Politiek

Originally posted by Black Tiger
Nja, daar heb ik een rechtsbijstandsverzekering voor, die is per jaar toch een stuk goedkoper dan een lidmaatschap van de vakbond.

Daar zit wel wat in, maar ben al weer aantal jaar lid, overigens
biedt het nog wel wat andere voordelen.
Wat mij verbaasd is dat de Nederlandse volk dit allemaal accepteert, aan alle sociale zekerheden wordt gesleuteld.

Het FNV belegt de lidmaatschapsgelden onder andere in aandelen ABN/Amro.
Stel je eens voor dat er bij ABN/Amro een loonconflikt ontstaat. Wat doet het FNV dan?
Vakbonden in Nederland zijn onderdeel van het Haagse besodemieter theater.

Het nieuwste plan vd Geus:
op 1 jan 2006 kun je vrijblijvend welliswaar je ingelegde geld voor pr?pensioen in ??nkeer opnemen, je kunt er dan een plasmascherm voorkopen,bijvoorbeeld, ik zou dat sterk ontraden, want het 1st jaar betaal je al direct een som belasting hierover +
mogelijk 15 % assurantiebelasting + een boete voor kontraktbreuk, wat een voorstel!

Ik heb eens gehoord over een perfecte internetgebruiker die het hele internet kon stilleggen, kunnen we niet de Mexicaanse hond laten huilen op prinsjesdag op het moment van de troonrede,
ik kan me niet voorstellen dat iemand nog interesse heeft in dat gewauwel van de queen,

Goka
huilen

Het is eigenlijk simpel zeggen ze. De burgers hebben gestemd op de mensen die nu aan de macht zijn. De mensen die op de pvda hebben gestemd hebben pech gehad want deze zijn aan de kant gezet door de cda en vvd. D66 zou niet samen gaan maar deed het toch.

En dit is het resultaat niet krijgt er maar een % of 0,00 bij maar de mensen die in de regering zitten vinden dat ze beter betaald moeten worden liefst 25%. Maar wie gaat dat betalen ja juist wij de burgers die gestemd hebben. Pc prive gaat eraf maar dat is nog niet eens goed uitgerekend. (het was een bruto verhaal, ze waren vergeten dat ze nog eens 17% btw terug krijgen in de kas)

Wat kunnen we er nu aan doen? Op een andere partij stemmen dus, maar dan wel allemaal. Ik denk dat ik zelf volgende keer net als B.T. SP gaat stemmen.

P.S. Mensen die niet willen stemmen, mogen ook niet klagen

Over politiek gesproken, dit staat in de gooi en eemlander, ik ben benieuwd........

Osama Bin Laden zal vlak voor de presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten, op 2 november van dit jaar, worden gepakt. Dit schrijft de Franse journalist Mohamed Sifaoui in zijn boek Het web rond Bin Laden, het dubieuze spel van Amerika. Volgens Sifaoui weten de Amerikanen al geruime tijd waar Bin Laden zich bevindt, maar weigeren ze in te grijpen.

Als Bin Laden eerder zou zijn gepakt, voor Saddam Hussein bijvoorbeeld, zou Bush de publieke opinie niet meer meekrijgen voor een oorlog tegen Irak, omdat dat als een beslissende slag tegen het terrorisme zou worden gezien, aldus Sifaoui. Dus lieten ze Bin Laden rondlopen, maar werden in de tussentijd wel verschillende andere kopstukken van al-Qaeda opgepakt of gedood, "om het terrorisme binnen te perken te houden". Het moest Bin Laden onmogelijk worden gemaakt om, na de val van Saddam Hussein, nog schade toe te brengen aan wat dan ook.

De journalist baseert zijn theorie op de uitspraken van vele 'ingewijden', waar hij mee sprak tijdens zijn reis door Afghanistan en Pakistan. De Amerikanen zouden op cruciale momenten hebben geweten waar Bin Laden zich bevond, maar grepen niet in. "Inlichtingen die mij ter plaatse werden verstrekt hebben bevestigd dat alle Pakistaanse functionarissen - en dus zeker ook de Amerikanen - wisten dat Bin Laden zich in de tribale zones bevond. Om precies te zijn in de sector van Parasjinar en Khuram. De Pakistanen en Amerikanen weigerden echter in te grijpen, ze vonden het wel best zo", zo beschrijft Sifaoui een voorbeeld. Hij meent dat de Amerikanen 'als een geolied Hollywood-script' een strategie hebben uitgedokterd, en dus precies kunnen bepalen wanneer ze de al-Qaeda leider oppakken.

"Als Osama Bin Laden zal worden ge?limineerd voor november 2004, zal Bush de allures van een Hollywood-ster aannemen. Het goede heeft het kwade dan overwonnen. De president droomt al over deze rol sinds hij zijn ambt heeft aanvaard", aldus Sifaoui. Het wordt afwachten dus

Het is een illusie, om te denken dat politici de feitelijke macht hebben. De werkelijke macht ligt bij de (vooral Amerikaanse) multinationals, en die vertellen de politici wat ze moeten doen.
Het maakt dus niets uit, wie de verkiezingen wint: andere acteurs, zelfde theater.
Zeer duidelijk zijn de uitspraken van Michael Moore over de Amerikaanse verkiezingen:
Wordt er een Republikeinse president gekozen, dan zegt hij tot het volk "I'm going to fuck you all", en dat doet ie ook.
Wordt er een Democratische president gekozen, dan zegt hij tot het volk "I'm not going to fuck you". Maar hij doet het toch...
En tocht heeft de burger wel macht, alleen beseffen velen dat niet. Want het hele theater valt of staat met de inzet van arbeidskracht.
Dus als we het eindelijk massaal niet meer pikken, kunnen er wel degelijk veranderingen afgedwongen worden.
Maar ik zeg met nadruk massaal. Zoals er nu actie gevoerd wordt, lukt dat natuurlijk nooit. Op maandag staan de bejaarden uit Noord-Holland op het Binnenhof, op dinsdag de bouwvakkers uit Groningen, op woensdag de boeren uit Brabant en op donderdag demonstreert de direnbescherming...
Dus een algemene staking en door staken tot alle eisen zijn ingewilligd.
Het ergste vind ik, dat de regering altijd zijn stommiteiten op anderen afwentelt, en altijd een boeman aanwijst.
Shell haalt voor miljarden aan olie uit Nigeria weg. De Nigeriaanse bevolking lijdt honger en een aantal vlucht naar Europa. Wie betaalt de uitkeringen van die vluchtelingen? Shell? Ik dacht het niet.
Philips sluit fabrieken in Nederland en verplaatst die fabrieken naar goedkopere landen, waardoor Philips meer winst maakt.
En wie betaalt de uitkeringen van de ontslagen werknemers? Philips? Ik dact het niet.

Ik kom effe terug op dat laatste over Philips. Het is niet alleen Philips hoor, maar ook andere bedrijven, grotere en zelfs ook kleinere.
Laatst nog op sbs6 geweest, een meubelmaker gaat zijn zaak in China opzetten en krijgt er ook nog subsidie voor ook.

Een of ander softwarebedrijf verhuist zijn hele hebben en houden naar Ierland. Waarom? Een behoorlijke partij minder belasting hoeven betalen.

En dat is dus ook een groot probleem waar we hier mee kampen. Het wordt de mensen, vooral de bedrijven steeds moeilijker gemaakt middels allerlei regels. Daarnaast wordt de te betalen belasting alsmaar hoger.

Vindt men het dan gek dat bedrijven naar het buitenland gaan verhuizen? Mag je de bedrijven daar kwaad voor aankijken? Nee mijns inziens niet. Oke er vallen ontslagen, maar wie is dat schuld? Niet de bedrijven maar de regering met hun belachelijke verhogingen.

Dus die bedrijven gaan naar het buitenland. Maar wat ik nu bijzonder hypocriet vind, is dat men (vooral de regering) zich afvraagt waarom NL steeds minder aantrekkelijk wordt voor bedrijven.

Gevolg van dit vertrek: Meer werklozen, minder belastinginkomsten, meer problemen dus.
Als klap op de vuurpijl komt dan ook nog zo'n idioot aanzetten met het voorstel om maar per meteen het grijs kenteken af te schaffen wat op hun beurt weer funest is voor het mkb.

Waarom niet eens gewoon die bedrijfsbelastingen verlagen zodat een bedrijf voeren in NL weer aantrekkelijker wordt. Dan krijg je procentueel wel wat minder belasting binnen, maar economie trekt aan, dus meer bedrijven dus uiteindelijk meer inkomsten want vele kleineren maken ook een paar hele grote.
Doch dit soort denkwijzen is bij de huidige regering schijnbaar niet bekend, die kennen alleen woorden als "korten", "afschaffen", "bezuinigen" m.u.v. hun eigen beurs uiteraard.

We dienen een onderscheid te maken tussen de kleine middenstander, die 80 uur per week in zijn zaak werkt om zijn hoofd boven water te houden, en Philips, Shell, Unilever, ed, die over lijken gaan om hun jaarlijkse miljarden winst te verhogen.
Die kleine middenstander is ook de dupe van het regeringsbeleid, net als de boer, de fabrieksarbeider, de onderwijzer, de verpleegster, de ambtenaar en de werkloze.
De enigen, die garen spinnen bij dit beleid zijn de multinatonals. En dat is logisch, want zij bepalen het beleid.
Albert Heijn vindt het maar al te prettig, als kleine middenstanders failliet gaan.
Uiteraard bepalen de multinationals ook, wat er in de krant en op tv komt.
En dat is de reden, dat ik een schotel heb aangeschaft, omdat ik vind, dat ik door het Nederlandse journaal niet goed ge?nformeerd word.
Ik kijk nu naar het nieuws op CNN, Fox news, DW-tv, BBC, Cubavision en CCTV. En daaruit probeer ik feiten te destilleren.

Echter het hele verhaal heeft een wending genomen zodat mijn mening, die ik eerder gedacht had willen ventileren, geheel de plank misslaat.

Ik wil idd even inhaken op het multinational verhaal:
Jullie noemen AH en shell. Ik ben persoonlijk van mening dat deze niets meer met de NL staat te maken hebben. Zei, zo wordt er door anderen juist geformuleerd, bepalen wel wat er gebeurt. Het is misschien niet zo overduidelijk, en feitelijk maakt het de kleine ondernemer niets uit wat een AH of ander multinational doet. Puur vanwege het feit dat als ik kaas wil hebben dat ik NIET naar AH ga. Hun kaas is simpelweg niet te vreten. (als voorbeeld). Je koopt misschien maggie boullon blokjes bij ah en wasmiddel. Maar de meeste mensen halen hun vlees nog gewoon bij de keurslager.

De absolute reden waarom kleine ondernemers simpelweg het niet meer kunnen dragen heeft weldegelijk met de staat te maken. 40% omzetbelasting!!!!!! Simpel gezegt: het eerste half jaar sta je voor de staat te werken, daarna gaat er iets naar jou als ondernemer toe (en denk niet dat dat veel is!!!)

Huurprijzen die in de gemiddelde winkelcentra nergens meer op slaan (2000 eur. PM!) Wat nou multinationals... Als de staat zo doorgaat ben ik verplicht om dat ranzige vlees van AH te eten... en dan die smaakloze kaas ook nog zeker!

Voorbeeld: Ik ben op vakantie geweest naar Croatie. Ik at daar met vrouw en kind een hoofdmaaltijd, een toetje, 2 halve liters pp en een glas limonade voor uk...... 30 euro was ik kwijt!
Hier zou ik voor hetzelfde het driedubbele kwijt zijn. heeft te maken met 2 dingen: euro en de staat.... (huurpijzen vallen daar nu ook even onder) Voor z'n drieen mcDonalds: 25 euri!!!!!

Voelen ze zich wel lekker?????

Ik zal de detailhandel verder met rust laten en wat dieper op mijn eerder genoemde punten gaan:

Kentekenplaten: Wij kregen in NL te horen dat binnen 2 jaar alle platen vervangen moesten worden. Dit was opgelegd door de EU. Ik was wat te laat ermee, en werd aangehouden door de polizie. of ik even binnen een week mijn plaat wilde vervangen en die weer op buro wilde laten zien. Anders vette boete!
Hoeveel heeft de NL staat opgestreken met dit "geintje"?
In het germaanse land, Oostenrijk en Italie, hebben ze bij lange na niet allemaal hun platen vervangen. Op de volle route van 1400 km kwam ik zoveel auto's tegen dat het gewoon opviel: GEEN Blauw stikkertje.... Niet vervangen platen dus!
Nu kan je zeggen waar maak je je druk om, maar ik vind het geldklopperij. De melkkoe is nog niet voldoende uitgeknepen!

PCprive is afgeschaft, wegens bezuinigingen... per direct... Je zal net van je vakantie geld een pc hebben gekocht met de bedoeling om die van pcprive te kopen... Bezuinigingen????

Hoeveel is er naar Irak gegaan na de oorlog? En Turkije?
Die laatste weet ik: 40 miljoen! dat is bijna tweeenhalve euro per bevolkingshoofd! Niet eens per belastingbetaler!!!!!!! Met andere woorden: mijn gezin heeft 7,50 betaald aan Turkije. Daarnaast hebben de instanties ook nog de miljoenen opgehaald. Ik bepaal zelf wel of ik wat geef. en hoeveel. Zeker geen 7,50 Dat kan ik gewoon niet missen!
Het is heel erg wat daar gebeurd is hoor. En het gaat me niet om turkije.... Maar alles bij elkaar. Het wordt gewoon een optelsom...

Tja, en mijn laatste 2 punten... Behoeven die nog uitleg?

Wat is er mis met de staat? Ik denk dat de rekenkamer / tweede kamer niet kosten moeten verminderen, maar juist mogelijke kostenplaatsen schrappen!

G

Ik kan nog een leuke de joint strike fitgher. Mag wat kosten van de politiek, maar ze weten nog niet wie er in moet vliegen en wie en met welke middelen ze onderhouden moeten worden. En wij moeten het allemaal maar pikken.

Balkenende cs blaten alleen wat Bush hem opdraagt. En Bush wil de JSF verkopen. Dus ook hierin blaat deze oplichtersgroep in belang van de VS. Dat is nu toch wel duidelijk?

De waarde vanalles wat menselijk is wordt rap om zeep gebracht voor een paar luttele korte termijn euro's. Jaja, goed voor NL.

Wat heb je nou aan mensen met banen die waardeloos blijken te zijn en een levensgenot wat sterk gekelderd is. Dan maar 40 uur werken. Lekker zinnig.

Maar het zit nog vol mensen die denken dat de C in CDA staat voor christelijk. Wakker worden slimpies! Kerk en staat zijn hier gescheiden! Dus de C is allen voor 'hoe haal ik slim veel stemmen binnen' in de naam gezet. En die D staat voor 'doordrukken die wet', niet voor democratie. En die A er achter, omdat ie anders later met een andere partij verward zou kunnen worden.

Een kennis van me schreef dat eens anders. C voor Corruptie, D voor Doofpottaffaires en A voor Afpersing of Asociaal of Arrogant (maak zelf je keuze naar eigen inzicht).

Maarja, NL gaat veel te ver mee in wat de US graag wil.
Neem nu dat feit laatst dat de US maar vond dat als hier een US militair of inwoner (wat was het ook alweer) veroordeeld zou worden dat zij het recht hadden die hier eventueel uit de gevangenis te halen, zijn ze nog wel lekker daar?

Daarnaast het idiote uitlevergedrag van NL. Duitse oorlogsmisdadigers worden nog niet eens door Duitsland uitgeleverd als ze daar wonen en Duitser zijn, ze kunnen dan hooguit daar berecht worden, nee maar NL loopt wel voorop met hun eigen inwoners uit te leveren aan de US bijv. met dat belachelijke rechtssysteem wat ze daar hebben?

Met jouw verhaal ben ik het ook volledig eens Big_G. Er gaan miljoenen, zoniet miljarden daar naar toe, waar ze op dit moment best met een hoop minder kunnen.
Ik begrijp dat als we in een situatie zitten als NAVO zijnde, dat we dan mee moeten doen en dat kost geld.
Maar in Irak zitten we op verzoek van de US, en niet als NAVO dus terug met die handel, geld besparen.
De US moesten zonodig daar op eigen houtje gaan bakkelijen met de Engelsen, dat ze het dan ook maar opsoppen. Nee ondertussen heeft het al weer een NL soldaat het leven gekost en wat moeten we daar? WIJ hebben die inval toch niet gewild?

Ook al dat geld wat naar het buitenland stroomt (ongeacht welk land), daar kan ook behoorlijk op gekort worden. Wij als kleine landje hoeven niet perse voorop te lopen en de grote jongen uit te hangen als er iets weg te geven valt.
Op zich geen probleem dat Nederland zich als sociaal land profileert, maar doe dit dan wel als het kan, en niet als je zelf bijna de hele staat tegen je hebt vanwege de idioot hoge bezuinigingsmaatregelen waarvan er ook nog de nodige op zichzelf staand al idioot te noemen zijn.

Kort op je hele buitenland uitgave, of het nu steun is of oorlogsuitgave of derde wereld of wat dan ook, gewoon eens een 20%. Dan heb je als land al zoveel over dat je in 1x dat miljardentekort wat we nu hebben zo'n beetje opgelost hebben en kunnen de mensen van eigen land toch even een beetje lucht houden, met name de lage inkomens.

Dan heeft het buitenland beleid alsnog 80% over van wat ze normaal hebben. Oke dat is een hap minder, maar als wij ziek worden, in de wao terecht komen of werkloos worden krijgen we toch ook maar 80% of minder?
Als het is om het eigen land even een beetje lucht te gunnen, dan vind ik dat we zo'n maatregel tijdelijk moeten kunnen nemen, er zijn genoeg grotere landen met meer geld (bijv. de US?) die dan best even zouden kunnen bijspringen.
Maar nee... dat doet de regering niet dat zou asociaal en discriminerend zijn.

Maar in feite is het gewoon belachelijk, want waarom moeten we altijd voorop lopen overal mee?
En dat is inderdaad net zo als met kentekenplaten, chauffeursdiploma, etc. etc. We mogen ook best eens tweede of derde zijn, da's ook mooi genoeg af en toe.

Als je kijkt hoe groot NL is en hoeveel mensen er NL zijn dan zou je zeggen 12de. Maar dat is ook terug te zien hoeveel geld en hoe snel wij geld sturen naar rampgebieden. We zitten altijd bij de eerste en we sturen altijd bijna het meeste. Maar wanneer zijn de burgers van NL aan de buurt? Waarschijnlijk als laatste

Da's dus precies wat ik bedoel met dat voorop lopen.
Maar zo gauw je roept van dat ze eerst eens naar het eigen land moeten kijken (ook al bedoel je het goed), dan word er meteen met termen als "racistische gedachten", "rechtse schooier" of soortgelijken gegooid zonder dat je er zelf dat soort bijbedoelingen bij hebt.

Ik houd van mensen. Maar ze moeten wel op hun eigen plekkie blijven. Nederland snapt dat niet, ze laten iedereen maar toe....

Ik ga emigreren naar een land die dat wel snapt!

Dat dat gewoon 18 uur heeft moeten duren voordat men hier achter kwam!

:biggrin::biggrin::biggrin:

Het is nooit te laat

balken elende moet oprotten ,en heel gauw.
anders krijgt hij van mij een .... oke.hahaha
hij maakt nu al veel kapot voor velen.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan