poort forwarden in linux

kjonker

Active member
Lid sinds
12 jun 2003
Berichten
220
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
56
Ik heb een debian een servertje voor de fun.

Maar ik wil een lager poort 4000 forwarden naar 8000 port
Is dat mogelijk en simpel te doen ?
 
Ja, kun je eenvoudig doen via iptables.
--iptables -A INPUT -i eth0 -p tcp --dport 4000 -j ACCEPT
--iptables -A INPUT -i eth0 -p tcp --dport 8000 -j ACCEPT
--iptables -A PREROUTING -t nat -i eth0 -p tcp --dport 4000 -j REDIRECT --to-port 8000

Feitelijk staat poort 8000 dan ook open.
Kan ook anders, maar dan moet je ook "lo" regels gaan maken etc.
Ik had vroeger gShield draaien, een makkelijke firewall die je met een tekst bestandje kon bijhouden.
Daar bestaat nog een oude versie van. Die stuurt dan iptables aan, stuk makkelijker.
 
Ik gebruik een programma maar die gaat tot 6000 maar wil een hoger poort nummer nemen.
Die accepteert hij niet

maar stel ik gebruik een poort 80000

dan zou ik doen

--iptables -A INPUT -i eth0 -p tcp --dport 4000 -j ACCEPT
--iptables -A INPUT -i eth0 -p tcp --dport 8000 -j ACCEPT
--iptables -A PREROUTING -t nat -i eth0 -p tcp --dport 4000 -j REDIRECT --to-port 80000

en dan blijft 80000 gewoon werken
 
je moet dan wel iptables hebben geinstalleerd. wil je ook data terug sturen vergeet dan POSTROUTING niet. poort 80000 bestaat niet, max 65535
Je voorbeeld is bijna goed, je moet dan niet poort 8000 accepten maar 80000.
Wil je het naar een ander apparaat sturen dan zul je in de routing regels ook een destination adres moeten opgeven.
 
Ehmm..... ik begrijp het niet helemaal.
Ik zie geen verschil tussen wat ik als oplossing heb geplaatst en wat je zelf neer heb gezet kjonger? Dat is toch precies hetzelfde? Behalve poort 80000 dan (die niet bestaat).
Je schrijft ook gewoon hetzelfde als wat ik al zei dat poort 8000 gewoon zou blijven werken en die staat ook gewoon open van buitenaf rechtstreeks.

Eendenteam zei:
Je voorbeeld is bijna goed, je moet dan niet poort 8000 accepten maar 80000.
Exact, dat is dan ook het enige verschil met mijn oplossing, en ik had hem wel goed want bij mij stond wel 8000.:)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan