plugin via usb op een clone DM800HDse zetten

capito-kid

New Member
Lid sinds
14 mrt 2013
Berichten
21
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
38
Hallo allemaal,

Ik ben een zware leek wat betreft elektronica, maar dat nu gezegd te hebben zit ik met een vraag!

Heb een tijd probleem met mijn DM, en naar wat zoeken heb ik dit gevonden op een ander site. Het gaat over de plugin van post #29 (hoop dat ik geen problemen krijg door deze link te plaatsen)

Ik zou graag die plugin via usb-stick op mijn DM willen zetten. Wat zijn de stappen die ik moet zetten. Heb de bestand al op een usb-stick gezet. Nu gewoon in pluggen en klaar of is het niet zo simpel?!

Alvast bedankt voor jullie moeite!!

---------- Post added 14-03-2013 at 10:26 ----------

Het ging om deze link, http://www.dreamoem.com/showthread.php?259-dm800se-clock-problems/page3

 
Eerst welkom op het board.

Bij het bestand staat precies bij hoe en waar je het moet installeren met DCC of een ander ftp program in de map zetten die aangegeven staat.

Gewoon via het netwerk dus niet op een usb stick zetten of het via een usb stick ook kan weet ik niet.

 
Bedankt Aart, maar kun je mij vetellen in welke map ik hem moet plaatsen, want kan dat nergens vinden opp die site. Alvast bedankt!

 
Ja ben aan het begin van het topic begonnen en ze zetten hem in de map /etc/enigma2/ zo staat het er dan kun je het bestand editten.

Even verder staat dit bestand "enigma2-plugin-extensions-timeupdate_0.1.0-r0_linux-sat_mipsel.ipk"en die kun je met DCC gelijk installeren is een IPK bestand.

Met DCC links IPKG tools aanklikken en installeren.

Maar ben zelf niet echt een Dreambox kenner misschien zijn er anderen die het precies weten hoe het moet met het zip bestandje..

 
Het klopt zoals je het zegt, het zip bestandje moet je uitpakken.

 
Ik snap er echt niks van. Heb het via FTP en DCC gedaan en beide keren zie ik deze plugin niet in de lijst staan. Heb de bestand via Ftp in de enigma2 map gestopt, en de DM uit/aan gedaan( neem aan dat je zo je DM reboot) en zag geen plugin in de lijst staan.

Heb het ook gedaan zoals op deze site stond, het staat bij tread #14 ( http://www.satellites.co.uk/forums/topic/107336-db8000-plugins/ ) bestand in map tmp gestopt en weer de DM uit/aan gedaan, maar weer geen plugin in de lijst.

En uiteindelijk ook via DCC via tools en boven in de hoek IPK aangevinkt en daarna de IPK gedownload vanaf mijn PC. Hij heeft hem ergens geïnstalleerd, maar zou niet weten waar want ik zie deze plugin weer niet in de lijst staan.

Wat doe ik verkeerd!! Kan mij iemand stap voor stap uitleggen hoe ik het goed moet doen?!

Alvast bedankt voor de moeite.

---------- Post added 16-03-2013 at 16:10 ----------

Of komt die bestand in de Ppanel te staan als een cccam, en moet ik hem vanaf daar downloaden?

 
Er staat een stap voor stap uitleg van Aart44 maar je beschrijft niet duidelijk waarom het installeren van het ipk pakket met DCC fout gaat.

Iets uitgebreider dan:

1.) Zip bestand uitpakken op je pc.

2.) De ntp.conf file bewerken naar hoe hij voor jou moet staan.

3.) De ntp.conf in /etc/enigma2 plaatsen via de FTP optie van bijv. DCC.

4.) Zoals Aart beschreef het .ipk bestand installeren met DCC.

Als dat niet lukt, zet het ipk (of ipkg) bestand dan in de /tmp map, daarna kun je het installeren. Ofwel via het addons menu en dan manual install kiezen, dan moet hij hem zien.

Zoniet, dan met DCC de telnet optie nemen naar de dreambox, dan de volgende commando's:

cd /tmp

ipkg bestandsnaam.ipk.

(bijvoorbeeld: ipkg dvbtime_03_r0_02.10.2010.ipk)

Lukt het op deze wijze wel?

 
Black Tiger bedankt voor de snelle reactie!

Even twee vragen over jou post, want ben echt een leek.

Zoals Aart beschreef het .ipk bestand installeren met DCC.


Als dat niet lukt, zet het ipk (of ipkg) bestand dan in de /tmp map, daarna kun je het installeren. Ofwel via het addons menu en dan manual install kiezen, dan moet hij hem zien.


Hoe kom ik in de addons menu?

en wat bedoel je met ''zet het ipk (of ipkg) bestand dan in de /tmp map, daarna kun je het installeren'' want dacht als ik hem naar de /tmp map had gesleept dat hij dan gelijk geïnstalleerd was.

---------- Post added 16-03-2013 at 17:36 ----------

Even uitleg hoe ik het heb gedaan met DCC.

*Ben naar tools gegaan aan de linkerkant

*Heb op packages geklikt

*En toen boven in de hoek IPKG geselecteerd

*En toen onderaan upload packages geklikt, en ben ik naar mijn documenten waar ik de bestand "enigma2-plugin-extensions-timeupdate_0.1.0-r0_linux-sat_mipsel.ipk" had opgeslagen gegaan en deze geopend

hij heeft toen wat gedaan en gaf onderaan bij protocol aan dat hij hem aan het installeren was en daarna de melding done. Dus hij staat wel ergens, maar waar?!

Hoop dat het nu wat duidelijker is.

 
Ja het addons menu hoe je daar komt ligt aan het image wat er op je box staat ze noemen het ook wel applicaties meestal is het met de groene of anders de gele knop maar dat ligt dus helemaal aan het image.

Lukt het nog niet dan via de menu knop en dan even zoeken naar addons of applicaties daar moet je er ook komen.

 
Oké Aart, ik heb Openpli en dat bedoelde ik juist dat ik die plugin niet zie bij applicaties.

 
Maar zijn de klok problemen nu wel opgelost of niet?

 
Als ik niet eens weet hoe de plugin erop te zetten, dan zou de klok probleem al helemaal niet opgelost zijn haha!!

Wil het graag oplossen want wordt gek van die klok probleem.

---------- Post added 16-03-2013 at 19:31 ----------

Vooral als je wat wilt opnemen.

 
en wat bedoel je met ''zet het ipk (of ipkg) bestand dan in de /tmp map, daarna kun je het installeren'' want dacht als ik hem naar de /tmp map had gesleept dat hij dan gelijk geïnstalleerd was.
Nee, slepen is niet hetzelfde als installeren. Slepen is te vergelijken met ergens plaatsen, neerzetten oftewel zetten.

Maar gezien wat je beschreven hebt over hoe je dat met DCC gedaan hebt, lijkt het inderdaad alsof hij al gewoon geinstalleerd is.

Het Nederlandse woord voor Addons is "Toevoegingen", dus als je de taal in het Nederlands hebt staan, heb je kans dat je bij toevoegingen moet gaan kijken.

Bij Openpli is dat als ik me niet vergis "Applicaties" en dat kun je vinden door de Menu knop in te drukken en dan Applicaties kiezen. Met een beetje geluk staat hij daar dan tussen.

 
Nee, daar staat hij niet tussen. Misschien dat ik gewoon even de stroom van de DM moet halen, zodat hij even goed reboot. Want las ergens op een andere site dat deze bestand in weking treedt zodra je hem installeert, dus misschien krijg je wel geen plugin te zien bij applicaties als je deze bestand installeert?!

 
Ja dat klopt dat is bijna altijd het geval bij een eenvoudige nieuwe zenderlijst moet je al overnieuw opstarten dus kijk of hij na het opstarten goed is.

 
Hij werkt, maar alleen als de DM aan blijft staan, bij stand-by verliest hij nog steeds de tijd. Ben hiermee ook al blij dan laat ik hem aanstaan als ik wil opnemen, maar wat wel raar is zodra ik opneem of timeshift gebruik verliest hij de tijd weer?! Moet ik de hdd opnieuw initialisere/formateren?

 
Je zou dat wel kunnen proberen maar de tijd heeft niets met de harddisk te maken. Het is inderdaad wel vreemd dat bij opname of gebruik van timeshift de tijd weer de mist in gaat.

Misschien eens andere firmware proberen?

 
@capito-kid

Waarschijnlijk heb je een clone dreambox ?

Ik heb dit probleem ook gehad(heb nu een orginele box)

Het time probleem is niet op te lossen ,alleen gedeeltelijk te omzeilen met een plugin.

Zet je je dreambox in deepstanby dan raakt hij zelfs met de plugin de tijd kwijt,dus opnemen vanuit deepstandby gaat niet lukken.

Je kan alleen in standby en in de aanstand je tijd goed houden met de plugin,de beste plugin vond ik sytemtime die je kan downloaden onder plugins.

,eenmaal gedownload vind je hem niet terug onder plugins maar onder syteem en dan helemaal onderaan de lijst.

En je moet je box aan internet hebben hangen en de systemtime plugin instellen op internet tijd elke 5 minuten.

 
Hallo, ben een tijdje niet online geweest, daar ik het druk had met een kleine verbouwing thuis.

Heb de DM ook nog langs een satelliet winkel gebracht en hij heeft er verschillende software op geprobeerd maar de probleem bleef bestaan. Er zit nu de nieuwste OpenPli op.

@seppeto, ja het is een clone DM. Ik las een oude bericht van jou ( http://www.satellitefun.org/forum/index.php?topic=14048 ), en daarin gaf je aan dat de plugin systeemtime juist ook bij jou niet werkte als je hem in stand-by zette alleen als je de DM aan liet staan dan deed hij het. Dus mijn vraag aan jou deed die plugin het wel of niet als hij in stand-by stond? Zo ja, dan ga ik hem erop zetten!

Heb ik nog een vraag jongens... nadat ik mijn DM terug had van die satelliet winkel kwam ik erachter dat hij mijn opstartscherm waar je normaal de OpenPli scherm ziet nu een scherm krijgt waarop de naam van die satelliet winkel te zien is. Mijn vraag is; hoe zet ik de originele OpenPli scherm weer terug, en verwijder ik de zijne. Omdat die satelliet winkel mij kosteloos heeft geprobeerd te helpen vindt ik het sneu om hem daarop aan te spreken.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor wat betreft het wijzigen van je logo.

Download even de DreamLogo Generator. Deze heb ik net in onze download sectie geplaatst, die heb je nodig.

Nu moet je een telnet verbinding naar je Dreambox maken, dit kun je via een command prompt doen of evt. via een tool als DCC.

Dan geef je de volgende commando's:

Code:
mount -t jffs2 mtd:'boot partition' /boot
Nu kun je via ftp naar de /boot partitie. Daar staat een bestand bootlogo.jpg dat kun je vervangen door je eigen jpg bestand, wel even renamen zodat het ook bootlogo.jpg heet.

Daarna attributen naar 755 zetten.

Als je dat gedaan hebt ga je naar /usr/share en vervang je daar het bootlogo.mvi bestand met het bootlogo.mvi bestand wat je met DreamLogo gemaakt hebt.

Daarna je dreambox herstarten en dan zou het moeten werken.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan