Probleem met benaderen dreambox

E

Edwinmtb

Hoi Allemaal,

Op het moment dat ik op addond sklik krijg ik een foutmelding dat de pagina niet kan worden gevonden of zo. Overigens krijg ik ook de Joske settings er niet in....of een foutmelding bij het IP adres of een foutmelding bij de FTP

Controleer dan eerst jou ip-adres eens.

Eigenlijk heeft hij twee problemen.
Namelijk dat hij de box niet kan benaderen.
Dat hij het internet niet op kan.

Wat Freggel zegt is elangrijk, maar toch wil ik iets anders voorstellen, hij zegt ook niets over het soort netwerk wat hij heeft.

Controleer wat de IP instellingen zij op je computer, bij XP is dat ipconfig /all.
daar vind je bv:

Physical Address. . . . . . . . . : 00-50-18-3B-10-1E
Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.2.102
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.2.1
DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 212.142.28.68
62.108.1.69
Lease Obtained. . . . . . . . . . : zondag 25 maart 2007 10:13:59
Lease Expires . . . . . . . . . . : zondag 1 april 2007 10:13:59

Nu moet dat IP adres in de box in dezelfde reeks liggen als die van je computer, persoonlijk zet ik altijd het adres er vast in.

Ga dan nog eens testen.

Succes Bert

Bedankt Freggel en Bert.

Ik heb de IP adressen in zowel dreamset als ik de box op hetzelfde gezet. Toch krijg ik bij dreamset dezelfde melding: ftp parameters niet juist. Als ik ipv dreamset het programma dreamboxedit gebruik, dan krijg ik fail to connect.....en dat het ip adres met daarachter :80

Ik gebruik overigens een null modem kabel en ik heb naast gemini ook de enigma 109 erop staan, dus de originele firmware.

Als ik op de addons knop druk dan kreeg ik de melding dat hij een bepaalde site niet kon vinden. Sinds net krijg ik ipv die melding het logo van The GP. Klik ik da op ok, dan krijg ik: addon example useraddon.xml download en die blijft staan.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan