probleem 8000

V

vleeuwen

allen,

ben net in bezit van de dreambox 8000hd. perfect beeld, maar zit in de basis al met probleem

ik heb de open pl 2010-09-90 master

cccam geinstalleerd.

de cam is van smardtv canal digitaal

het probleem is dat als ik een programma opneem geen ander kanaal kan kijken. als voorbeeld ned 1 neem ik op ned 2 geen beeld zowel bij de sd als hd kanalen,

kortom met of zonder cccam geinstalleerd geen verschil.

iemand een idee wat er mis gaat

alvast bedankt.

Heb tuner a en b wel gelinkt of aangesloten?

middag jan,

bedankt voor je snelle reactie.

heb tuner a en b aangesloten op aparte kabel, en allebei geconfigureerd op 19 en 23,5 satelliet.

in het begin werkte het heel even, maar kort erna over.

het is alleen dat het kanaal niet gedecodeerd wordt, want er is geen melding van vrije tuner. tevens kan ik wel de vrije kanalen kijken.

dus volgens mij is er ergens een probleem met decoderen

Sorry maar verder kan ik ook niet helpen.

Ik heb geen ontvanger met 2 tuners.

Je zou even in het menu kunnen kijken of de cam in beide gevallen actief is.

Ik bedoel daar mee te zeggen dat de gene waar je mee wil kijken op common interface staat.

Als dat zo is moet je de cam actief maken.

je gebruikt toch geen Cam interface module van Canaal digitaal, want daar hebben Dreamboxen het niet op begrepen.

Normaal volstaat het om CCcam te instaleren, die als je standaard cam in te stellen en dan smartcard in een van de kaartlezers.

Als dat niet lukt , herfash je image maar eens , want werken moet dat.

ik heb hier al 6 opnames tegelijk lopen gehad met een 8000 :tux:

Controleer anders even de instellingen bij de Common Interface.

Daar kun je bij een aantal firmware (met name Pli en Nabilo) een optie activeren "can handle two services", hetgeen er voor zorgt dat hij meer dan 1 zender kan bedienen.

Het kan zijn dat deze optie, indien actief, ook voor de interne cam (dus CCcam) werkt, althans dat heb ik bij een Enigma1 machine gehad.

Voor de rest zou ik ook de CI module van Canal Digitaal er uit halen en gewoon alleen de interne kaartlezer gebruiken voor je Canal Digitaal kaart zoals Mebo870 (welkom trouwens!) al aangegeven heeft.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan