probleem met digitenne

M

maatj000

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum en hoop dat iemand me kan helpen.

Ik heb al 1,5 jaar digitenne met binnenantenne, tot voor kort zonder problemen.

Sinds een aantal dagen is er veel storing.

Ik kan Ned.1,2 en 3 en de regionale omroep redelijk ontvangen, maar wel met storing.

Alle overige zenders storen zo ernstig dat er niet naar te kijken is.

De signaalontvangst wisselt voortdurend , ik zie veel blokjes en het beeld valt soms helemaal weg.

Ik heb de fabrieksinstellingen al teruggezet en opnieuw alle zenders geïnstalleerd. Maar het heeft niet geholpen.

Ik snap niet waarom ik steeds goed beeld heb gehad en dat dit nu ineens veranderd is.

Weet iemand raad?

Alvast bedankt!

 
Laatst bewerkt:
Hoi maatj000, welkom op het Satellite FUN Board !

Digitenne is behoorlijk storingsgevoelig.

Wanneer je ontvangst van het ene op het andere moment veel slechter geworden is, kun je eerst controleren of de actieve binnenantenne nog wel OK is.

Het simpelst is het wanneer je een andere antenne hebt die je even kunt gebruiken.

Verder heeft die antenne stroom nodig, en in de meeste gevallen levert de ontvanger die stroom.

Kijk dus even in het menu van de ontvanger of die stroom wel aanstaat.

Als er een aparte 230 volt stekker bij de antenne zit, kun je controleren of die nog wel OK is.

Soms kun je dat ook zien aan de antenne, als er een lampje op zit die gaat branden als de antenne stroom krijgt.

Zonder stroom werkt de versterker die in de antenne zit niet, en heb je vrijwel geen ontvangst.

De volgende stap die je kunt zetten, is bekijken wat er allemaal in huis veranderd is net voor je probleem begon.

Zo is het een bekend probleem dat draadloze huistelefoons (maar ook GSM's) problemen opleveren wanneer ze in de buurt van de ontvanger staan.

Houd een afstand van minimaal 3 meter aan tussen ontvanger en telefoon en diens basis station.

Ook een draadloos netwerk kan deze soort storing veroorzaken.

Dus een nieuwe computer of router kan roet in het eten gooien.

Lijkt me dat je hier weer even het een en ander te controleren hebt.

Doe stap voor stap, zodat je weet waar je probleem vandaan kwam.

Wanneer je hier niet verder mee komt, noem dan ook even de regio waar je woont aub.

Dat is namelijk van belang omdat de frequentie die je kunt gebruiken, per regio (stad) anders is.

En noem dan ook even wat ja allemaal geprobeerd, getest hebt en wat het resultaat was.

Succes.

 
Bedankt voor het meedenken! Het probleem wordt opgelost door KPN. De ontvanger blijkt niet in orde te zijn.

 
Kijk aan, da's goed om te weten. Bedankt voor de terugkoppeling!(Y)

Succes!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan