Poes bestendige hor roldeur.

die laatste zou kunnen
maar zo te zien draait de hordeur naar binnen.
dan is er ook nog een dr. snuggels oplossing
haakje in het kozijn buiten en iets aan de hordeur maken waar een postbode elastiek tussen past

nog ff aanvulling

dat is een pneumatische gaat als het goed is wat rustiger

nog 1

deze kun je op sterkte stellen
 
Laatst bewerkt:
maar zo te zien draait de hordeur naar binnen.
Dat klopt, hij draait naar binnen toe open. Dat moest wel, want de tuindeur draait naar buiten toe open en daar tussen in kun je niets hangen.

Ik vraag me af of die deurveer wel de deur echt dicht duwt. Die deursluiter met pen heb ik eens over gedacht alleen hoop ik dat het kan want zoals je ziet is dat stukje hout waar ik hem tegen op moet zetten niet van het dikste en niet van het stevigste.

En hij kan niet gemonteerd worden zoals afgebeeld is. Want hij moet al links tegen dat hout. Staat hij dan niet al op spanning om mee te beginnen? Want die dingen worden meestal recht op het kozijn direct naast de deur geplaatst waar de scharnieren ook zitten. En niet haaks op de muur waar in feite mijn soort van kozijntje zit.
Tenzij je dit helemaal kunt afstellen. Op zich zou dit wel een betere oplossing zijn want die zou ik dan in het midden kunnen monteren eventueel. Hmmz... eens over nadenken.

In elk geval alvast bedankt voor met meedenken.
 
Update poesjelief is er nog steeds wordt komende maand 18j . Eet goed en poept en plast o.i normaal. Heldere blik maar grotendeels doof.
Maar is in de loop der tijd toch wel vermagerd, leeftijd??? Mss schildklier of suiker. Binnenkort een APK tje (Algemene Poezen Kontrole)

Soms wil ze een dag niet eten en wat doe je dan je haalt een ander merk luxere voer. Et voila bakje in no time op. Vervolgens een weekje inslaan. En ondrrtussen op zoek gaan naar een aanbieder.. Gevonden bij Amazon 60 blikjes genoeg voor 1-1,5 maand. En dus staan er nu nog 55 in de doos .

Zo herkenbaar met kieskeurige katten.
 
en daar tussen in kun je niets hangen.
wat is dat voor bijzonder kozijn?
normaal heb je nog een stukje binnen achter de deur
dus waar de deur tegen aanslaat voor de tocht en regen
daar past toch wel een schroef oogje?
Tenzij je dit helemaal kunt afstellen. Op zich zou dit wel een betere oplossing zijn want die zou ik dan in het midden kunnen monteren eventueel
plankje er bij op de muur naast die afwerk lat (zelfde dikte ongeveer) en dan zou het iets op spanning staan met die pen 90graden maar denk dat het meevalt.
 
normaal heb je nog een stukje binnen achter de deur
Klopt, dat is hier ook. We hebben die hordeur ook tegen het kozijn gemonteerd niet in het kozijn. Dus er is nog een stukje tussen de buitendeur en de hordeur.
Maar wat moet ik daar met een schroef oogje? Dat begrijp ik niet helemaal. Of is dat voor een veertje aan vast te maken of was had je in gedachten?
 
Of is dat voor een veertje aan vast te maken of was had je in gedachten?
ja
schroef oogje daar in het kozijn dan kan je deur nog dicht en dan een haakje aan je hordeur maken en daar een veer / elastiekie tussen
 
Dat is wel een idee, alleen heb ik het vermoeden dat het dan snel uitgelemmerd raakt of omdat de deur wat verder open moet hij dan harder gaat dicht klappen.
Maar als dat met die ene veer niet werkt dan is dit denk ik wel de beste optie die nog over blijft.
 
@Black Tiger
er is nog een optie maar die moet je even kijken of dat wil kwa ruimte (ik heeft meestal de gekste ideeen op de gekste tijden)
zal proberen uit te leggen wat ik bedoel want je bent bang dat de hor te hard dicht gaat of de veer kapot gaat oid.

schroef oog in het kozijn boven dorpel en dan niet aan de scharnier kant maar dan aan de kant ,als je er binnen staat, rechts boven.
dan iets aan de hor frommelen (of klein gaatje er door) waar een touwtje aan kan ook binnenkant bekeken rechts boven.
aan het oogje,haakje aan de hordeur een touwtje/visdraad oid knopen
door het oogje rechts boven in het deur kozijn
en hang daar maar een gewicht aan bv stuk dak lood
dan kun je zelf regelen hoe hard ding dicht komt
en hoever de hor ook open komt hij gaat dan naar mijn id op de zelfde manier dicht
wel het draadje zo lang laten dat de hor ook 90 graden open wil dus de lengte van het touwtje is minimaal iets meer als de breedte kozijn.
 
Gaatjes door de hordeur gaat het niet worden Sat-Ed alhoewel ik het idee met dat loodje wel leuk bedacht vind.

Helaas is het ook geen optie om er nieuwe scharnieren aan te bevestigen The Matrix, ik wil het huidige systeem gebruiken, alleen iets hebben wat die deur dicht duwt. Ik ga eens op zoek naar wat van die ideeën die hier genoemd zijn.

Magnetisch vliegengordijn hebben we gehad, dat werkt niet, als er buiten vogels zijn of een kat langs loopt, vliegen de hondjes naar buiten en op een gegeven moment vliegen ook de magneetjes en/of het gordijn door de tuin. :)
Daarnaast hebben we de hordeur pas vorig jaar gekocht en vonden we veel fijner werken dus houden we het bij de deur, maar toch bedankt.

Ik had er ook nog twee gevonden.
daarvan kun je het staafje op een andere plek zetten. Nadeel is dat de zomer al weer half voorbij is voordat het ding hier is. Heb nu al een bestelling van begin januari die hier eind januari in het land is aangekomen en die ligt nu dus al bijna 2 maanden bij de douane hier.
Het lijkt wel of kort nadat die b.t.w. introductie begonnen is alles hier vastgehouden wordt totdat gezien is dat de b.t.w. is afgedragen via dat nieuwe systeem of zoiets. Geen idee, maar ik hoor veel klachten dat zaken hier gewoon 2 maanden blijven liggen. Dat was voorheen ongeveer 2 weken.
NB: Dezelfde ook bij bol.com gezien bij enkele aanbieders en daar begon de prijs voor deze rond 38 euro.
Ah... bij Praxis eentje gevonden voor 18 euro, dat opent perspectief.

Echter toen kwam ik deze nog tegen.
deze zou vermoedelijk ook wel geschikt zijn omdat het een heel lichte deur is. Vermits hij ook haaks te monteren is.
 
Laatst bewerkt:
Met enige handigheid zou je ook zelf een hordeur met onderaan een dichte plaat met kattenluik kunnen maken. Daarna nog even patent op de deur nemen en miljonair zien te worden :biggrin2:
 
Hahaha ja dat zou ook een optie zijn.
Ik denk dat het toch een veer gaat worden. Want zojuist heb ik die van de eerste link gekocht bij de Praxis, en die bleek wel net goed te zijn met de juiste kracht. Maar daar waar ik hem dan monteren moest.... dan ging de hordeur niet meer ver genoeg open want die draait naar binnen.
Dus geprobeerd op de andere deur, een gewone tussendeur, maar dan stond er teveel kracht op, dus ding maar weer teruggebracht.

Dat betekent dat die andere deursluiter, de Piccolo, hetzelfde probleem gaat veroorzaken, dus denk toch een veer tussen de twee deuren in. :)
 
Ik heb het gedaan met 2 simpele trek veertjes.
Mijn hordeur draait ook naar binnen en de buiten deur naar buiten.

Maar hier in Siberië duurt het nog even voor het tijd wordt voor de hordeur.
 
Laatst bewerkt:
Ja in Siberië is het iets kouder. ⛄
Vandaag trouwens een veer gevonden die geschikt zou moeten zijn.
Morgen even een paar schroefjes en twee rondellen regelen en dan eens proberen. :)
 
Wat zijn rondellen?
 
alleen in limburg te krijgen
Ik zou maar eens op Google gaan zoeken, want dat komt overal in het land voor. Schroefogen zijn het zeker niet.
Ook in Grunn zoals je kunt zien in deze (klik) winkel in Hoogeveen. ;)

Tja wat is de officiële naam? In de Van Dale kan ik het zo vlug niet vinden en ik zie allerlei namen zoals oogringen, carrosserieringen, Obo sluiting, ringen, onderlegringen.... dus er worden meerder namen voor gebruikt.
Net als woorden van boven de rivieren ook elders in het land bekend worden, stamt Rondel oorspronkelijk uit Belgie en heeft zich ook door Nederland als woord verspreid.
 
euh grunn?

"Hoogeveen is een gemeente in het zuiden van de Nederlandse provincie Drenthe"

maar weer terug naar school @Black Tiger

de eigenaar van die winkel zal wel uit het zuiden geeemigreed zijn

ringen en carrosserie ringen zit verschil in carrosserie ringen zijn groter en denk dat je die dan bedoelt
maar hier kennen we ze echt niet die naam Rondel (drenthe misschien wel maar ja das ook apart volk)
pletterpetje kennen we dan weer wel maar die is met een andere wind deze kant op gewaaid ;)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan