Politiek

G

goka

Geachte Duck members,

Hoe staat het met jullie politieke interesses?
Ik ben zeer benieuwd hoe jullie het ervaren dat we steeds verder uitgeknepen worden door deze regering.
Je zou kunnen zeggen, wat heeft dit te maken met Duck, de schotel, het internet, dit forum, niks ? of toch, misschien ontstaat
voor sommigen van ons zo'n situatie dat geen internet abonnement nog bekostigd kan worden of dat de sat receiver
niet meer vervangen kan worden. De "Jan met de pet" wordt
continu, naar mijn idee de duim schroeven aangedraaid door een regering die ik niet heb gekozen.

Laat eens wat van je horen, en ik weet drommels goed, dat wij het altijd nog beter hebben dan in sommige Afrikaanse landen. maar toch, de recente verandering(en) staan mij niet aan.
Goka

Zodra ik wat meer tijd heb zal ik deze graag beantwoorden.
Ik heb het nl allang gehad met de huidige politiek, maar ik wil graag onderbouwend antwoorden, en dat kost wat meer tijd.

[list type=decimal]
[*] Nummerplaten binnen 2 jaar allemaal vervangen
[*] PCprive afgeschaft (per direct)
[*] Donaties aan landen als irak ivm oorlog etc (ik bepaal zelf wel of ik geef en hoeveel)
[*] Auto's worden op netto waarde weer 1000 euro duurder
[*] Euro is er doorheen geperst, er zou controle op de bedrijven komen ivm extreme prijsstijgingen... Niet geweest!
[*] Etc.
[/list]

G

Hmmz.... je zou het eens terug moeten gaan zoeken in de oude forums, maar ik heb al voor de stemming aangegeven dat we het zeer slecht zouden krijgen als CDA en VVD samen zouden gaan regeren.

Er waren toen een aantal mensen die dat nogal met een korrel zout namen en zeiden dat dit niet zo was.
Wel. Mijn voorspelling is uitgekomen.

Conclusie: Deze regering kan wat mij betreft op een bom gaan zitten. Ik hoop eigenlijk op een regeringscrisis zodat het kabinet valt want als er opnieuw gestemd moet worden gaan die twee partijen heel zwaar verliezen.

Originally posted by Black Tiger
Ik hoop eigenlijk op een regeringscrisis zodat het kabinet valt want als er opnieuw gestemd moet worden gaan die twee partijen heel zwaar verliezen.
Kijk, dat vind ik nou een prima gedachte.

Voorstel voor een iets duidelijker stemming:
  • Ben je het met de wens van BT eens? [ja/nee]
  • (Facultatief) Heb je de laatste keer op een van de regeringspartijen gestemd? [ja/nee/heb-je-niets-mee-te-maken/heb-niet-gestemd]

A: een grote ja meer zeg ik er nog niet over ik denk dat we het allemaal al wel genoeg weten wat er allemaal nog gaat komen als dit ......kabinet blijft regeren.

B: nee niet wezen stemmen, maar dat is ook direct de laatste keer geweest dat ik niet ben geweest, want zo heb je eigenlijk geen recht om te klagen.

Gelukkig zijn er nog mensen die nadenken, ze zien wat er op hun afkomt en het tij keren zal niet meevallen.
Wat moet je nou met zo'n ellendige fatsoensrakker aan het hoofd
van de regering, inderdaad een bom er onder, hopende dat we niks meer terug vinden van dat zooitje.
Ik had bij de laatste verkiezing mijn hoop gevestigd op de LPF,(weg met de Euro was het motto)
maar helaas daar gaat ook het eea mis. Zou het iets zijn voor ons
om te demonstreren, emails sturen, kijk wat er in het oosten van Duitsland gebeurt, elke maandag een protestmars, wij zijn toch
het volk!

Groetend,
Goka

Green Hornet for president

1.) JA
2.) Wilde op LPF stemmen maar dat had geen zin meer na het wegvallen van Pim. Ben deze keer eens voor de SP gegaan. Die moeten ook vervelende dingen doen maar zijn er wel duidelijk in. Of het iets is weet ik niet, ze hebben nog nooit geregeerd.;)

Ik stem nooit.
Als ik wel stem, ben ik medeplichtig aan het Haagse theater, dat de mensen besodemietert.
Er lijkt maar ??n weg over om de bevolking een rechtvaardige samenleving te bieden en dat is een gedwongen machtsovername.
De eerste te nemen stappen na de machtsovername:
1) Onmiddelijke invoering van een maximum inkomen.
2) Re-nationalisering van Kpn, NS, enz.
3) Verbod op uitzendbureaus en andere koppelbazen.
4) Verplichte gratis doorgifte van alle op Nederland gerichte tv en radio kanalen, via ALLE media vormen.

Als je snel bent, kun je nog naar china verhuizen.
Mag je daar de laatste jaartjes van de voor jou ideale regering c.q. regime nog meemaken.

Wel 1 klein nadeeltje:
Je moet eerst zorgen dat je goed overweg kunt met de chinese taal en de chinese normen en waarden.
De regering (waar jij dus nooit of te nimmer invloed op zal kunnen uitoefenen, maar dat wil je ook niet) is er heel druk mee bezig hoe ze zichzelf het beste kunnen bedruipen.

G?h.
D?t klinkt bekend !
Zo ver weg.
En toch zoveel overeenkomsten !

O ja, was ik nog vergeten:
Onmiddelijke afschaffing van de kinderbijslag voor het 3e, 4e, enz. kind en verdubbeling van de kinderbijslag voor het eerste kind.

1 Flitspalen zo afstellen, dat ze pas bij 20 km te hard gaan Flitsen, en dan ook echt vette boete's uitdelen, want dan hebbie het ook wel verdient.

2 Benzineprijs naar beneden, want ze zijn nu gewoon een spelltje aan het spelen, in sommige landen kost de benzine nog niet de helft als bij ons!

3 Regering moet alles nog maar eens een keer na rekenen, volgens hun zijn we er maar 4 procent op achteruit gegaan, volgens mij wel dik 40%!!!

4 Profiteurs van buitenlandse afkomst, dus de mensen die nooit hun steentje hebben bij gedragen aan de opbouw van dit land, onmiddelijk terug sturen.

5 Aanpak van de Nederlandse Tv Zenders, deze moeten er met onmiddelijke ingang voor gaan zorgen, dat de mensen weer een beetje tevreden worden, dus andere programma's en meer gezelligheid!

6 Het bovenstaande geld ook voor de Radiostations, alles wat nu uitzend gewoon samenpersen, en 2 goede stations overhouden, 1 voor de jeugd tot 21 en 1 voor 21 jaar en ouder, dan is er ook weer ruimte voor de vrije radio.

7 Verzekerings bedrijven en andere oplichters onmiddelijk hard aanpakken, als blijkt dat men de mensen benadelen.

8 Minder geld uitgeven aan onzinne dingen, houd het geld in eigen land, en zorg ervoor dat met dit geld onze eigen mensen weer een beetje toekomst op kunnen bouwen.

Zo dit waren een paar punten van mijn kant, waarvan ik denk dat dit anders kan...

GR Fred.

Wat dacht je dan van het plan om de ontslagregeling af te schaffen, dit houdt dus in dat de waarde van een vast arbeidscontract terug gebracht wordt tot vrijwel geen zekerheid, je kunt dus zo op straat gezet worden zonder dat je werkgever daarvoor hoeft te bloeden.

Ik vind gouden handdrukken die in de miljoenen lopen absurd, maar ik werk keihard voor mijn werkgever (alleen dieren hebben bazen..) en kan dus, als ik hem tegenwerk, zo op straat komen te staan.
De rechter moet straks gaan bekijken of het ontslag terecht is geweest en indien dit niet zo is dan moet je terug naar de oude werkgever die je dan waarschijnlijk een flink aantal jaren allerlei kloteklusjes zal laten uitvoeren.
Ik ben geen lpf/vvd/cda-er en hoop ook dat die laatste twee ook zo snel mogelijk uit elkaar vallen.

Je bent als werknemer in een periode van amper 18 maanden enorm in onderhandelingspositie erop achteruit gegaan, voorheen kon je eea van de werkgever verlangen, maar nu is het de werkgever/kabinet die de werkenden op allerlei manieren korten.
Lekker sociaal beleid dus, en wat doen de bonden CNV/FNV?

en wat doen de bonden CNV/FNV?
Wat kunnen de bonden dan? Er is geen protest of stakingscultuur meer. Het poldermodel heeft uitstekend gewerkt. En CDA en VVD (D66 stelt niets voor) maken er grof misbruik van.

Misschien de ww/pensioen etc. maar bij de bonden onderbrengen? Zo krijg je automatisch weer een vakbond met een brede basis.

Geen interesse in sociale zekerheden of je bent werkgever? Dan wordt je toch lekker VVD/CDA of CNV lid. Of nergens lid van. Wel interesse? Dan kan je vakbondslid worden.

Moet je dan maar eens kijken of er nog een kabinet is wat durft met vrome smoeltjes zulke asosiale streken uit te halen.

Nou?

Vakbond hou op over een vakbond weggegooid geld..

Ga me maar eens vertellen wat ze doen en bereikt hebben NIETS dus...

Weet je wat er gaat gebeuren nu loon inleveren om 40 uur te gaan werken dan kan je je pre pensioen terug krijgen...

Er zit maar een ding op met zijn allen of dat je nu wel of geen vakbonds lid bent gewoon naar Den Haag, en dat hele zooitje er uit daar gewoon niets anders en dan ook allemaal.

Heb je iets van de opositie gehoort of gezien welnee de Geus Bakellende EN de Grootste crimineel Zalm mogen gewoon hun gang gaan...

En wat doen we bij de volgende stemming dan gaan we niet hehehe kan je stem mooi verloren gaan,

Ik denk dat we maar eens op de gewone man moeten gaan stemmen

Dus Twilight en Green Hornet open jullie campange maar lol.....

Waar ik wel respect voor heb is voor mensen die durven te zeggen wat ze denken en daardoor hun partij moeten verlaten....

Geef het volk eten en spelen en je houd ze tevreden...

De enige reden dat ik lid ben van een vakbond is
ivm de eventuele rechtsbijstand die ik misschien ooit
nodig zal hebben, zij zullen hier de kosten voor dragen.
Mocht je dit zelf moeten bekostigen dan loopt dit snel in de duizenden euros.
Helaas krijgen de vakbonden steeds minder macht, dit ivm het
teruglopend aantal leden

Nja, daar heb ik een rechtsbijstandsverzekering voor, die is per jaar toch een stuk goedkoper dan een lidmaatschap van de vakbond.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan