plugin via usb op een clone DM800HDse zetten

Pff wat een handelingen:draai: Dus als ik het goed begrijp zet ik twee keer dezelfde foto erin 1x als jpg in /boot partitie, en 1x als mvi in /usr/share? Ik neem aan dat ik in beide gevallen de vorige foto gewoon kan wisssen voordat ik er de nieuwe inzet? En wat bedoel je met "daarna attributen naar 755 zetten'' want dat snap ik niet helemaal.

---------- Post added 30-03-2013 at 01:37 ----------

En zonder die commando's kan ik dus niks veranderen. Ik kan dus niet gewoon die foto`s plaatsen zonder die commando's in te voeren? Want zag op deze site http://linuxsat-support.com/enigma2-tutorials/2622-howto-change-dream800-bootlogo.html dat ze het niet hadden over commando's invoeren.

 
Je hebt het goed voor, alhoewel ik eerder de bestanden zou overschrijven dan eerst de oude weghalen en dan de nieuwe neerzetten.

Tja, attributen wijzigen naar 755, hoe moet ik dat uitleggen? Je moet ze executable (uitvoerbaar) maken. Dat ziet er uit als:

Code:
bestandsnaam.ext    64k  rwxr-xr-x
oftewel 755 zoals ze in linux zeggen.

V.w.b. die handleiding die je zag... tja... ja mag van mij ook zonder die commando's maar het zit er dan dik in dat je die /boot niet te zien krijgt of dat hij niet beschrijfbaar is.

Vandaar ook dat je beter de bestaande bestanden kunt proberen te overschrijven, dan eerst de oude weg halen. Als het dan mis gaat, dan heb je in elk geval de oude er nog op.

 
@Balck Tiger het gaat eigenlijk niet om de eerste scherm die je krijgt te zien maar om de tweede als hij aan het laden is. Ik neem aan dat /boot voor de eerste scherm is en /usr/share voor de tweede scherm.

Als het alleen om de tweede scherm gaat, dan hoef ik toch alleen het bootlogo.mvi bestand met het bootlogo.mvi bestand wat ik met DreamLogo gemaakt heb te vervangen, en hoef ik niet al die andere handelingen uit te voeren toch?

 
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen maar het zou goed kunnen.

Het is in elk geval geen probleem om de .mvi in /usr/share als eerste te vervangen, dan kun je gewoon kijken of dat het is.

Is dat het niet kun je altijd nog die in de /boot vervangen.

 
Oke, ik ga het eerst zo proberen en laat daarna weten of het gelukt is.

 
Black Tiger wanneer zet je die dreamlogo software erop? Zodat ik mijn foto kan omzetten naar een mvi bestand. Heb al via internet gezocht naar die dreamlogo software, maar die werken niet, want ze stoppen allemaal halverwege het proces, en ze zijn ook nog Franstalig die ik heb gevonden.

 
Ik had een mailtje van je gehad. Ik heb net even geprobeerd of ik de bootlogo.mvi kon overschrijven. Daarvoor heb ik eerst een backup gemaakt van mijn eigen bootlogo.mvi.

En die kon ik overschrijven. Dus het telnet commando is inderdaad niet nodig om de bootlogo.mvi te overschrijven.

Nu heb ik wel een Xtrend en geen Dreambox, maar het draait evengoed op Enigma2 en dus Openpli.

Stuur me dat bestandje nog eens als je wilt, dan kijk ik eens wat die DreamLogo Generator van onze download sectie bij mij doet. Ik heb nu toch een backup van die van mezelf.

 
Zoals je al weet black tiger is het mij gelukt, maar toch bedankt voor het meedenken!(Y) Heb je trouwens die programma al gevonden waarmee het mij gelukt is?!

 
Ja hoor, ik had alleen in het verkeerde draadje gereageerd zag ik.:)

Bedankt voor de tip over Xorion Bootlogo, hij staat inmiddels in onze download sectie.(Y)

 
Om even over die systemtime plugin terug te komen,ik vond die het beste werken.

Ik kan me herrineren dat hij soms in standby niet de tijd goed bijwerkte en soms weer wel, ik weet het niet echt zeker meer.

 
Heb nu OpenPli 2.1 erop staan en de plugin geïnstalleerd en moet zeggen dat de tijd nu goed loopt in stand-by. Heel soms zie je dat hij even (hooguit 1a2 minuten) de verkeerde tijd aangeeft, maar zodra hij weer de tijd van internet heeft gehaald loopt hij weer goed. Dus al met al ben ik zeer tevreden!:klappen:

@Black Tiger geen dank! Heb hier ook veel opgestoken, dus als ik dan kan helpen met een tip doe ik dat graag!

 
Laatst bewerkt door een moderator:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan