PLi op DM 100 ?

Hoi peetershj, welkom op het Satellite FUN Board !

Zoals je ziet heb ik je vraag verplaatst naar een eigen onderwerp, omdat het niet aansloot op de plaats waar je 'm had gesteld.

Bovendien was dat een onderwerp dat we 3 maanden geleden al afgehandeld hadden.

Vanwege het overzicht is het sowieso beter om zo'n nieuwe vraag ook in een nieuw onderwerp te plaatsen.

Van de DM 100 is mij niet veel bekend (maar ik ben BT ook niet...), het is een redelijk recent apparaat.

Maar het ding word niet genoemd op de pli-images site.

Volgens mij heb ik er ook ergens (van heel ver weg dus) gehoord dat deze dreambox niet op een open besturingssysteem zou gaan draaien; het is dan dus geen Linux box.

Daarmee is de kans dat er een PLi® image voor komt nihil.

Hoi Peetershj en welkom op Satellite Fun.

Om gelijk met de deur in huis te vallen ben ik dan wel BT, maar heb ook niet alle kennis in pacht uiteraard. Mas3 is veel meer thuis op het gebied van Pli firmware bijvoorbeeld en bij mij ligt dat meer op gebied van Nabilo firmware.

Er bestaat wel firmware voor de DM100, ik zie versies als V1.27 en Main v221a. Maar het ziet er allemaal niet bepaald uit als alternatieve firmware die vergelijkbaar is met de Pli, Nabilo, Gemini en soortgenoten.

Ik ben dus bang dat wat Mas3 van ergens ver weg vernomen heeft, wel eens heel goed waarheid zou kunnen zijn en het dus niet een Linux ontvanger is die te vergelijken is met de andere Dreamboxen.

Overigens blijkt dat er ook een V1 en V2 al van is, dus meerdere versies. Het is mij onbekend in hoeverre dat verder uitwerking heeft op verkrijgbaarheid van software.

Het enige wat ik je kan vermelden is wat die 2.2.1a software doet.

Mocht je een NL vertaling nodig hebben mag je dat gerust aangeven.

** This file has been tested on V1/V2 DM100 receivers **

---- MAJOR FIXED ISSUES ----

- DISHPRO fix.

- Added WEB UPLOAD option for MAIN file & Channel list (Currently it works with Microsoft Internet Explorer 8 Only)

Web Password: 0101 (http://dbip:8080/"'>http://dbip:8080) After this file, later on updates can be done via web loader.

- Improved Scanning

- Added/Fixed Transponders

- Many back end enhancements

- Improved security & reliability

- During Stand-by - IP lost problem solved. You can turn off the receiver and the server connection shouldn't be lost!

- Enhanced Internal Network FTP Uploading

- Improved DiSEqC support!

- You can now easily exit during scanning.

De sources voor de DM100 zijn niet publiek, ook draait er geen enigma op een DM100 maar iets van DMM zelf.

Doordat gebruik gemaakt wordt van closed sources worden er ook geen plugins door derden gemaakt, en dus ook geen alternative image zoals Pli.

De versies met wat meer mogelijkheden zijn vaak gepatched versies, daarmee is het mogelijk om bijjvoorbeeld op een Cccam server te connecten.

Kijk, daarmee hebben we in elk geval weer een stuk duidelijkere informatie, bedankt Tech!(Y)

ik wil graag een ned. talige handleiding hebben voor DM 100

Groeten Huub.

Als je die er niet bij gekregen hebt, zul je bij je leverancier moeten navragen maar ik ben bang dat hij alleen in het Duits en Engels te krijgen is.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan