PMC's vinden voor de 3-in-1 kaart?

S

Satslope

Hi

Weet iemand hoe ik de PMC's kan vinden voor de settings van de 9500 zodat ie met de fun/3 in 1 kaart of WB loopt?

Ik heb die speciale settings nou erin, maar vraag me af hoe dat in mekaar zit met die PMC. Zodanig dat ik zelf de settings kan maken (voor als er kanalen wijzigen of bijkomen).

Verder heb ik de franse MCE kanalen op 13oost niet, krijg ze wel aan de praat met WB en een reset , maar niet met de fun...

Mocht iemand iets weten... zou leuk zijn.. ;)

 
Zoals ik al vermelde in een andere topic, die moet je loggen. (of je moet heel goed kunnen raden).

 
Tx Active maar kan je een beetje uitleg geven over hoe en wat er juist moet gelog worden. (bestaan er faq over en zo ja heb je er een link voor ?

Ik heb dvblog gedownload maar zonder scsi optie in deze versie.

Ik zie niet hoe of waar de PCM/ECM's gelogd kunnen worden.

Ik heb ook met masterlog zitten stoeien maar daar ook zie ik nergens een log voor pcm/ecm. Wel moet je de juiste ecm hebben om de keys te kunnen loggen , maar hoe geraak ik aan die #$@&%$?? PCM's (liet me ff gaan).

Thanks

Kirech

 
Er bestaat geen FAQ over, zo simpel is het.

Download dvblog 03 (de .exe file heet DVBCSA) start het op.

Hij gaat nu automatisch de gegevens van de zender die aan staat bekijken via scsi.

Daar bij zit de juiste pid (en hij staat zelfs benoemd).

klaar.

 
Tx, very much Activ.

Heb op een italiaanse site dvblog05 gevonden en ... twerkt !

Kan nu ook Animal Planet en TV1000 bekijken ... great !

wel wat moeizaam. Computer is al 2 maal vastgelopen.

Kirech

 
Hi.. welke site was dat dan? DIgitalfreesat krijg ik weer eens niet open. Ik heb al ettelijke links geprobeerd en dan vind je niks als hexfiles en bergen popups.. (braak)..

 
pfff gevonden!!!

In de directiry van 1-04 op de poolse server..

(en das geen geintje).

Ik heb trouwens alle index01.txt files van hun gedownloaded, zodat ik offline kan zoeken en dan meteen een linkje maken, net zo handig...

Misschien een idee die hier ergens neer te zetten (bij speciale documenten of coole links, wat denk je BT? )

 
Oh ja, activ, bedankt, het werkt als een tierelier.

Wat ik wel raar vind, is dat de funcard niet werkt zonder de juiste ECM pid, terwijl ik met WB sommige zenders dan toch aan de praat krijg.

Nou zelf een mooi radiolijstje maken, want dat blijft een beetje "ondergeschoven" in de settingslijsten (uitzondering: de settings van dxandy.de, maar daar staan de juiste ECM pids niet in)

 
Ik ben er eindelijk in geslaagd om de setting lijsten aan te passen met de juiste PCM PID's.

Als je met google zoekt op dvblog03, dvblog05 en dvblog06 vind je enkele sites waar die staan.

Is wel een serieus werkje om 1 per 1 die PCM PIDs te zoeken en te proggen maar twas toch te warm buiten.

@Satslope: Waar vindt ik die dxandy settings ? Hebben die ook de aangepaste PCM PID's ?

@Activ: Waarom hoeft dit niet bij een Humie ? (Heb vandaag ook een humie geprogd en met een gewone channel search zonder aanpassing enige pid, kan het 3in1 kaartje de zenders toch coderen ?

 
Omdat de hummie geen irdeto only ontvanger is en dus vanzelf de juiste pid's pakt.

 
Eigenlijk zouden we Uli ff moeten vragen of ie dvb2000 aanpast zodat die dat ook kan.. Maar ik heb zo'n vermoeden dat ie dan boos wordt ;)

Jullie vraag/antwoord brengt me wel op een ander idee: als je de Humax settings uitleest (daar is toch ook een editor voor?) kun je daar de juiste ECM(PMC) pid uithalen? Een Humax-DVB conversieprogramma is dan de volgende stap (of een import/export functie in 1 van de editors).

 
hmmzzz slecht idee??

In elk geval heb ik nu de radio settings voor de 3-in-1 9500 voor mekaar.

Je kunt een groot deel vinden op de poolse server (27-08-2001), verder de dxandy settings en de ontbrekende TPS radiokanalen (hotbird) hebben als PMC pid 035C (ident 00 7C) behalve Les Tubes Francais, die zit op 04EC.

Enkele zenden ook op 035D en Ident 00 78 of 035E en ident 00 80 (?)

Wat me opviel is dat sec* kanalen met AutoPid/PMT het meestal wel doen, maar dan moet je ff wagtuuu..

Vi*ccess is op die manier niet los te krijgen.

 
@ Kirech en/of Satslope,

Ik ben ook al enige tijd met Ds9 (502) en 3in1(fun) bezig.

Ik heb Dvblog 05 gedownload,alle pid's kan ik vinden behalve de PMC pid.

Wat zie ik over het hoofd?

Of,wat doe ik verkeerd?

Gr Ghost

 
ECM pid = PMC pid !

Kijk bij de ECM pid's daar staan er meestal een paar.

bijv 0123 0004 Canal Satellite

0FE2 0009 Cable Numerique

Dan pak je bijv die van 0004, en die zet je als PMC pid, uploaden en kijken... ;)

Overigens heb ik interesse in dvblog5, ik heb nl dvblog3 en dat hangt af en toe de boel op. Kun je het ff sturen of als het te groot is de link waar je het kunt vinden?

 
@ Satslope,

Bedankt voor je reactie!!!

Ik ga nu ff stoeien.

Kijk in je mailbox.

Nogmaals dank

gr Ghost.

 
Het is gelukt!

Na af en toe een vastloper op de pc,heb ik het lijstje kunnen maken.

Best wel een bezigheid waar je even voor moet gaan zitten.

Maar het loond de moeite.

Met de Amon 2.1 en de Sandra(1820v),heb ik op de Fun- als op de 876- geen enkele reset meer nodig.

Nog bedankt voor de tip Satslope.

Ghost.

 
Leuk ;)

Inmiddels heb ik een file gevonden (PL) waarmee je een dvb2000 versie zodanig zou kunnen patchen dat je geen speciale settings meer nodig hebt. Mijn cammetje ga ik om laten proggen naar Allsas 2.4, dan schijnt ie beter te werken (kan ie op de originele kaart ook weer PW).

 
@ Satslope,

Dat scheelt een hoop werk(Geen vastlopende pc meer)

Ik heb ook wel interesse in de 2.4.Allsas

Kan jij me vertellen waar ik hem kan halen?

gr Ghost.

 
Helaas heb ik die soft niet, iemand heeft em voor mij geprogd...

Het enige verschil wat ik heb gemerkt is dat ie nou ook de originele kaarten weer accepteert (ook PW).

Verder werkt het net zo goed als 2.1

 
@ satslope,

Bedankt voor je uitleg.

Binnenkort ga ik stoeien met de *c*patc*1

gr Ghost

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan