Probleem met DM500 HD

K

klimmer

Ik heb een nieuwe KPN experia box gekregen omdat ik mijn laptop niet kon gebruiken in de woonkamer wegens te weinig bereik. Dit probleem is inmiddels opgelost. Maar nu het volgende, Ik heb 2 tv‘s een beneden en een boven allebei verbonden met duo lnb. Beneden heb ik volledig beeld maar boven kan ik alleen BVN en de Duitse zenders zien en de andere zenders staan wel open in de balk en welk programma er is op dat moment loopt. Als ik het Netwerk open op de tv. dan heb ik boven geen IP - NetMask en geen Gatway, beneden heb ik dat wel.

Toen de expert van KPN de box geinstalleerd had en gecontroleerd op verbindingen zag hij dat er 2 verbindingen niet waren. Ik dacht toen ook niet direkt aan de tv’s. Daar kwam ik achter toen hij weg was omdat ik geen beeld had. Ik heb toen de stekker eruit getrokken en opnieuw opgestart en er was beeld. Boven heb ik datzelfde gedaan maar hier lukt dus dat niet.

Hoe is dit op te lossen?

Oef, da's een probleem met DHCP. Je hebt in de Dreamboxen boven wel aangegeven dat ze automatisch een ip adres mogen krijgen? Dus de dhcp optie aangevinkt?

Ik neem aan van wel, als je ook nog dezelfde kabels gebruikt hebt, dan lijkt het er op dat er toch iets met die Experiabox is.

Heb je toevallig nog ergens een switch liggen? Je zou dan die eens kunnen stoppen tussen de Experiabox en de wel werkende apparaten, en dan de kabel die van boven komt in de switch erbij duwen.

Als het dan wel werkt ligt het probleem duidelijk aan de Experiabox. Als het dan ook niet werkt moeten we even verder zoeken.

Aangezien het probleem zich pas voordoet sinds de Experiabox is geplaatst, althans dat maak ik op uit je verhaal, en er verder geen dingen zijn verandert, neig ik ernaar om het probleem bij de Experiabox te zoeken.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan