Een kennis van me schreef dat eens anders. C voor Corruptie, D voor Doofpottaffaires en A voor Afpersing of Asociaal of Arrogant (maak zelf je keuze naar eigen inzicht).
Maarja, NL gaat veel te ver mee in wat de US graag wil.
Neem nu dat feit laatst dat de US maar vond dat als hier een US militair of inwoner (wat was het ook alweer) veroordeeld zou worden dat zij het recht hadden die hier eventueel uit de gevangenis te halen, zijn ze nog wel lekker daar?
Daarnaast het idiote uitlevergedrag van NL. Duitse oorlogsmisdadigers worden nog niet eens door Duitsland uitgeleverd als ze daar wonen en Duitser zijn, ze kunnen dan hooguit daar berecht worden, nee maar NL loopt wel voorop met hun eigen inwoners uit te leveren aan de US bijv. met dat belachelijke rechtssysteem wat ze daar hebben?
Met jouw verhaal ben ik het ook volledig eens Big_G. Er gaan miljoenen, zoniet miljarden daar naar toe, waar ze op dit moment best met een hoop minder kunnen.
Ik begrijp dat als we in een situatie zitten als NAVO zijnde, dat we dan mee moeten doen en dat kost geld.
Maar in Irak zitten we op verzoek van de US, en niet als NAVO dus terug met die handel, geld besparen.
De US moesten zonodig daar op eigen houtje gaan bakkelijen met de Engelsen, dat ze het dan ook maar opsoppen. Nee ondertussen heeft het al weer een NL soldaat het leven gekost en wat moeten we daar? WIJ hebben die inval toch niet gewild?
Ook al dat geld wat naar het buitenland stroomt (ongeacht welk land), daar kan ook behoorlijk op gekort worden. Wij als kleine landje hoeven niet perse voorop te lopen en de grote jongen uit te hangen als er iets weg te geven valt.
Op zich geen probleem dat Nederland zich als sociaal land profileert, maar doe dit dan wel als het kan, en niet als je zelf bijna de hele staat tegen je hebt vanwege de idioot hoge bezuinigingsmaatregelen waarvan er ook nog de nodige op zichzelf staand al idioot te noemen zijn.
Kort op je hele buitenland uitgave, of het nu steun is of oorlogsuitgave of derde wereld of wat dan ook, gewoon eens een 20%. Dan heb je als land al zoveel over dat je in 1x dat miljardentekort wat we nu hebben zo'n beetje opgelost hebben en kunnen de mensen van eigen land toch even een beetje lucht houden, met name de lage inkomens.
Dan heeft het buitenland beleid alsnog 80% over van wat ze normaal hebben. Oke dat is een hap minder, maar als wij ziek worden, in de wao terecht komen of werkloos worden krijgen we toch ook maar 80% of minder?
Als het is om het eigen land even een beetje lucht te gunnen, dan vind ik dat we zo'n maatregel tijdelijk moeten kunnen nemen, er zijn genoeg grotere landen met meer geld (bijv. de US?) die dan best even zouden kunnen bijspringen.
Maar nee... dat doet de regering niet dat zou asociaal en discriminerend zijn.
Maar in feite is het gewoon belachelijk, want waarom moeten we altijd voorop lopen overal mee?
En dat is inderdaad net zo als met kentekenplaten, chauffeursdiploma, etc. etc. We mogen ook best eens tweede of derde zijn, da's ook mooi genoeg af en toe.