Premiere toch begonnen met kaartwissel!

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.774
Waarderingsscore
1.000
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Ondanks eerdere berichten dat er wegens wat onvoorziene omstandigheden de Premiere zenders tot eind dit jaar op de oude codering bleven draaien is men inmiddels toch begonnen met de nieuwe codering en de kaartwissel.

Dit was reeds het tweede kwartaal van dit jaar gepland maar ging toen mis.

Vanaf gisteren werd op alle Premiere + Premiere Star zenders Nagra3 CA-ID:1833 & NDS CA-ID:09C4 (VideoGuard) geactiveerd.

Gezien de vele abonnee's in Duitsland kan het nog even duren, maar dit zo bekeken kan het dus al zijn dat de oude codering al voor of in oktober uitgeschakeld kan zijn en daarmee is het kijken middels keys dan ook voorlopig weer afgelopen.

Voor Nederlandse bezitters van een officiele kaart, let ook hier even op (Duitse tekst):

Eine automatische Einblendung des Digitalreceivers auf dem Bildschirm mit dem Hinweis "391: Jetzt neue Smartcard anfordern..." erscheint bei den betroffenen Boxen. Die Kunden sollen nach Angabe von Premiere ihre Telefonnummer, die Premiere-Seriennummer, die Premiere-Smartcardnummer und die Jugendschutz-Pin bereithalten. Alternativ können die benötigten Daten auch über die Internetseite von Premiere unter xxx.premxxxx.de/kartentausch angegeben werden.
Oftewel, het kan zijn dat in je beeldscherm komt te staan "391: Nu nieuwe smartcard bestellen..." in een aantal gevallen. Indien u dat heeft, Premiere bellen of via de website melden en uw telefoonnummer, premiere serienummer, smartcardnummer en pincode (voor beveiliging van adult zenders) gereed houden.

Aangezien u vermoedelijk de kaart via een handelaar hebt gekocht kunt u het beste met hem contact opnemen indien u dit in uw beeld ziet verschijnen.

Austria 9 TV en ORF 1 HD is ook met Videoguard begonnen, net als ORF 1 en ORF 2 en de regionalen alsmede "Kabel Deutschland".

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi BT

Ik heb nog steeds de Premiere-kanalen en Örf's op mijn kaartje; de erotische kanalen van Premiere zijn wel uitgezet. Als het volledige Premiere pakket straks ook niet meer te ontvangen is, heb ik pech; aan CardSharing denk ik op dit moment echt niet, omdat er dan mensen gewoon in je box of in je pc kunnen gaan kloten.(althans, dit heb ik gehoord).

(Uiteraard vraag ik geen reacties omtrend CS omdat ons board geen vrijschakelboard is), maar toch een vraagje omtrent de apparatuur, kan ik beter een Dreambox of een D-box2 -van Sagem- aanschaffen?)

Groetjes,

Bones

 
Moet ik toch weer wat anders gaan zoeken voor de Formule 1.

De Belg zendt hem niet altijd uit en naar RTL7 kijken is geen optie.

RTL Duitsland zendt hem ook uit, maar wordt regelmatig onderbroken door een groot blok reclame.

De trainingen worden door niemand uitgezonden buiten Premiere.

Een abo op alleen de sportkanalen is veel te duur, zeker als je andere sporten niet interssant vindt.

 
Het is nu bijna 14:00 uur en ik heb nog alle zenders van Premiere (behalve de erotische zenders) & Örf komt hier ook nog gewoon binnen

Vreemd toch?

Groetjes,

Bones

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee dat is niet vreemd, ze kunnen best wat later zijn, misschien werkt de technische dienst niet op zaterdag en willen ze toch geen risico's lopen voor de abonnee's. Daarom heb ik zelf het vermoeden dat ze het uitgesteld hebben tot maandag.

ALS er dan iets mis gaat, is de klantenservice voltallig aanwezig en de technische dienst ook want dan is het weekend voorbij.

omdat er dan mensen gewoon in je box of in je pc kunnen gaan kloten.(althans, dit heb ik gehoord).
Beetje onzin, dat ligt helemaal aan jezelf. Als jij dingen als telnet en ftp poorten gewoon gaat open zetten naar je Dreambox tja....

De Dbox2 van Sagem is in feite de voorloper van de Dreambox. De Dbox2 is door 3 merken uitgebracht, Sagem, Nokia en Philips als ik het me goed herinner. Dat is jaren geleden geweest toen er nog geen Dreambox uitgevonden was c.q. bestond.

Dat is dus de moeder aller Linux ontvangers.

Je kan er hetzelfde mee als op de Dreambox, alleen is de Dreambox populairder en daardoor wat meer ondersteunt op forums.

Persoonlijk vindt ik de Dreambox wat handiger in gebruik en wat mooier, niet alleen qua uitzien van de ontvanger maar ook menustructuur en uitzien van het menu etc.

Het is maar wat je wilt, kwalitatief doet het niet veel voor elkaar onder. De onderdelen van een Dbox2 zijn misschien wat duurder (en daarmee kwalitatiever), maar een Dbox2 heeft (als ik het me goed herinner) geen CI sloten. USB weet ik ook niet meer zeker.

 
@BT

Thx 4 info!

Groetjes,

Bones

 
Alle duitse betaal-stations zijn hier uitgeschakeld met mijn Zebra-kaart:(

Groetjes,

Bones

 
Foei... wie gebruikt er dan ook een Zebra-kaart.:biggrin:

Hier draait nog alles op de sleutels tot nu toe, behalve dan de erotische kanalen.

 
Hoi BT

Ik denk dat ik wel weet waar jij het over hebt (CS?)

Mijn apparatuur is stok-oud maar misschien koop ik wel eens een Dreambox.

Groetjes,

Bones

----- Added 6/11/2008 at 03:38:36 -----

Mijn Irdeto cam was naar de moer; hij kon mijn kaarten niet meer vinden.

Nu heb ik een andere Irdeto cam met italiaanse soft en alles werkt weer.

Groetjes,

Bones

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jammer Premiere nu helemaal op zwart .
Volgens mij ben je de enige.

Heb hier nog gewoon beeld.

Net nog gekeken naar James Bond.

 
Hier ook inderdaad nog beeld, maar het wordt wel steeds minder. Eerst waren alleen de erotische zenders op zwart gezet.

Gisteren of vandaag beklaagde mijn echtgenote zich er ook over dat Heimatkanal op zwart stond.

Schijnbaar werkt e.e.a. toch nog niet lekker bij Premiere of heeft dit tot problemen geleid want op dit moment (misschien al sinds veel eerder vandaag) werkt Heimatkanal gewoon.

Blijft afwachten dus.:)

 
"Gisteren of vandaag beklaagde mijn echtgenote zich er ook over dat Heimatkanal op zwart stond"

Zet je toch Schlager tv voor je vrouwtje erop!

Heeft ze iig nog iets wat er op lijkt

 
Ja Kees, die had ze ook al gevonden, maar die zendt alleen overdag uit op het kanaal van ... euh... Action Now als ik het goed onthouden heb?

Dus daar heeft ze 's avonds niets aan, maar toch bedankt voor de tip!:)

Overigens hoorde ik vandaag dat Premiere de 10e nu toch echt de boel wil overschakelen dus het zal me benieuwen of het dan inderdaad ook door gaat.

 
Nou gister is ze toch wel verwend, als ze eerst de hele dag naar Schlager TV heeft gekeken

en dan gisteravond heeft zitten zwijmelen bij het optreden van Hansi, mag ze toch niet klagen (LOL)

 
Hahahaha:biggrin: Nee, ze kijkt er meestal naar als ze naar bed gaat dus vlak voor het slapen gaan in bed nog even wat TV kijken en soms overdag.

Maar we hebben dit weekend te hard gewerkt, een paar kamers verhuist enzo dus heeft ze weinig TV kunnen kijken.:)

Ik ben al lang blij dat ze die zenders beneden vrijwel nooit op heeft staan want ze vallen niet bepaald onder het genre waar ik graag naar kijk (en de kids ook niet).:tong:

 
Mijn Irdeto cam was naar de moer; hij kon mijn kaarten niet meer vinden.

Nu heb ik een andere Irdeto cam met italiaanse soft en alles werkt weer.
Zelfs mijn Irdeto cam met Itialiaanse software krijgt het nu niet meer voor elkaar (icm mijn Zebra-kaart) om Premiere en ORF te ontvangen.

Helaas is alles hier op zwart gegaan.

Jammer:(

Groetjes,

Bones

 
Hoi met shearing alles nog open hier behalve prem direct en erotiek

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan