Prachtige overwinning!

Het schijnt een pay back te zijn van Monaco waar Max zich niet als eerste kon kwalificeren omdat Perez volgens hem expres zijn wagen parkeerde in de vangrail.
 
Echte teamplayer die Max, zijn ego belangrijker
Is dus ook van toepassing voor Perez. Want die flikte het op een belangrijker moment in Monaco.
Staat ook in post #37 vorige pagina Nummer 10. ;)

Als je over teamspeler praat, dan is dat voor iedereen van toepassing. En in Monaco was veel belangrijker dan nu, en zoveel heeft ie dit seizoen nu ook weer niet gedaan. Gelukkig wel meer dan verleden jaar want toen was het helemaal bagger.
Anyway als je dan zoiets flikt terwijl dat het WK evt. kan kosten en veel meer punten opleveren kan voor het WK, dan moet je ook niet janken als je collega dan zoiets heeft van "dat onthoud ik" en je dan hier 1 punt af pakt voor een 2de plek.

Dus ja, het zal wat rommelen maar Perez is ook niet echt de beste team maat. Dus ik kan het wel begrijpen, maar zoiets had feitelijk al lang uitgesproken moeten zijn.
 
Ik kan wat minder begrip opbrengen voor de actie van Max, het getuigd van kleuterschool gedrag wat je in deze professionele wereld niet zou verwachten.
Perez heeft zich intertijd wel verontschuldigd voor die actie en ik snap dat die dan even verwerkt moet worden maar om nu een half jaar na dato daarop nog even op deze manier te reageren kan mijn waardering niet krijgen, denk dan even in het belang van het team en schuif jouw ego aan de kant.

Hou er rekening mee dat die ego hem vaker in de weg gaat zitten, zeker op die jonge leeftijd is het heel lastig er goed mee om te gaan.
 
Perez heeft zich intertijd wel verontschuldigd voor die actie en ik snap dat die dan even verwerkt moet worden maar
Ja dat is wat ik bedoelde dat het feitelijk al lang uitgesproken had moeten worden. Ik wist niet van deze verontschuldiging en of die echt gemeend was.
Maar als dat wel het geval is geweest, dan had Max toen moeten aangeven daar nog altijd moeite mee te hebben.
Je moet ook dingen achter je kunnen laten dus in dat geval is het inderdaad een kinderachtige actie.
Hij heeft inderdaad wel een ego.

Wat ik daar bijv. jammer aan vindt is dat ie bijv. relatief weinig aandacht aan de fans besteedt vergeleken met anderen.
 
@ Tech, helemaal mee eens, ik had het niet beter kunnen verwoorden. Ik vind dat "koning" Max langzaam wat nare trekjes begint te vertonen.

B.
 
Zullen wij eerst even naar de situatie kijken? Max reed in de laatste ronde zo'n 4 seconden voor Perez.

Wanneer Max 4 seconden langzamer was gaan rijden, dan had hij een straf aan zijn broek kunnen krijgen vanwege onnodig langzaam rijden.
Perez raakte te ver achter waarbij Max het dus niet nodig achtte om Perez er langs te laten.
Max heeft de gehele race achteraan gereden en heeft zich naar voren gewerkt. Waar was Perez?

(even advocaat van de duivel spelen :devilish2:)

De teamradio van Sergio Perez en zijn engineer​


Na de herstart verliest Perez achtereenvolgens plekken aan Carlos Sainz en Charles Leclerc. Die laatste is een belangrijke tegenstander in de strijd om de tweede plek in het kampioenschap. Op de mediums is Perez echter flink in het nadeel ten opzichte van de andere rijders op zacht rubber. Perez verdedigt zijn vijfde plek stevig, maar kan niet voorkomen dat Alonso in bocht 4 aan hem voorbijgaat.


Hieronder de communicatie van hoofdengineer Hugh Bird aan het adres van de Mexicaan.


Bird: “Vecht niet met Max.”

Bird: “Vecht niet met Max. Als jullie in de laatste ronde nog samen zitten, wisselen we terug.”

Bird: “Laat Max gaan en jaag op Leclerc.”


Verstappen komt de volgende ronde voorbij.


Bird: “Er ligt debris bij de apex van bocht 1.”

Bird: “Nog vier ronden te gaan, met deze erbij.”

Bird: “Drie ronden te gaan. Mode 6, mode 6.”

Bird geeft een technische aanwijzing om de balans van de auto aan te passen.


Bird: “Twee ronden te gaan.”

Bird: “Oké, laatste ronde..


Bird: “Als Max niet langs Fernando komt, laat hij je voorbij na bocht 12.”


Bird: “Oké, Max laat je voorbij.”

Perez: “Dank je wel daarvoor jongens, dank je wel.”

Christian Horner: “Het spijt me, Checo.”

Bird: “Recharge on Checo, fail 84.”

Bird: “We bespreken het allemaal tijdens de debrief na afloop.”

Perez: “Ja, het laat zien wie hij [Verstappen] echt is.”

Er volgt weer een technische aanwijzing van Bird.
Perez: “Ja, wat een race. We waren nergens aan het einde, met deze mediums.”

Bird: “Kom in de pits en zet de wagen in P1.”


Het gaat het met name om deze uitspraak:
Bird: “Vecht niet met Max. Als jullie in de laatste ronde nog samen zitten, wisselen we terug.”
Zij zaten echter niet bij elkaar...
 
Laatst bewerkt:
Ik kan wat minder begrip opbrengen voor de actie van Max, het getuigd van kleuterschool gedrag wat je in deze professionele wereld niet zou verwachten.
Perez heeft zich intertijd wel verontschuldigd voor die actie en ik snap dat die dan even verwerkt moet worden maar om nu een half jaar na dato daarop nog even op deze manier te reageren kan mijn waardering niet krijgen, denk dan even in het belang van het team en schuif jouw ego aan de kant.

Hou er rekening mee dat die ego hem vaker in de weg gaat zitten, zeker op die jonge leeftijd is het heel lastig er goed mee om te gaan.
Perez wordt royaal betaald om de tweede rijder te spelen. Perez zal zelf ook moeten presteren op de baan en Max hoeft niet aan een dood paard te trekken.
Toegegeven, Max had iets genuanceerder kunnen zijn op de boordradio en zijn actie cq standpunt vriendelijker moeten verdedigen, maar Max heeft een punt.

Tel daarbij op dat alle "minder vriendelijke" coureurs kampioen zijn geworden.. (schumacher e.d.)
 
Men kan het noemen hoe men wil, maar als er nu zelfs (doods)bedreigingen worden geuit naar Max maar zelfs ook naar zijn familie, zoals zijn zusje, dan gaat het veel te ver.
Zoveel crap is er ook niet richting Perez gemaakt toen die er het meest van vorig jaar gewoon een zootje van maakte, maar hoe dan ook, bedreigingen uiten gaat veel en veel te ver, en zeker voor zoiets.
 
@Tijger, helemaal mee eens, te
triest voor woorden natuurlijk. Hoe ik er zelf over denk heb ik al gepost. Argumenten die hier boven genoemd worden zoals het gevalletje Monaco en of Max vorig jaar en dit jaar wel of niks aan Perez gehad heeft zijn wat mij betreft dan ook helemaal niet spannend of van toepassing. Punt waar het mij om ging is het feit dat Max teamorders of in dit geval een vriendelijk maar dringend verzoek om Perez voor te laten gaan
geweigerd heeft en daarmee plaatst hij zich boven de belangen van het team. En wat mij betreft is niemand groter dan de club waar hij voor speelt of het team waar hij voor rijdt, ook Max Verstappen niet. Maar goed alle ophef hierover gaat inmiddels alle perken te buiten en die bedreigingen tegen hem en zijn familie zijn buiten alle proporties natuurlijk. Ja jongens vrees dat dat de wereld is waar we tegenwoordig in leven, triest maar waar.
 
Men kan het noemen hoe men wil, maar als er nu zelfs (doods)bedreigingen worden geuit naar Max maar zelfs ook naar zijn familie, zoals zijn zusje, dan gaat het veel te ver.
Welkom in een verziekte en gefrustreerde maatschappij.
Ik kan mij herinneren dat er ooit eens een filosoof iets heeft gezegd over ontevreden bevolkingen en dat daar een voedingsbodem voor (burger)oorlog in schuilt.
Veelal zijn overheden hier debet aan.
 
feit dat Max teamorders of in dit geval een vriendelijk maar dringend verzoek om Perez voor te laten gaan
geweigerd
Dit omdat het nooit is besproken tijdens de teambesprekingen vooraf aan de wedstrijd. (briefing)
Min of meer, zoals er nu word gesuggereerd, zou dit een teamvergissing zijn geweest wat bij Max koud op zijn dak kwam.
Wanneer je beide boordradio's simultaan naast elkaar neerlegt, helaas heb ik daar niet zo snel een link meer van, dan hoor je dat er een belofte is gedaan naar Perez maar dat Max daar niets van afwist..
Ergens op het internet heeft een slimmerik de teamboordradio's naast elkaar gelegd, wanneer ik deze heb zet ik het de link hier neer.

(worden snelle posts niet meer automatisch samengevoegd tot één enkele posting?)
 
(worden snelle posts niet meer automatisch samengevoegd tot één enkele posting?)
Nee dat was een aparte mod in de andere forum software. Die bestaat ook voor deze forum software, maar tot nu toe leek ie nog niet nodig omdat het een zeldzaamheid is dat mensen nog meerdere postings vlak na elkaar doen.
Maar als men het handig vindt kan ik die wel weer implementeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Dat hoeft niet perse.. Als ik het weet dan houd ik daar gewoon rekening mee. :)
 
Het was toch weer een mooie race. Max was snel weg en bleef ook vooruit.
Redbull had het goed bekeken met de strategie en ik weet zeker dat als Perez de laatste 10 ronden net zo hard zijn best had gedaan als in de laatste 2 ronden hij die Leclerc voorbij had kunnen gaan en die 2de plek zeker had kunnen stellen. Nu helaas niet.
Het maakte in elk geval de race op het eind echt nog wel even spannend.

Er was ook wat boe geroep te horen toen Max aan het woord kwam na de race. Beetje onsportief, maar van de andere kant ook wel een beetje begrijpelijk.

Hoe dan ook, toch heel mooi, als enige coureur 15 overwinningen binnen 1 seizoen op zijn naam, een nieuw record.

Op naar volgend seizoen, 5 maart begint de eerste race van 2023.
 
Ja en dan met N de Vries er bij.
 
..en wellicht Hamiltons laatste seizoen?
 
Dacht ik niet Dr.Z
Waarom zou hij dan stoppen?
 
Voor mij hoeft ie niet te stoppen, maar zelfs de commentators worden al moe van zijn geklaag en kunnen dat al voorspellen. Dat zegt al genoeg dat een mentaliteitsverandering bij hem toch wel verstandig zou zijn (zacht gezegd).

Inderdaad nieuwe seizoen met een nieuwe Nederlander erbij, dat maakt het dan weer extra leuk.
Na al zijn geneuzel en onsportief gedrag jegens Max en Red Bull, ook begin dit seizoen vond ik het wel karma dat ie niet 1 race gewonnen heeft dit seizoen.

Ben reuze benieuwd of en zoja welke nieuwe eisen er voor volgend jaar gesteld gaan worden aan de auto's.
 
De Merc's lopen een seizoen achter op ontwikkeling en Ham zijn contract verloopt eind 2023. De 8e wereldtitel kan hij vergeten in 2023, zeker nu Russel een stuk beter rijdt dan "opa" Ham.
Dus wanneer de onderhandelingen over zijn salaris teleurstellend gaan zijn, dan denk ik dat Ham iets anders gaat doen.
...tenslotte merk je nu al dat hij niet meer zo snel is dan weleer.
 
De Merc's lopen een seizoen achter op ontwikkeling
Nou dan gaan ze toch goed want ze zitten toch steeds vooraan en Russel heeft zelfs al een wedstrijd gewonnen. Dus ik verwacht wel dat ze meedoen met Red Bull en Ferrari in 2023.
Maar dat opa Hamilton in 2023 nog een wereldtitel kan behalen lijkt me ook niet realistisch gezien de Ferrari's en de Red Bulls zo snel zijn. Dan wordt het misschien wel meer competitie. We zullen zien.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan