probleem met CI

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.549
Waarderingsscore
653
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Schijnbaar heb je een Common Interface nodig voor de Canal Digitaal smartcard.

heb een aston 1.05 module en die wordt wel gevonden door de box maar de smartcard niet.

Gevonden in een oude doos een Matrix module emet daarop UCAS 3.01 en die wordt wel gevonden maar zappen kun je dan vergeten ontzettend traag of doe ik iets fout

(Open PLI)
 
Shame on me was iets te vroeg met conclusie, na het installeren van CCcam heb je de Module niet meer nodig.

Alweer wat geleerd........ en nu flitsen de zenders voorbij.
 
Hallo,

Ben ook van plan een VU+ Duo te kopen, maar weet nog niet wanneer ik naar Nederland ga.
Toch al een vraag; kan je CCcam ook installeren als je geen VTI of Pli gebruikt
Groet, Togan uit Anamur T?rkiye.
 
cccam kun je bij mijn weten met iedere image gebruiken in de VU+
 
Hi Matrix,

Dan probeer ik dat eerst uit op de originele software van VU+.
Zit nog wel met een (toekomst) probleem. Ik heb hem nog niet, maar ori?nteer mij op dit moment. Is het moeilijk hem aan de praat te krijgen?. Heb nu met mijn Topfield TF4000PVR ontvangst van satellieten van 22 west t/m 95 graden oost.
Dus moet eerst zenders gaan zoeken. Weet dat dit evt. met Dreamset kan.
Maar hoeveel satellieten zitten er in de database (default list), kan je satellieten toevoegen, etc?.
Met de Toppie is dit allemaal geen probleem, maar is ook geen Linux-ontvanger met al de extra?s van de VU+. Dan nog "network configuration", DHCP wordt afgeraden, maar "nameserver settings", zou niet weten wat ik wel en niet moet invullen. Ben op dit gebied echt een leek.
En hoe vind ik hem op de PC terug. Je ziet het, veel vragen, hopelijk een antwoord van jou. Zou dit erg op prijs stellen. Wel mij beschouwen als een dom blondje, anders snap ik er niks van. Heb de handleiding al gedownload, maar alles wordt niet even duidelijk uitgelegd.
Voor de rest ben ik niet dom gelukkig, kan zeer goed schotels installeren, ook draaibaar, en heb hier al veel Hollanders uit de brand geholpen. Turken kunnen wel een schotel plaatsen voor T?rksat en Hotbird, dan houdt het wel op. Astra is hier niet zo gemakkelijk, schotel van 160 cm., flens LNB er in en dan de skew afregelen. Dat gaat de Turken toch boven hun petje. Maar zoals gezegd, Linux, weet wel wat het is, maar nog nooit mee gewerkt.
Heb wel zeer hoge verwachtingen van de VU+. Goedkoper dan Dreambox en toch een goede ontvanger. Dat willen we toch allemaal?. O ja, welke harddisk heb jij er in zitten?, Samsung green wordt aangeraden. Wil zelf een 1TB inbouwen.

Groet uit een heet Turkije,

Togan.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan