prob met smartcard TV Vlaanderen

D

Dirk

Hoi, in de Arion ontvanger zit een smartcard TV vlaanderen in een CI houder die op zijn beurt in een slot zit. Ontvangst ok. Als ik smartcard eruit haal en deze in smartcard slot van DB7020 S steek, geen decodering (chip zit naar beneden gekeerd en naar achter) Er zit nog wel de originele software van fabriek op de DB. Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is ? groetjes, Dirk

De standaard dreambox is niet geschikt voor canal digitaal, that's it.

edit:

Twee keer vragen was niet noodzakelijk.

Om het overzichtelijk te houden heb ik ze daarom samen gevoegd.

/edit

Laatst bewerkt:
Ik heb de dubbele post maar verwijderd, leek me toch mooier qua overzichtelijkheid.

V.w.b. de smartcard klopt het wat Mas3 zegt, de interne sloten zijn met de standaard software niet geschikt voor Canal Digitaal.

Als ik me niet vergis heb je wel kans dat het werkt als je het geheel, dus CI module en de kaart in het CI slot van de Dreambox duwt, dus in feite net zoals je dat nu bij de Arion doet.

Maar dat ligt er ook een beetje aan welke module dat het is, je kunt het allicht eens proberen.

Klopt wat je zegt, decodeert die manier (CI module met smartcard in CI slot )maar zappen gaat erg traag, telkens de boodschap dat de module moet initialiseren.

Prob opgelost, werkt wel degelijk én snel. Gemini 3.30 erop en nadien via de blauwe knop in addon menu, de cccam gedownload alsook de camconfiguratie van deze cccam.

Dat klopt, met alternatieve firmware (Gemini bijv.) werkt e.e.a. veel beter en ook de interne cam is dan geschikt.:)

Mooi dat je het opgelost hebt.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan