Poolse werknemers werken zich dood.

S

stephopper

In Amsterdam is een Poolse werknemer
omgekomen toen hij tien verdiepingen
naar beneden viel.De 23-jarige man was
met collega's bezig om op het Koningin
Wilhelminaplein gevelplaten te monteren
toen hij plotseling naar beneden viel.

Dat is geen wonder deze mensen hebben nooit van vca gehoord en voor de nederlandse werkgevers ook nog eens harde werkers,maar dit zou een werkgever nog wel eens veel meer kunnen kosten. dan dat het opleverd.

Momenteel stikt het hier ook van die mensen in het oosten, ze slapen in auto. of hebben een zwarte klus via via. en zijn dan intern bij diegene waar de klus geklaart moet worden. goed die mensen willen ook leven. maar voor mij mocht de muur gisteren al weer hergebouwd worden. en dan nog de roemenen en tjechen die ook nog los gaan komen.deze mensen lappen meestal alle regels aan hun laars.

grtz/

Ik was diep geschokt toen ik dit bericht las.

Het zijn niet die mensen uit Tjechie Polen en Roemenie die de regels aan hun laars lappen.

Maar die verdomde klootzakken opdrachtgevers die denken dat deze mensen voor alles ingezet kunnen worden.

Eens krijgen die uitbuiters de rekening gepresenteerd . Voor die arme Poolse jongen is dat te laat.

Ja stephopper, het is weer een voordeel van Europa in Brussel!
Dat noemen die sukkels daar eerlijke concurentie!!
En het is wat Donner en de werkgevers wilden.
Die Polen spreken (en schrijven) geen enkele taal buiten Pools, zelfs geen steenkool Duits!
En werken op of onder het minimum loon (bruto een euro of zeven).
En maken zo voor Nederlanders de cao kapot.
Want werkgevers denken dat de rest dat dan ook maar moet.
En het maffe is dat in Polen zelf er een tekort aan arbeidskrachten is.
Dit is wat het "mooie' Europa ons allemaal brengt.

Grtz.

Maarja in bepaalde takken zijn ze niet te missen...
Vindt nog maar eens een hollander die aardbeien of appels gaat plukken.
Daar zijn ze dan wel weer goed genoeg voor.

Neem de vrachtwagen-chauffeurs....
Daar nemen ze 2 polen die dag en nacht rijden, Voor 1 nederlander.
Dat vindt ik ook niet kunnen,Want I.d.d ze hebben niet de zelfde cursusen gahad als hier.

Kut Brussel :(
Nauwja kan alleen brussel niet de schuld geven hoor.
Als ze in brussel iets bedenken, Dan voert nederland dat gelijk in.
Niet even wachten zoals duitsland of belgie NEE, Gelijk invoeren die regels....
Nee ik ben ook mijn baan kwijt..Door die sukkels uit brussel :(

Stja eerlijk is eerlijk het zijn harde werkers die polen,
Maar als je alles 3 keer moet uitleggen.! dat kost ook tijd.

Weet er alles van we hadden ze in een groot bedrijf waar ik 30 jaar heb gewerkt, op een dag kwamen er 40 polen om te werken van een zuster bedrijf uit polen. of wij die mensen wel ff willen inleren ja duh!!.

Maar moesten op het matje komen dat was werkweigering dus niet meewerken betekende jas aan. de bond ingeschakeld en kon er niets aan doen. alleen het verblijfs termijn van die mensen was beperkt op uitleen basis. dus moesten na een bepaalde tijd weer terug.

Ze hadden kost en inwoning (hotel) een lease auto en 400 euro in vol continu dienst 4 ploegen. en deden het zelfde werk als onze werkers alleen hadden ze geen pauze die hoefden ze niet.

Na driekwart jaar was bedrijf zogenaamd falliet hadden alles in apparte B.V Zelfs personeel dus nergens aanspraak op. en nu draaien ze in polen met 240 man personeel in polen. een nederlandse multi concern was het vroeger waar over het hele land wel 20.000 mensen werkten. dus ik bedoel maar.

Binnekort gaat weer een tak van dit bedrijf naar polen waar nu zo,n 300 man werken. en zo verdwijnt er steeds meer. en denk dat in 3008 dat alles weer terug komt als wij zulke arme sloebers zijn geworden en de status hebben van lage lonen landen.

Van die hele brut zakt mij telkens de broek weer af.

grtz/

Nja kweetniet, aarbeien plukken op 10 hoog, hihi!
Ze zijn nu blijkbaar op alles los gelaten.
Dan moeten ze ook hier maar een vca halen, en opleidingen enzo!
Wat nu gebeurt heeft helemaal niets met eerlijke concurentie te maken.
En da's schandalig.
En inderdaad in DenHaag hebben ze echt geen idee wat er in de echte wereld gebeurt!

Grtz.

Ze plukken ook aarbeien die buiten aan het balkon hangen hoor. al brengt het maar een eurocent op.

De staat verdient er massaal aan terwijl de polen hun euro,s besteden in polen zelf. ik had eentje bij mij die leefde op water meegenomen uit het hotel en vrat brood wat collega,s een dag hadden laten liggen.

Want alles is hier voor hun enorm duur. wij moesten minimaal vca hebben en werden ook aangespoort om vapro A/B te halen voor het bedrijf anders zat de mogelijkheid er in dat je geen schaal in loon omhoog kon. of andere werk doen wat minder intensief was en ook een schaal naar beneden ging. maar de polen namen het werk over zonder enkele papiertje.dus het werk ging er wel om door wat ze zijn ook nog eens fanatiek in het werk leer proces. al ging er vaak een keer wat mis maar dat compenceerde wel met hun loon.

Nee praat me er niet van heb ruige jaren meegemaakt met stakingen e.d maar hebben niks gewonnen alleen maar elende. en tegenwoordig is de baas echt weer de baas en krijgen ze te veel vuur aan hun schenen verkassen ze gewoon. en wat dat minder in de schatkist brengt wordt wel weer doorberekent aan de bevolking.

Oost groningen was de graanschuur van nederland nu hebben ze hier 300 hectare onder water laten lopen voor recreatie. en onstaat een gebrek aan graan. we hadden hier twee suiker fabrieken eentje vande week dicht gegaan wat de derde wereld kon niet concureren met europa productie was hier te hoog. allemaal regels van brussel terwijl wij ons nu blauw betalen aan d.i.v grondstoffen omdat overal schaarse optreed.

Die hele ezels daar in brussel maken ons kapot. als nederland al dat geld inversteerde wat ze nu naar brussel brengen hadden wij de gezondheidszorg gratis. ook het aardgas waar we boven op zitten betalen we het meenste van europa. en dit jaar kunnen we onze borst ook weer nat maken want gemiddeld wordt de energy 150 tot 400 euro per jaar meer. ze spelen er mooi op in mensen moeten zuiniger stoken we hebben haast geen winters meer en zijn 300% duurder uit. wat moest dat wel als we nog winters hadden van -20 graden die ik ook gekend heb.

Het is gewoon niet leuk meer driekwart van je loon kan je afmesten aan lasten en van die kwart moet je nog vreten. en krijg je ook nog een rolberoerte als er weer zo.n blauwe rakker op je deurmat valt. denk je dat je rond bent hebben ze ondekt dat je twee jaar terug te veel hebt ontvangen en je vakantie geld kan inleveren. het is een mooie zelfverrijkings staat aan het worden.

Ik hoef heus niet meer maar lever graag niets in. maar wat je nu ziet leveren we als maar meer in. we profieteren niet meer van de economie omdat ze dat ons afstelen. die verrekte zalm zij eens een paar jaar terug we moeten nu inleveren voor de toekomst omdat de economie toen slecht draaide met hoge werkloosheid. wat je nu ziet met goed draaiende economie is dat je nog meer inleverd dan ooit te voren. wanneer zal de bevolking eens wakker worden!!!

grtz/

Heb je er nog meer kweetniet, haha!
Maar er schijnen er veel in Brabant rond te lopen freggel1.

Grtz.

In onze streek zitten er idd erg veel, je ziet hier bijna niets anders dan van die kleine gele autotjes rondrijden van dat uitzendburo, ben even de exacte naam kwijt, maar het is niet leuk meer...

Kom je 'savonds bij onze dirk in deze tijd dan hoor je geen nederlandse taal meer, maar enkel oost-europeaans, en om dan over de zomerperiode maar te zwijgen wat de campings hier betreft.

Er zitten ook heus wel goede tussen hier, want enkelen werken sinds kort ook op het bedrijf waar ik werk, maar ik trek mijn twijfels of het wel zonodig is dat men de grenzen open gedaan heeft, want op dit moment hoeft er volgens mij in nederland niet 1 werkeloze te zijn, maar aannemen is een tweede...

Maar afijn ik dwaal af, het ging erover dat er doden gevallen zijn, op zich heel erg, maar ik vrees dat dit ons ook kan gebeuren, want als je over werkdruk gaat spreken en vermoeidheid kun je bij ons ook tussen machines terecht komen die niet zomaar stilstaan met de aanwezige noodstoppen.

Tja dat is iets wat ik altijd met liefde en plezier gedaan heb, en volgens mij stonden er toendertijd hier in de regio de meesten van heel Nederland, maar dat doet er even niet toe.

Punt is volgens mij gewoon dat de lonen in die sectie ver onder de maat zijn, want het is in de land en tuinbouw gewoon kei en keihard werken, nu wat minder omdat het daar ook meer en meer geautomatiseerd raakt middels rooimachines en dergelijke, maar er moet nog erg veel met de hand gebeuren, want hier in het natte kikkerlandje kun je tegenwoordig met de zachte winters nauwelijks meer het land op, doe je dat wel met je zware materiaal dan groeit er voorlopig niets meer omdat je heel je grondstuctuur naar de kloten rijdt!

Dus dan wordt het gewoon ouderwets met de hand/schop en riek alles uit de grond zien te werken in weer en wind.

En dat is 1 van de hoofdredenen dat wij hollanders dit werk niet meer willen, want je werkt jezelf compleet naar de kloten, voor vaak veel te weinig geld, want je zit wat werk betreft in de onderklasse, want scholing is er nauwelijks voor nodig.

Maar afijn ik stop er mee met typen in dit onderwerp, punt is dat ik dit werk meer dan 15 jaar gedaan heb, en goed genoeg weet wat het is, kan er een heel boek over schrijven als het moet, en begrijp dat er nu enkel polen voor te vinden zijn, want ik zou het niet meer willen, laat staan dat ik het nog kan!

Nja freggel1, het gele gevaar heeft blijkbaar een andere betekenis gekregen dan vroeger!
Feit is wel dat die uitzendbureau's bakken geld verdienen aan die Polen.
En dat die Polen zo hard zouden werken wordt wel hard geschreeuwd, maar is nog nooit bewezen.
Dat ze vaak voor veel overlast zorgen is al herhaaldelijk in de pers geweest.
Merkwaardig dat in Brabant ook veel autodiefstal/inbraak is.
Maar in het algemeen schijnen er veel oost-Europese bendes aktief te zijn.
Pas was nog in de pers het verhaal over de vrachtwagen diefstal/inbraak in ik meen Venlo.
Daar is de politie eindelijk eens aktief in geworden.

Je zegt dat er niet 1 werkeloze hoeft te zijn.
Nou, sinds ze die Polen hebben los gelaten, kunnen veel Nederlanders van Turkse of Marokkaanse afkomst die goed Nederlands spreken het helemaal vergeten.
De werkgevers nemen ze gewoon niet meer aan.
En de politiek maar klagen, hoe kan dat!!

Grtz.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan