Ach, niet over de grens geweest, valt wel mee, spreek NL, DU en ENG vloeiend, Frans wat minder en gebrekkig Italiaans. Turks en Marokkaans is voor mij evenzoveel gebrabbel als dat ik een Fries snel in het Fries hoor spreken, versta ik ook geen bal van en dat is notabene binnen de grenzen.
Aan mensen die zich weer storen hieraan, lees het dan niet, het is hier off-topic dus dat wil zeggen dat het niet over satelliet hoeft te gaan, bij voorkeur zelfs niet.
@Lancelot, je hebt me niet overtuigt, NederDuits bestaat in mijn ogen niet, ga maar eens naar Kerkrade waar de mensen meer Duits dan Nederlands spreken, er bestaat ook nog zoiets als Neder-Saksisch, dat is ook zoiets als Neder-Duits maar dan anders, het is gewoon een soort grensprobleempje, maar dus echt geen taal.
En Nederlands is eigenlijk ook weer afgeleid van het Maastrichts want dat is de oudste stad van Nederland. Daarnaast spreken eigenlijk alle buitenlanders (mensen die buiten Maastricht wonen) gewoon de verkeerde taal.
Dat merk je al zo gauw je echt buiten de stadsgrenzen van Maastricht begint te raken, daar spreken ze allemaal verschillend hoe hoger je Limburg in gaat hoe erger dat het word, en toen zijn ze dat maar Limburgs Dialiect gaan noemen, maar dat bestaat helemaal niet, het is gewoon verbasterd Maastrichts.
Nog hoger is het Brabants geworden, en nog hoger wilden ze het weer zuiverder proberen te maken en daardoor is het Nederlands ontstaan.

Maar alle oorsprong komt dus gewoon van de Maastrichtse taal, zo eenvoudig ligt dat en die is weer ontstaan uit het Romeins.
Maar we zijn het nu gewoon zat en gaan het weer in orde maken, en daarom hebben we besloten alles weer terug te vorderen en we beginnen met windows, er is nu bijv. al een Maastrichtse Windows versie in ontwikkeling.

Zie attachment.
[attachment deleted]