

Ik ken hun prijsjes wel die zijn alleen voor hen leuk
 
Ja precies, dat valt bij mij ook niet gelijk onder de noemer "even helpen".
Komop mensen, ik weet dat er hier consolefreaks zitten, help die man nu eens even.
 
Hallo,

ik heb niet zoveel verstand van PS2, maar heb wel enig benul van cd-r's. En daarom een replay op BT wat betreft de "prulcd's".
Ik heb met eigen ogen een test gezien van de CDA 3000. Dit is een computer die cd's en dvd's analyseerd, daar uit is gebleken dat een cd-r/dvd-r ongeveer 2 jaar volledig goed is, daarna wordt hij steeds zwakker. Daar zit geen verschil in, alleen gaat het bij de 1 wat sneller dan bij de ander. Ik heb vele test resultaten gezien en ben tot de conclusie gekomen dat op een gegeven moment je de cd-r's weg kunt gooien.
Het verval begint bij de buitenste ring en werkt zo naar binnen.
Als slechste kwam het huismerk van kruitvat uit de bus, en als beste de Platinum 52x met een cijfer van 9.9
Er zijn ongeveer 50 verschillende cd-r's getest. De meeste waren uitstekend.
Platinum mag dan slecht geweest zijn, maar zijn dat zeker nu niet meer.
Tot nu toe heb ik nog geen klachten over de platinum cd's ontvangen. En er gaan toch gemiddeld 50 tot 75 cd-r's per week door de deur.
Onderstaande een link naar de site van de CDA 3000.

http://www.mediatechnics.com/pages/cda.htm
 
Dan is diegene die de test vroeg zeker eigenaar van de Platinum fabriek want uit een eerdere test kwamen de Kruidvat cd's en de Platinum er toch als de slechtsten uit.
Qua ervaring gesproken acht ik alle tests die Platinum cd's er als de beste of een van de besten aangeven als ronduit onbetrouwbaar.

Het is vrij logisch dat alle media slijten, maar de ene sneller dan de andere. Van Platinum is me gewoon uit ervaring bekend dat deze sneller slijten, ook sneller gaan bladeren (wat dus ook einde cd betekent) dan andere merken.
Kruidvat had ook een bepaald merk, ben de naam vergeten maar is ook niet koosjer.
Heb hier nu wel cd's liggen van Verbatim van meer dan 3 jaar oud, die zonder problemen nog werken.

Wel moet men 1 ding goed voor ogen houden. De tests die nu gedaan zijn met oude cd's, zijn gedaan op moderne machines met ergveel-speed cd-roms.
Als je 2 a 3 jaar geleden gaat kijken, was het snelste ergens tussen de 20 en 36 speed waarvan je daadwerkelijk misschien iets van 16speed aan echte snelheid overhoud.

Veel cd's die in een huidige cd-speler niet wensen te werken, krijg je gewoon weer aan de praat door je cd-speler langzamer te laten lezen, dus snelheid terugzetten van bijv. maximaal naar 24speed.
Overigens heb ik dat truukje bij een Verbatim pas 1x hoeven toepassen, de anderen werken goed op de huidige cd-roms die hier in de machine zitten.

Vaak kun je het minderen van snelheid van de cd-roms niet instellen, maar daar geeft het zich aparte utility's voor. Bij Plextor worden die (als je geen retail koopt maar eentje met doos) zelfs gewoon bijgeleverd en anders zijn ze te downloaden van hun site, waarbij ik moet zeggen dat het me niet bekend is of deze util ook bij andere cd-roms werken.
Maar er zijn ook universele te vinden.
 
Nog even terugkomend op bovenstaand want ik wil uiteraard niet twijfelen aan iets wat je zelf hebt kunnen zien.

Het kan natuurlijk zijn, dat zo'n machine aantoont dat Platinum echt goed is qua slijtageproces als je het door zo'n machine laat doen die de boel onnatuurlijk nabootst.

Maar leg maar eens een Platinum en een Verbatim een dag of 3 a 4 lang in de zon a 25 graden.
Ik weet welke er dan het eerst weg is en dat is niet degene die met de V begint.
Ook weet ik welke er in -elke- machine afspeelt als je er audio op duwt, cd-wisselaar, radio-cd, stand-alone-cd, pc-cdrom, maakt niet uit, ook hier wint in elk geval op langere duur met de minste overslagen bij schokken, de Verbatim.

Onnatuurlijk nabootsen is toch iets anders dan ervaring met daadwerkelijke leefomgeving.
Misschien heb jij geen klachten, maarja... ik heb er ook honderden per maand gebrand in het verleden en een ander goed voorbeeld zijn de gasten uit de warez scene.

Wat die echt goed willen hebben, branden ze niet op Platinum.
Wat je als tweede kunt bekijken.... net even gekeken naar die media die te koop is bij die bovengenoemde link. Viel me op dat ondanks dan die 9,9 er geen Platinum bij hun tussen de te kopen producten stond... dat zet toch ook aan het denken, toch?:)
 
Hallo BT,

Deze machine scand de cd's hij leest ze niet. Hij kijkt naar zwakke plekken op de cd's en laat zien waar het verkeerd gaat.

Dit bedrijf verkoopt alleen deze machine, ik heb de test gezien op de HCC beurs in de stand van PC magazine, en ik zou zo zeggen dat deze toch wel betrouwbaar is.

Zelf heb ik naast de platinum ook Verbatim (datalife) maar ook Arita, deze wordt gemaakt door Ritek. Toch ook een goed merk.

Het bedrijf verkoopt dan wel geen Platinum, maar heb jij er wel Verbatim gezien dan???
Wel Princo, en of dat nou zo'n goed merk is betwijfel ik ook.
 
Tja... nu moet ik je weer gelijk geven, er zat ook geen Verbatim bij en Princo is op zijn minst ook dubieus te noemen.:)

Nu moet ik wel erbij vertellen zelf geen ervaringen te hebben met Platinum op gebied van DVD, alleen op gebied van CD.
En geloof me, die machine mag iets anders aangeven de "life" ervaring met Platinum cd's is echt ronduit slecht te noemen.

Om een voorbeeld te noemen. Ik brandde erg veel, had een spindel Verbatims genomen. Van de 50 stuks heb ik er 10 de vuilnisbak in kunnen mikken. Van een spindel Verbatim 0 stuks.

Losse doosjes Platinum, verpakt per 10 stuks met 1 plastic papiertje eromheen om ze bij elkaar te houden.
Vaker enkele stuks kapot.

Vast doosje met daarin 10 Platinum in doosje, idem.
Er ging gewoon teveel stuk en niet alleen bij mij.

Zou best kunnen dat het met de DVD's anders is, ik durf ze niet te testen. Maar het ligt natuurlijk ook van welke fabriek ze af komen.

Ritek is ook goed. De mediacode van +r dvd's van Arita, Datawrite en Nashua gaf hier Ricoh aan. Wat is dan het verschil?

Philips cd's waren vroeger ook uitstekend, kon zelfs meer op dan op dan welke andere cd dan ook. Totdat ze een slechte serie met lichte onderkant uitgebracht hebben. Merk bleef Philips maar van de 100 stuks 23 kapot. Veel klachten.
Dat is later nog eens gebeurd met een batch.

Met Verbatim heb ik hier 0 uitval gehad tenzij door eigen schuld, idem bij een vriend die toendertijd zo'n 150 cd's per week erdoor draaide.

Misschien dus net een goede batch Platinums gehad? Er zijn ook heel goede batches met Princo's. I don't know. Maar ik blijf deze merken met wisselende kwaliteit gewoon zwaar wantrouwen.:)
 
Het gaat er niet om wie er nu gelijk heeft.Ook ik had in het begin vele missers op Platinum, ben toendertijd overgestapt op Verbatim en Arita. Ik had de rest van de platinum in de kast gezet.
Toen mijn brander kapot ging (Philips CDRW200 Serie), heb ik op aanraden van een kennis een Plextor gekocht. Intussen heb ik mijn 4e Plextor (niet omdat de anderen kapot gingen, maar omdat ik steeds een snellere wilde hebben). Ik heb toen eens de stoute schoenen aangetrokken en de Platinum's weer uit de kast gehaald. En inderdaad, het branden ging veel beter dan met de Philips.

Dus ik wil maar zeggen dat het niet per definitie aan de schijfjes hoeft te liggen. Het is wel zo dat de verpakking beter kan.

Ritek-Ricoh........... Seat-VW Zo moet je dat eigelijk zien.

Link hier onder kun je zien waar de Platinum DVD R gemaakt wordt.

http://www.dvdrhelp.com/dvdmedia.ph...=&order=Mediacode&search=Search+or+List+Media


Maar of Quark nu al antwoord heeft, weet ik niet.
 
Jah.. Plextor is wat duurder, maar dan heb je ook wat.:)
Hier ook al een paar van die dingen gehad, zelfde reden als jij.
Alleen mijn DVD brander is nu een Pioneer geworden, zo'n + en - en ben er zeer tevreden over.

Uiteraard is het net zoals je zegt ook afhankelijk van je schrijver of bij het schrijven je cds/dvds goed beschreven worden, de ene schrijver kan met bepaalde media beter overweg dan de andere. Maar hier nooit probs gehad bij het schrijven, altijd Plex gehad.

De door jou genoemde link is zeker een aanrader voor iedereen die iets wil met dvd en svcd etc. Enorm veel info te vinden waaronder ook diverse beginnersguides!
 
Probleem is nog niet opgelost

Maar het verhaaltje over de cdtjes steek ik ook wel iets van op

De laatste die ik had waren van sunstar en doen het ook goed maar wat ze op de langetermijn doen?
Dat is volgens mij bij alle merken een vraag
En de meeste langetermijn testen kloppen wel van cd's van 2 jaar geleden.
Maar de meeste fabrikanten leveren nu betere kwaliteit dan 2 jaar geleden.
Dus heb je niet zoveel aan die testen
Natuurlijk heb je er merken bij die slecht blijven
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan