Prachtige overwinning!

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.773
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Nou Max heeft het weer gepresteerd! :bier: :eerste:

Hele mooie race geweest en het is hem ook niet in de schoot komen vallen. Even dacht ik nog dat ie tweede kon gaan worden achter Hamilton en misschien wel 3de. Maar in elk geval wel voor Leclerc.

Echter de safety car gooide alles om en toen werd het pas echt spannend. Risico genomen door in de pits naar rood te gaan. Dat deed Russel ook en zo kon Verstappen de tweede plek pakken in de pits.

Even had ik toch het idee dat bij de herstart na de SC Hamilton toch iets -te- gemakkelijk naar rechts ging, mijns inziens om te zorgen dat Verstappen te vroeg over die start/finish lijn zou gaan, hetgeen niet mag. Hij is geniepig genoeg om dat soort truukjes uit te halen. Het ging ook maar om 5/1000ste of zoiets. Maar het lukte niet en hups, niet alleen Max voorbij, maar daarna ook nog teammaat Russel en ook Leclerc zodat ie 4de werd.
Jammer voor hem, maar Russen had zelf voor die rode band gekozen, als Hamilton dat ook had gedaan had ie misschien wel gewonnen en niet tegen zijn team hoeven janken zoals ie nu weer deed.

Maar goed, genoeg over hem. Verstappen hard gewerkt en weer een mooie overwinning met name ook door zeer goede team strategie! Proficiat! (Y)

Het commentaar. Deze keer Nederland 1 gekeken maar pffff... Olav maakt wel eens een foutje wat ie dan meteen corrigeert. Maar het aantal fouten wat ik nu gehoord heb, was veel te noemen en sommigen niet of veel te laat gecorrigeerd.
Ook enkele keren door het radio gesprek met Verstappen en Leclerc gewoon heen geluld, dat zie ik Olav zelden doen. Je kreeg wel achteraf te horen wat ze gezegd hadden, maar dat wil je "in the heat of the moment" horen en niet achteraf.
Dus v.w.b. commentaar op NL 1 een mager zesje, nipt voldoende.
 
Super mooie race met een geweldig resultaat voor Max!

Het commentaar op Ned-1 vond ik best wel prettig. De foutjes die de commentator maakte kun je wijten aan het gebrek van ervaring.
Hij was geen Olav Mol die de details kent, maar de manier van commentaar vond ik absoluut erg prettig in vergelijking met het commentaar op Viaplay.
Ook vond ik de kennis meer dan voldoende en de commentator deed ook veel uitleg voor beginnende kijkers die de F1 nog niet zo lang volgen.

Op Viaplay wordt hoofdzakelijk verteld wat de kijkers al hebben gezien, als zijnde een soort van radiocommentaar, om over het oeverloze gepraat over onzin nog te zwijgen.

Ik vond het al met al erg prettig F1 kijken! :)
 
De foutjes die de commentator maakte kun je wijten aan het gebrek van ervaring.
Banden die er pas 2 ronden op liggen zeggen, terwijl in beeld stond dat die er al 4 ronden op lag en je als commentator ook weet dat Verstappen al meer dan 2 ronden geleden binnen was gekomen? Ik ben de andere fouten kwijt, maar het waren echt geen foutjes. Er zijn behoorlijk wat klachten over ook.
Natuurlijk is het geen Olav Mol, maar ik dacht dat het niet slechter kon dan Viaplay, heb me echter vergist.

Inderdaad werd er eerder commentaar gegeven voor beginners, dat was elders een klacht:
Henry bracht deze wedstrijd alsof heel Nederland voor het eerst een F1-wedstrijd zag.
hetgeen ik op zich niet zo erg vind om dat eens tussendoor te hebben dus dat zie ik niet als slecht. Echter zeggen dat hij de 3de wedstrijd op rij zou winnen met Zandvoort??? Beginnersfout? Nou dat moet je als commentator gewoon weten dat het de 4de is. Ook is het niet leuk dat als je eerst een heldere uitleg geeft over dat paarse blokje (snelste race tijd), dat vervolgens nog een keer volledig doet als dat een paar ronden later Leclerc dat krijgt. En zo is er wel meer.
En v.w.b. de NOS zelf was het een behoorlijk misser dat ze niemand in de pits hadden.

Meningen verschillen maar ik heb liever niet zo'n reeks van fouten en al helemaal niet graag dat mensen door cockpit radio's heen praten.

Helaas was Olav ook niet te beluisteren omdat de NOS enkele seconden voor lag op Viaplay, dus dat schoot ook niet op.

Al met al vond ik het ook prettig F1 kijken, maar dat was alleen omdat het spannend werd. ;)
 
Ja idd prachtige race.
Echt spannend. Zowel bij Mercedes als bij Ferrari wat knullige dingetjes. Bij Carlos S maar 3 banden bij de pitstop. Die jongens redden het niet op deze manier.
 
Ik ben zo benieuwd naar de kijkcijfers van Viaplay. Ze komen niet naar buiten ik weet het maar er was een oproep om allemaal te kijken via de NPO ipv Viaplay.
 
Ik heb ook gekeken naar npo 1.
Ik vond het verslag nog minder dan bij viaplay.
 
Bij ons stond de race op de achtergrond, er reden hier mooiere creaties die heel de tocht kunnen doen met 1 setje banden! :biggrin:
 
Ik ben zo benieuwd naar de kijkcijfers van Viaplay.
Ja ben ik ook wel benieuwd naar. Ze zagen bij KPN wel de data hoeveelheid omhoog gaan, dus veel iptv denk ik en misschien F1 app.
Maar de meeste Nederlanders zullen vermoedelijk wel naar NPO1 gekeken hebben.
Vorige week was het op de Belg ook een stuk beter dan bij Viaplay (en beter dan de NOS). ;)
 
Dat was zeker een leuk verslag.
 
Olav is qua kennis onovertroffen en heeft een scherpe analyse en dus voor elke verslaggever lastig te evenaren.
Op viaplee is het commentaar helemaal bagger, dus in vergelijking vond ik het NOS commentaar best prettig.
De doorgewinterde kijkers hebben geen verslaggever nodig om bepaalde zaken te begrijpen en de beginnende kijker vind elke vorm van uitleg wel fijn.
 
Het nadeel van het commentaar op Viaplay is dat ze vertellen wat je zelf al ziet gebeuren, daar heb je geen commentaar voor nodig, tenzij je blind bent maar dan zal je denk ik een ander medium gebruiken om de race te volgen.
Het is net als SBS6/NET5 (en derivaten), daar heb je ondertitel en vervolgens nog een idiote voice-over die vervolgens nog eens uitspreekt wat de ondertitel al heeft laten zien, zeeeeeeer irritant, ik heb dezelfde rillingen bij het commentaar van Viaplay, de stemmen zijn zeer eentonig en er komt absoluut niet het 'vuur' uit zoals we van Olaf gewend zijn.
 
en er komt absoluut niet het 'vuur' uit zoals we van Olaf gewend zijn.
Dat vuur was bij de NOS ietsie (zeer miniem) beter dan bij Viaplay. Maar de beste optie lijkt mij nog altijd voor de echte liefhebbers gewoon TV kijken en geluid van de F1 Radio, met Olav dus.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Maar de beste optie lijkt mij nog altijd voor de echte liefhebbers gewoon TV kijken en geluid van de F1 Radio, met Olav dus.
Geef mij maar het commentaar van Sky UK ( gelukkig kan ik die gewoon selecteren in F1 TV Pro, alhoewel het internationale commentaar in het engels bij F1 TV Pro ook lang niet slecht is )
 
Vergeet het nooit meer dat Olav, Hannah Smitz niet kon en haar een "Tiepmiep" noemde in een live uitzending. pfffff
Tevens afgelopen weekend een paar keer voor Jacks Race-cafe gezeten Jezus wat een hoop onzin, daarin was Olav nog niet eens de ergeste, de "beschonken"heer Plooy pakte daar de hoogste score
 
Vergeet het nooit meer dat Olav, Hannah Smitz niet kon en haar een "Tiepmiep" noemde in een live uitzending. pfffff
:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: Whoehahaha... ja oke als je er even niet op komt. Ik vind 'm geweldig. Humor! :biggrin:
Ja inderdaad, het Race-cafe is niet altijd je van het inderdaad. Maar daar kijken we hier vrijwel nooit naar.

Iedereen natuurlijk zijn eigen smaak v.w.b. commentaar. Misschien is Engels wel beter, geen idee, Duits is ook niet slecht, maar de meesten luisteren het liefst naar Nederlandstalig commentaar en dan is Olav toch wel de beste. Hij is immers ook het populairst.
Maar zoiets groeit met de jaren, misschien komt dat bij de nieuwe lichting t.z.t. ook wel.
 
Tijdens de GP van Italië zijn er 2 Nederlanders te zien. Dat is lang geleden dat er 2 Nederlanders tegelijk hebben gereden.
 
En ook nog naast elkaar bij de start.
 
2 Nederlanders in de top 10. Max op nummer 1 en Nyck de Vries op 9. De Vries heeft dus gelijk punten gepakt. Nu hoorde ik op de radio (volg F1 al jaren niet meer op tv) dat de Vries volgend jaar mogelijk een vaste rijder gaat worden.
 
Bij Williams? Dus Latifi er uit...
Dat zou voor het team een aderlating van 30 miljoen zijn....aan de andere kant een kostenbesparing aan schade van 300 miljoen! :ROFLMAO:
:ROFLMAO:
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan