Printer probleempje.

B

blokr

Na jaren wil ik weer eens wat printen in kleur, dus vanmiddag een cartridge gehaald van Wecare voor de HP Deskjet 400. Printer aangesloten op de XP machine en wat geprint....maar de printjes zijn voornamelijk groen. Ook op een oude P1 op dezelfde printer hetzelfde resultaat. Ik heb vervolgens de kop van de cartridge en de contacten in de printer gereinigd en softwarematig laten reinigen, maar helaas!! Het kan toch haast niet dat deze cartridge vanuit de fabriek een potje rode verf mist o.i.d.? De juiste drivers zijn op beiden geinstalleerd. Wie heeft een goede tip?

Greetzzz.

Neem eens een nat wattenstaafje (gewoon kraanwater is prima, spuug hoeft niet) en maak de printkop eens schoon. De opgedroogde inkt lost dan op en de kanaaltjes zijn weer open.

Mmm, wacht ff... op die HP's zit het pi?zo koppie op de cartridge zelf. Dus die hoort vers en schoon te zijn bij een nieuwe cartridge. En de printer is al zo oud dat je niet snel iemand anders zult vinden met zo'n printer. Anders kon je de cartridge ff in een andere printer proberen.

Tja, dan weet ik het ook niet. Probeer eens iets in margenta, iets in geel en iets in cyaan te printen. Dan zie je wel of er een kleurtje niets doet. En iets meer gewaagd: haal die flatcabletjes eens los en weer vast. Zo mogelijk nadat je er wat contactspray doorheen gejaagd hebt.

En breng via dit forum verslag uit hoe de resultaten tot nu toe zijn...

wecare is nou niet het merk cartridge dat ik in een hp printer (wat voor type dan ook) zou zetten.
Het blijft een kloon, nooit 100% compatible.

Rolo

Zal inderdaad wel iets met stof te maken hebben. Het ding vraagt nu continue om van cartridge te wisselen (oranje lampje links knippert dus). Maakt niet welk patroon: z/w of kleur. Kan dit nog ergens op duiden dan ?? En is inderdaad een oudje. Nog uit het 486 tijdperk, hehe!!

Greetzzz.

Het kan bijv. nog duiden op niet schone contacten (die gouden dingens op de cardtridge of in de printer) of incompatibiliteit van die dingen, dus de contactjes op de cardtridge komen niet overeen met die van de besturing op de printer.

Dat laatste lijkt me stug: zou de fabrikant daar niet op letten dan? Maar om de voortgang even door te geven: ik ga op zoek naar '2 nieuwe cartridges met gratis printer' erbij!! Het ding print al langer slecht als het op afbeeldingen aankomt (dikke balken). Nog wel even leuk voor tekstverwerken ed. Dus als iemand nog een aanbieding tegenkomt.....

Greetzzz.

Dat laatste lijkt me stug: zou de fabrikant daar niet op letten dan?
Als de cardtridge echt bedoeld is voor een HP 400, dan zou het inderdaad stug zijn dat ze niet overeen zouden komen inderdaad. Maar als ze je een "universele" gegeven hebben dan kan het wel verschillen vandaar dat ik het even aantipte.

Originally posted by Rolo
wecare is nou niet het merk cartridge dat ik in een hp printer (wat voor type dan ook) zou zetten.
Het blijft een kloon, nooit 100% compatible.

Rolo

Het is eerste gedeelte is juist. Uit ervaring van gebruikers blijkt dat de Wecare cartridges al snel de geest geven en het soms helemaal niet door door inderdaad slijtage aan de kop. Hierdoor ben je vaak nog duurder uit dan de originele.
Het zijn immers geen klonen maar nagevulde hergebruikte originele HP of ander merk cartridges.

Goeder ervaringen worden opgedaan met de XEROX cartridges voor de HP. Ze kosten ongeveer de helft.

Ik heb hier voor mijn HP ook neppers, van Tri-Colour, ben er zeer tevreden mee en kosten ook een stuk minder.
Zit overigens ook nog garantie op.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan