Probleem met dreambox 7020

T

temmink

Hallo Mensen,

Sinds kort heeft mijn dreambox bij opstarten problemen. hij start op en blijft hangen op loading enigma. Ik heb al geprobeerd de software opnieuw te flachen via dreamup met serieele kabel maar werkt niet. blijft steeds hangen.

Nu heb ik niet de optie erase bij dreamup. Dus ik zal zoeken naar een andere versie dreamup.

Heeft iemand ervaring met deze storing????

Al vast bedankt

Dennis

Er is geen erase optie in DreamUp. Je moet een image hebben met de naam erase.img. Even googlen en je vindt erase.img
Start de dream eens op en hou de knoppen aan de voorkant ingedrukt net zolang totdat j in het display ziet: FLASH ERASE.

Overigens weet je zeker dat je dream blijft hangen.... Is het niet gewoon een scherm dat je op TV ziet, waardoor je denkt dat die hangt op loading enigma.... Druk eens op de menu knop en kijk of je een menu krijgt...

nee, hij blijft echt hangen kan ook niks bedienen met mijn afstandsbediening!

Heb je dit al geprobeerd?

Kijk eens hier om de 7020 te installeren als je DHCP kan gebruiken.

Grt. Parabolica

@temminck, Probeer ook eens een andere image omdat er de vorige keer iemand met hetzelfde probleem zat en naderhand bleek dat de image gewoon corrupt was.

Succes.

Hallo,

Welke software kan ik dan het beste pakken?

Gr Dennis

@ temmink, probeer eens de PLI Jade Final image voor de 7020. Daar is ook een uitgebreid forum voor te vinden. Even googlen en registreren. Als het daarna werkt kan je misschien andere images gaan installeren.

Grt. Parabolica.

Ik heb van alles geprobeerd. Heb de dreambox helemaal opnieuw geprogrammeerd nieuwe image in gezet via dreamflash.

Het werkt niet. Heb via DCC wel netwerk met mijn dreambox maar geeft nog steeds loading enigma. Op het scherm van de dreambox komt dan een lege balk en geen tijd te
staan ( --.-- ). De afstandbediening werkt niet kan niet naar menu of zo.

Ik weet niet meer wat ik kan doen?

Misschien kun je een oproep doen in onze helpdesk wellicht dat er bij jou iemand in de buurt woont die jou kan en wil helpen?

Ik denk dat hij beter even kan vragen dan of iemand hem kan helpen met de bootloader opnieuw te flashen want het ziet er toch naar uit dat deze hemelen is.

Er bestaat een optie Dreamup, daarbij kun je 2nd stage flashen bij een 7020. Dat kun je ook nog eens proberen.
Dat is Dreamup7020 en dacht ook nog een oudere versie. Er zijn een aantal versies in de downloadsectie van Satellite Fun te vinden. Klik maar op mijn naam voor de www.:)

Maar als het echt niet helpt, dan is de bootloader corrupt, dan moet je iemand met een jtag in de buurt hebben die dit voor je kan ritselen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan